Snutt från igår. Sjukt kul!
Kollaps
X
-
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube | -
Jysst plats att flyga på, hoppas på att hitta nåt sånt stort öppet fält i Göteborg men det byggs ju överallt så all natur försvinner, är det filmat med en singelrotor heli eller quadcopter?Mathias, simulatortränad.Kommentar
-
Bor i Malmö
Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897Kommentar
-
Nu gick det ändligen att beställa en Gekko! Kan någon rekommendera en flight controller? Jag har redan Naza M, APM 2.5 och en nano Wii kopia från HK.
NanoWii kontrollern köptes egentligen som ett generellt utvecklingskort men nu när det projektet är avslutat så kan jag ju lika gärna använda det till något kul.
Är det kanske rentav så att jag bör köpa en kontroller som är mer lämpad än de tre ovanstående?
JörgenKommentar
-
Kör på nanowii. Här är en snubbe som kör med nanowii på sin miniquad och det verkar funka finfint.
Kommentar
-
Kanske ohövlight av mig att svara när HangerS är just där :P men, kort sagt, ja. http://forums.openpilot.org/topic/36...r/#entry302059________________________________________
Mina maskinerKommentar
-
Fiskebäckstippen är en favorit, för er som inte är från området så är det inte så bedrövligt som det låter. Det tippades sten ocn annan bråte där för länge sedan. När jag var i tonåren så var det kul att köra mc där, nu är det ett friluftsområde som passar utmärkt att flyga mindre flyg och helikopter på. Lite mycket hundar ibland så det finns lite risk för att det blir tuggleksak av ditt flygtyg om du landar långt från dig.
JörgenKommentar
-
Japp det är ett bra ställe, varit där och flugit lite med min Ecks. Mitt mål just nu är att försöka hitta något lite mer öde område där jag kan prova på FPV.
Mini-multirotor versionen av FPV.
Det fina vädret idag resulterade faktiskt att jag gav mig ut och letade.
Hittade ett fält där jag i lugn och ro kunde prova på FPV för första gången med min Blackout. Gick som på räls och en fantastisk upplevelse.
Höll mig inom 1-200 meter och inte högre än trädtopparna fullt lagom för min "maiden". Känns som att jag behöver justera in PID värdena lite bättre bara.
Jag har haft utrustningen ett tag nu, men aldrig riktigt fått tillfälle att komma igång. Men nu är man fast.
Kommentar
-
Najs, kör också en Blackout. Vad kör du för FC ? Har provat CC3D från RMRC men fick det inte att lira riktigt som jag ville men är kass på att ställa in PIDs. Kör nu Flip (Multiwii) sålänge istället då det är mer förlåtande med PIDsen.
Japp det är ett bra ställe, varit där och flugit lite med min Ecks. Mitt mål just nu är att försöka hitta något lite mer öde område där jag kan prova på FPV.
Mini-multirotor versionen av FPV.
Det fina vädret idag resulterade faktiskt att jag gav mig ut och letade.
Hittade ett fält där jag i lugn och ro kunde prova på FPV för första gången med min Blackout. Gick som på räls och en fantastisk upplevelse.
Höll mig inom 1-200 meter och inte högre än trädtopparna fullt lagom för min "maiden". Känns som att jag behöver justera in PID värdena lite bättre bara.
Jag har haft utrustningen ett tag nu, men aldrig riktigt fått tillfälle att komma igång. Men nu är man fast.
Kommentar
-
öh ? jag måste ju säga att jag tycker multiwii är det som är svårast att trimma in, speciellt om man jämför med dom senaste cc3d fw'sarna där flyger ju nästan allt med defaultinställningar.
vad är det som gör multiwii lättare att trimma piddar i enligt dig ?------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Har iof inte provat default på CC3D bara kört rekommenderade inställningar som tillverkarn av quaden angett och andra som flyger den då jag läste att miniquads måste ha speciella PIDs. Kommer väl ge den ett till försök senare blev bara lite trött då jag inte lyckades få den att flyga som jag ville men det är säkerligen SBS hehe. Många flyger CC3D utan problem så vet att det är ett kompetent kort.
Multiwiit flyger out of the box för mig iaf och med lite tweak ännu bättre. Men kommer prova Nazen också innan jag försöker mig på CC3Dt igen.
Som sagt är sämst på allt som har med inställningar att göra
Kommentar
Kommentar