Någonstans i Norrland
Kollaps
X
-
Toppen film....Kent :thumbup::thumbup::thumbup: Jag tror att dom gärna sett hela filmen
Live to fly, fly to live!
Janne
FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:
Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:
www.modellflyg.dinstudio.se -
Snyggt fluget Kent.
Vad har du för motor i den?
/Lasse/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.Kommentar
-
Hej Lasse
Nej det är inte jag som flyger den det är Christer Johansson som
köpte den av mej.
(Hangar 9 J3:a som jag repade upp
till honom och konverterade till en Supercub sedan
han havererat den.)
Se byggtråden. http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...till-Super-Cub
Det sitter en Saito 120S i denna eminenta maskin.
MVH KentKommentar
-
Blev ju en bra film! Kent har gjort ett strålande arbete med att återskapa "Cesar Petter" i 1/4 skala. Han har tittat på mina gamla foton och fått till det helt otroligt! Fullskalaförebilden flög jag hundratals timmar med i slutet av 70-talet så det är mäktigt att åter se den i luften som modell.Kommentar
-
Vilken kanalnummer till vädergudarna har du Kent.En mycket bra film Man blir riktigt flygsugen jag har varit ned i hobbyrumet och fiksat med BCZ har bytt spårstället som jag lånat från den halvbyggda j3an. Har ficksatt spinern dörlåsningen.Så jag ser fraåt våren så att vi får ut flyga på isen som vi gorde förut. Många-härliga flyghälsningar cubjanne.Kommentar
-
Hej JanneVilken kanalnummer till vädergudarna har du Kent.En mycket bra film Man blir riktigt flygsugen jag har varit ned i hobbyrumet och fiksat med BCZ har bytt spårstället som jag lånat från den halvbyggda j3an. Har ficksatt spinern dörlåsningen.Så jag ser fraåt våren så att vi får ut flyga på isen som vi gorde förut. Många-härliga flyghälsningar cubjanne.
Ja alltså gudarna o jag kör ju numera JR DSX9 2,4 vilket ju
ger en mera direkt kontakt......
MVH KentKommentar
-
Jag har flugit mycket i en supercub som hette Cesar Helge och var stationerad på F12.. måste varit av samma årgång och samma färg som cesar petter ...Blev ju en bra film! Kent har gjort ett strålande arbete med att återskapa "Cesar Petter" i 1/4 skala. Han har tittat på mina gamla foton och fått till det helt otroligt! Fullskalaförebilden flög jag hundratals timmar med i slutet av 70-talet så det är mäktigt att åter se den i luften som modell.
Nice film också...Fly Low - Hit Hard :dance3::fleng::vroam:
Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!Kommentar

Kommentar