5.8ghz i Sverige, straffskalor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per-Fredrik

• dec 2013
    • 82

Ursprungligen postat av kajakmannen
    Så som jag gillar att flyga fpv skulle jag inte vilja flyga om jag satt i farkosten själv inte alla som vill sträva efter att efterlikna fullskalaflyg.

Just saying
    , säg inte det, du kanske skulle gilla Ava-flygning, då får man ju känna på lite G oxå:1headbang:

Huvudproblemet är som jag ser det inte med de som gillar att flyga hårt och lågt race-quad style i skogen t.ex. utan när man är ute på vift bortom LOS, på större höjder och/eller omdömeslöst inom tättbebyggt område utan spotter.

Tyvärr är det nog redan kört på ett sätt, jag var på Hobbex igår (jag vet...) för att julklappsshoppa och man kunde nästan inte komma in i butiken för det stora berget med multicoptrar som stod i vägen, även maskiner i 15tkr-klassen (!) och värre. Det spelar nog ingen roll hur mycket vi "modellflygare" än försöker informera och utbilda de vi kommer i kontakt med, när köpmännen hakar på en trend och vill kränga produkt.

Kommentar

• kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

Har nämnt det tidigare. Om alla FPVare ställde sig följande fråga innan start så skulle en del dålig media undvikas.

" är jag beredd att ta konsekvenserna för vad som kan tänkas hända om jag flyger på det ställe och det sätt jag nu tänkt flyga på?"

Kommentar

• Fluf
        • jul 2012
        • 1580

Ursprungligen postat av Per-Fredrik

...flyga hårt och lågt race-quad style i skogen...
        På snitslad bana som är avstängd för fotgängare. Perfekta sättet att själv få uppleva Speeder jakten från Endros måne (minus en snygg prinsessa då).

Kommentar

• Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

Tror nog vingarna är störst när det gäller FPV, själv kör jag båda.

Kommentar

Arbetssätt...