Far och son - dubbel trubbel med linor och diesel - Svenska RC-flygförbundet
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det är inte någon gammal TV-film och har ingen sedelärande story.
Men ljudet från två dieslar utan ljuddämpare gör att man "nästan" kan känna den härliga doften av eter i luften.
:sarcastic: Det var länge sedan jag såg en så underhållande film. Vid ca 6:36 in i filmen sprutade jag kaffe på skärmen. Och jag som trodde linflyg var trist.
Som sagt, mycket underhållande.....
Själv så skulle man väll inte klara 2 varav innan man blev yr i bollen och ramla omkull !
Åxå kul att se vad som krävs för att få en diesel att "sjunga rätt", nämligen lite gråhåriga äldre män ! ;-)
Definitivt en nöjesflygare......
IACE 1978
Våga vägra Face-bööök
Härligt att förflyttas tilbaks till slutet på 50´talet. Här kommer en bild på min Keil Kraft Spectre. Designad av ingen mindra än Dave Platt. Försedd med en 5 cc Super Tigre glödstiftsmotor. Inte konstigt att den var snabb som fa...!! :sarcastic:
/Pete
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:
en 5 cc Super Tigre glödstiftsmotor. Inte konstigt att den var snabb som fa...!! :sarcastic:[ATTACH=CONFIG]14721[/ATTACH]
/Pete
Det är en STUNT-kärra - brukar ofta köra på FOX 35 har jag för mig - alltså drygt 5cc. Det är en modell som ska tuffa runt i sakta mak. Bluddra lite i planflykt och öka varvet när nosen pekar uppåt. Combatvingarna är betydligt hetare.
Jap...vist var det en stuntkärra, men jag tog bort flapsfunktionen så att den inte var så känslig på roderet ...och det var inte mycket "bluddran" omkring med den ...det var mest full rulle.....!:thumbup:
/Pete
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:
Kommentar