KMP Spitfire, Seafury, rush, Ikarus 540edge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer J
    • maj 2006
    • 353

Tobbe O: Jag hör av mej när frågorna dyker upp. Har enbart höjservot bak nu så jag provar väl så nu till en början. Den är provflugen nu under lördagen och det gick bra Kenneth på ÖMH satte ihop maskinen åt mej så jag har ej kollat själv vart tp ligger. Tycker den flyger bra iaf

Kommentar

• Tobbe O
      • maj 2006
      • 1431

Låter bra.
      Var flyger du i Storuman?
      Vi brukar åka och flyga på en av banorna i Åskilje ibland.
      //Tobbe

Kommentar

• Christer J
        • maj 2006
        • 353

Tobbe O: Detta med fält sommartid är ju ett problem för mej. Har med den mindre El-Formosan flygit på en myr efter vägen mot Vilhelmina och buklandat, AcroMaster som är större med ställ har jag bara kört på Rackokalvens is ca 2km från Storuman efter Sorselevägen. Där var det premiär med Rushen i går Nu när man även börjat med en lite större metanolmaskin så blir sommarproblemet större. Mer info om Åskilje är klart intressant, kanske väl långt för en snabbis. Vinter är ju perfekt här med alla isar att välja på om man vill, men just nu bävar jag för snösmältningen.

Kommentar

• Tobben_
          • jan 2007
          • 58

Hej Christer. Det finns ju ett gammalt modellflygfällt i Forsvik (om det inte har vuxit igen) Asfaltbana ca 60x6m tror jag, det var 5-6 år sen jag var där o flög. Sök på Eniro: Lat: N 65º 3' 6.79" Long: E 17º 14' 59.52"

Kommentar

• Christer J
            • maj 2006
            • 353

Hej Tobben_ Har frågat runt lite om det fältet tidigare och fått höra att det lämnats att växa igen pga att boende störst av buller. Kanske är jag felunderättad, får kolla runt igen. Tack för tipset

Kommentar

Arbetssätt...