Wow stiligt ...Och vilket fint hobbyrum du har!
CMP Extra 300s *Klar, med en drös nya bilder*
Kollaps
X
-
Lyfte..Trimmade lite..Njöt....Flög ett par varv....Vafa...Får inte ut den ur högersväng! 10 meter till Terra Firma.... Åhh ordnade sig.. Svänger vänster.Maskinen svänger men vaggar höger och stiger.... Snapproll med näsan mot moder jord..... KADUNK!!!!
No more Lancair....
En fördel som framkom är att ha framme frekvenstavlan samt att alla vet på vilken frekvens de flyger... Channen Check i SX hjälpte föga.....
Detta gjorde att! Numer flyger jag endast DX7!...
Får det delikata problemet dock att köpa en ny kärra.. Visserligen har jag en hel del sen innan men....
Extran! Är en kalasmaskin.... Å en 90:a har jag på hyllan....
Kan ta en bild på det som är kvar av vingen på Lancairen (Kroppen är uppeldad" Orkade inte se på eländet")
That´s life.... Livsfarlig verksamhet är ju till å med att leva! Inte många som kommit levande från detta livet! Vare sig män eller deras maskiner........
SosenWhat´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)Kommentar
-
wow det var fint av din 300 Extra av din här :

jag hoppas att du får flyga så mycket med den så skulle får se med en konst av dig i luften hehe
MVH steve
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)Kommentar
-
Ja, jag tyckte att jag var värd en fin premiärflygning efter min problemkantade säsongstart så det kändes faktiskt j***vligt bra!!Ursprungligen postat av RobinKul att premiärer gick bra.
Var den som min giles när man drog för mycket höjd att den gjorde en tunnelroll eller?
Nej, det är snarare att den vill klippa om du flyger rakt fram och drar fullt höjdroder. Man får ge lite mindre utslag så går det bra. Jag lade in 50% expo och det hjälpte definitivt! Sen att den kräver fart vid landningen är kanske ingen nyhet.
P.s Ett tack till Lars Westin för tips och råd....& du hade rätt.... ljuddämparens utblås (kona) lossnade efter 3 starter. Den är numera fastskruvad..
Jag måste erkänna att jag blev förvånad men du fick rätt. :oops:
/ Christian OlssonKommentar

Kommentar