Hitecs mottagare och servon är inget problem, men sändarna är skrot
Tre flygningar, två landningar
Kollaps
X
-
Du är inte den enda som tycker så...Ursprungligen postat av Tobbe OHitecs mottagare och servon är inget problem, men sändarna är skrot
Servona skulle jag lätt ha i en stor modell men aldrig flyga en model med Hitec sändare.
Har man haft en sändare med totalt fel i elektroniken i sändaren/fabrikatfel och hört dåligt om hitec vill man inte ha det igen. Den sändaren jag hade var en Prisma 7 hitec. De nyare är säkert bra men jag vill inte prova. 1 krash/hårdlandning räcker för mig p.g.r. av en Hitec sändare.
Alex__________________________
Modellflygare sedan 2003Kommentar
-
På sportlovet för nästan exakt 1 år sedan flög jag mina 3 flygningar och 2 landningar med TWM Ultimaten. Jag ville ha ner vingbelastningen och sålde bort Enya 50CX-motorn och köpte en OS LA 46 istället. Där fick jag bort ca 110g vikt. Modellen var blyad bak och tack vare den lättare motorn kunde jag ta bort allt bly från stjärten (30g).
Idag blev det premiär med den lättare setupen, och det var en betydligt trevligare modell att flyga med. Tyvärr blev det plusgrader så snön blev snabbt mjuk, jag nöjde mig med två lyckade flygningar. Förstås var det den sämre landningen som fastnade på film.
[ame="http://www.vimeo.com/3351704"]TWM Ultimate 40S on Vimeo[/ame]Kommentar
Kommentar