KMP Spitfire MK XIV(nu med förbättrad rulle!)
Kollaps
X
-
Jäklar vad fint den flyger!!! Är det verkligen Bokis vid spakarna? :wink:
Nu ska här tokbyggas!!Kommentar
-
Förstod väl det!!... Nejdu Bokis, DU flög den riktigt fint. Vilken snygg roll!! Ser väldigt stadig och lugn i luften.Ursprungligen postat av bokisDen var så fin så min mamma stod vid spakarna vid premiären,visst flyger mamma bra?
Fick precis en våt dröm: Tänk 3-4 Spittar i formation dundrande över Lindlöt, det måste vi fixa!!Kommentar
-
Jooo,den flyger nåt otroligt fint Christer..
Du vet ju att jag inte precis är nån Chuck Yeager utan en ganska ordinär söndagsflygare o det är nog mest flygplanets förtjänst att det ser så bra ut!
Zeno, Davids brorsa, Henke Hasselhoff 8) har nog en serie i backfickan med sig själv i huvudrollen iförd Tangabadbrallor å handen på hjärtat,
är det nåt vi vill se? :lol:// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Landingen var intressant,det man kan säga är att glidtalet på denna kärra är enastående utan klaff och man måste se till att ha lättrullade hjul,annars blir det nässtående..Sy 120? Javisst! Talar i egen sak men jag tror att det tar ett tag innan jag köper en "dyr" motor igen!Ursprungligen postat av Icehärlig kärra!! var detta en SY 1.20 motor?
Tråkigt att kamera batteriet tog slut bara!! men kan föreställa mig hur bokis landning blev :lol:// Bokis
-
Härligt att se!! Vilken maskin, snygg start Bokis! Nästa säsong ska jag oxå vara med i Spitfire-klubben, har lovat frugan dyrt och heligt att jag inte skall färdigställa Spitten i sommar..
Och ja, SY-motorerna verkar funka fint.. är dock lite lockad av Saito 125:an som inte kommer att sticka ut lika mycket ur kåpan.. Om det är värt prisskillnaden kan säkert diskuteras, men denna hobby måste få kosta lite!!
Mvh, Lars WestinFlyg lågt och fort!
Mvh, Lars WestinKommentar
-
Hmmm. Utstick..Undrar om 125:an bygger så mycket mindre..
Vi hade med oss RCV 120 till barkis å den motorn är jag så jädrans sugen på o prova men,men...Vad det gäller motor så tror jag att det mesta från 15cc o uppåt funkar, den är nåt otroligt lätt i luften!
// Bokis
-
Ny rulle på väg! Lågsniffar genom skogen o försök till lite realistisk flygning av söndagsflygaren själv! Avslutat med ett diskret stå på näsan!
Dr Hanke movie productions senaste epos kommer till en skärm nära dig! Soon! 8)
// Bokis

Kommentar