Ny kamera i första test
Kollaps
X
-
-
tack för ditt seriösa svar:-)) då kör jag på 50 P och det där med fps tar jag och funderar på tills jag begriper vad den knappen sitter någonstans:-)interlaced vs progressiv; ja gå in på nån videosida och läs så blir det lite mac vs pc typ bland de lärde. Jag har valt p så får ni andra slåss vidare
siffran är antalet bildrutor/s; ska du filma och dra lite slowmotion eller vill ha allmänt skarpare bilder (bildrutor i filmen) så kör 50 men det blir trögare för datorn rendera (har du inte ännu högre fps i den också?)
När det ska ut på tuben brukar jag spara ner mpg4 fullhd, går trögt med stora filer ändå. Ska du spara "arkivkopia" spara mpg4 eller h264 med max bitrate ditt datorprogram gillar... Om det inta ballar ut pga allt rosa ändå...
Läs bildupplösning etc (inkl sammaflätning p o i) tex
o lite om format tex
http://sv.wikipedia.org/wiki/H.264
ska läsa lite om rosa format nu hepp
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
1920x1080 25p räcker gott då varken tuben eller vimeo klarar mera. Har gjort mig en profil för exporterna till tuben, mp4 med h264 komprimering, datarate 6000, ljud AAC 192kbit, format 1280x720. Gör man dem i full HD tycker jag inte det blir tillräckligt bra data rate men smaken e ju som baken
Jag har skickat en bild till dig på telefonen med inställningarna för Sony kameran.//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
-
ska testa detta då Hanke tack tack1920x1080 25p räcker gott då varken tuben eller vimeo klarar mera. Har gjort mig en profil för exporterna till tuben, mp4 med h264 komprimering, datarate 6000, ljud AAC 192kbit, format 1280x720. Gör man dem i full HD tycker jag inte det blir tillräckligt bra data rate men smaken e ju som baken
Jag har skickat en bild till dig på telefonen med inställningarna för Sony kameran.
testade och filma i skymningen i går och det kunde nog blivit bättre tycker jag men 50p är denna i och det går tungt för dator så 25p blir det i dagens test..
Sparade i wmv 1080 hd på denna ska testa mp4 i dag när mitt nya pinnacle studio 15 hd anländer med brevbäraren..
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
Hrrrmm.... *host host*
Hoppas verkligen att du har skickat in visumansökan före avfärd!! http://sassersson.se/ee01g.htm
Vi vill ju inte ha nå'ra snokande terrorister söder om gränsen...Retroholic!Kommentar
-
Kommentar
-

Kommentar