RD230 Mini-H quad, lite cruising

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Ursprungligen postat av JL1976
    har du nån osd monterad? isåfall vilken?
    Ingen OSD. Kör helt "vanilla".

Kommentar

• Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

Blev bara en kort tur med Ladybirden idag. Ganska skönt att bara flyga lite på tomten ibland
      Blir att samla alla videos i denna tråd inte bara RD230. Kanske får ändra rubrik om det går.

Kommentar

• Copterdude
        • maj 2012
        • 1269

Test av HQ5x4 proppar. Lite byigt idag så svårt att bedömma om dom gav mer fart men bra balanserade och styvheten gentemot Gemfan gav känslan av mer precis kontroll. Tummen upp hittills men får flyg lite mer. Glest med kul ställen att flyga på här ute.

Får börja planera mina flygningar lite mer, märker att det blir att jag bara flyger runt i samma mönster hehe :P

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

Har du gimbal eller hur får du kameran som filmar att titta "rakt fram" och inte neråt när du flyger så fort?
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Copterdude
            • maj 2012
            • 1269

Ursprungligen postat av Ålänning
            Har du gimbal eller hur får du kameran som filmar att titta "rakt fram" och inte neråt när du flyger så fort?
            Ingen gimbal, verkar bli så när man kör gopro på. Har sett det på många videos. Tror det är en kombo av större fov och tyngden som ger bättre momentum. Hade mobius i vintras och då såg man nästan bara mark om den inte vinklades upp så nått är det som gör skillnaden.

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

Ursprungligen postat av Copterdude
              Ingen gimbal, verkar bli så när man kör gopro på. Har sett det på många videos. Tror det är en kombo av större fov och tyngden som ger bättre momentum. Hade mobius i vintras och då såg man nästan bara mark om den inte vinklades upp så nått är det som gör skillnaden.
              Aha, intressant. Jag kom att tänka på det för att det blev väldigt mycket mark när jag flög med GoPro stumt monterad på en DJI F450. Skillnad på grejer o grejer. =) Lyckad grej du fått ihop i alla fall.
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Ursprungligen postat av Ålänning
                Aha, intressant. Jag kom att tänka på det för att det blev väldigt mycket mark när jag flög med GoPro stumt monterad på en DJI F450. Skillnad på grejer o grejer. =) Lyckad grej du fått ihop i alla fall.
                Mm man får experimentera lite
                Nöjd med hur den flyger nu, har gått igenom ett par olika FC och tycker multiwiit funkar bra.
                Det har varit en del problem men lyckades lösa dem. Blueseries 12A ESC:arna kommer jag inte använda till nå mer till byggen. Kvaliten varierar för mycket, kollar man på lödningarna kan det se helt olika ut mellan exemplaren. Fått byta ut två som gav konstiga ryckningar.
                Ska påbörja årets minibygge. Där blir det BLheli ESC:ar av annat märkte istället. Billigare och lödningarna ser betydligt finare ut. http://www.himodel.com/electric/Sunr...tallation.html

Diffus bild på delarna. Inte så svårt att gissa vad det kommer bli

Klicka på bilden för större version

Namn: parts.jpg
Visningar: 1
Storlek: 163,6 KB
ID: 502133

Kommentar

Arbetssätt...