RD230 Mini-H quad, lite cruising

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Uppdatering. Kör Naze32acro.
    Genom kommandot set emf_avoidance=1 i CLI ökas klockfrekvensen till 84Mhz vilket gjorde två saker. Detta kommande är relativt nytt, finns att tillgå i senaste firmwaren.

1. Ingen mer desynk på motorerna ! Dom låter fränt på 2300kv * 16.8v = 38640 RPM max ? Inte för att dom lära komma upp i det men läskigt låter det
    2. Chipet på Nazen stör inte längre UHF då man flyttar harmoniseringen när man överklockar kortet.

Sen återstår att se om grejorna håller.. Glad att det funka iaf !

Kommentar

• Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

Blev inte nöjd med GP3 Silvern så böt mot en Black..
      Anyway blev att dra ett snabbt test när jag kom hem. Sjukt mycket högre upplösning även om youtube pajar det helt.
      Har läst att deras komprimeringsteknik funkar riktigt dåligt på snabba rörelser så därför det alltid blir grötigt då och bra bild på långsammare rörelser. Kanske ska byta till vimeo...

Komemr byta till 5x4 HQ proppar sen, tydligen bra med drag då.

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6807

Fränt fält att flyga på. =) Grötigheten va ju lite hmpf. Vad för filformat på film-filen?
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Copterdude
          • maj 2012
          • 1269

Ursprungligen postat av Ålänning
          Fränt fält att flyga på. =) Grötigheten va ju lite hmpf. Vad för filformat på film-filen?
          Aa bäst att passa på innan det växer. Det är en åker så kommer blir höga torra grödor av nån sort vilket inte är så kul att krasha ner i

Det är råfilen med utbytt ljud. 30Mbit/s 1080P Superview-mode.
          Skärmdump från filmen, inte någon grötighet. Dock lite sudd längs ut när man är nära marken med Superview. Verkar normalt dock. Är man mer än metern från marken är det inget sudd.
          Förminska dom lite för forumet, kanska inte behövdes kom jag på..

Klicka på bilden för större version

Namn: klar.jpg
Visningar: 1
Storlek: 206,1 KB
ID: 502002

Exempel.

Klicka på bilden för större version

Namn: klar2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 252,4 KB
ID: 502003
          Senast redigerad av Copterdude; 2014-05-03, 19:20.

Kommentar

• markusb
            • jun 2009
            • 1376

Vilken fart! Snyggt fluget. Konstant höjd, riktigt bra!
            /Markus
            Min youtubekanal

Kommentar

• Copterdude
              • maj 2012
              • 1269

Ursprungligen postat av markusb
              Vilken fart! Snyggt fluget. Konstant höjd, riktigt bra!
              Tack
              Kontrollerkortet i Acromode (Flip Multiwii kort) gör det verkligen simpelt att flyga. Nånstans i filmen skulle jag rätta till händerna så släppte spakarna nån sekund men märktes inget i videon. Känns verkligen som cruisecontrol, bara peka spakarna en gång och låta den flyga sig själv hehe.

Kommentar

• markusb
                • jun 2009
                • 1376

Behåller den vinkeln med hjälp av accelerometern?
                Du ställer vinkeln och släpper spaken?
                /Markus
                Min youtubekanal

Kommentar

• Ålänning
                  • maj 2007
                  • 6807

GoPro har väl två lägen, spot och en till. Spelar det nån roll när man flyger helt utomhus?
                  www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Copterdude
                    • maj 2012
                    • 1269

Behåller den vinkeln med hjälp av accelerometern?
                    Du ställer vinkeln och släpper spaken?
                    I acromode är det endast gyro tror jag. Aa ställer vinkeln och släpper. Har Naze32acro på Blackouten, den är ännu mjukare i rörelserna än Multiwiit tycker jag. Måste bara få till inställningarna.
                    Blackouten är lite ombyggd nu så ska testa den vid tillfälle. Den flög inte alls bra innan av nån anledning. Hoppas den funkar bättre nu.. Ska bli intressant och se hur den flyger på 4S..

Ursprungligen postat av Ålänning
                    GoPro har väl två lägen, spot och en till. Spelar det nån roll när man flyger helt utomhus?
                    Får kolla upp det. Laddade endast batteriet och flög direkt så inte pillat på några inställningar ännu.

Kommentar

• kronblom
                      • maj 2012
                      • 319

Snygg flygning. Jag själv försöker på till lågflygningar som inte är så skakiga. Jag kör visserligen i stabilitetsläge med CC3D så den försöker hela tiden räta när jag släpper spakarna. Vågar inte köra "rate" än. :P

Vad kör du för system för video och radio? Det är just liknande lågflygningar bakom träd och buskar jag är ute efter, men min 5.8 video pallar inte så bra med objekt i vägen.

Kommentar

• Copterdude
                        • maj 2012
                        • 1269

Tack, Det är betydligt enklare med rate/acro i FPV än LOS, har faktiskt ganska kass koordination så vid LOS flygning skulle jag inte våga köra rate/acro. Därför jag inte försökt flippa ännu hehe.

Använder 5.8Ghz Immersion sändare och Fatsharks.
                        Har inte flugit så mycket bakom buskar och träd då jag inte hittat något sådant ställe ännu men av vad jag märkt är tjocka buskar värre än träd för 5.8Ghz. Kanske för buskar oftast är bredare än träd och har mycket löv. Fattar inte hur vissa kan flyga i skogen med 5.8Ghz dock ! Radio är en halvsunkig Dx6i men med en EzUHF på baksidan. Dx6i:an behöver bytas ut då pottarna börjat bli sämre men pengarna gick jue till ny kamera istället så den får duga ett tag till

Kommentar

• Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

Hittade intressant propptest med Sunnysky motorerna jag kör på RD230n.
                          Har Gemfan 5x3 på den nu som enligt testet ger 460g lyftkraft medans dom nysläppta HQ5x4 ger 500g.
                          Vet inte hur mycket skillnad det kommer göra med lite mer fjutt borde det ge.
                          Finns längre armar till RD230 också för 6" propp. 750g lyftkraft med HQ6x4.5 men galna watt-tal så lär väl inte funka så bra kanske

Kommentar

• markusb
                            • jun 2009
                            • 1376

Intressant! Blir nog så att jag får testa 5x4 på min LKTR. Mer fart vore sköj!
                            /Markus
                            Min youtubekanal

Kommentar

• Copterdude
                              • maj 2012
                              • 1269

Mm, får se när dom dimper ner i lådan. Proppar är iaf enkel och billig uppgradering.

Intressant! Blir nog så att jag får testa 5x4 på min LKTR. Mer fart vore sköj!

Kommentar

• JL1976
                                • feb 2014
                                • 38

har du nån osd monterad? isåfall vilken?

Kommentar

Arbetssätt...