FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• neu
    svarade
    jag kenneth och elflygarn flyger alla på 1,2ghz. Man får turas om för det går inte att köra samtidigt även om man har olika kanaler.

Lämna en kommentar:

• Kenneth E
    svarade
    Xermalk, du skulle ju inte med sa du.. Vi siktar på nästa helg istället och då ger vi järnet.

Lämna en kommentar:

• Xermalk
    svarade
    Riktigt tråkigt med vädret.
    Har snart haft mina 8000 mAh ackar laddade i en vecka. I väntat på att få köra en fpvmaiden på mitt senaste bygge.
    Måste snart förvarings tömma dom med laddaren :(.

Om vädret ser bra ut kommer jag ut nästa vecka, med min 250.
    Har dock bara en 1.1-1.3 ghz vtx till den. Hur många flyger med det?

Lämna en kommentar:

• Kenneth E
    svarade
    Vi ställer in träffen i morgon, pga ostadigt väder. Siktar på nästa helg.

Lämna en kommentar:

• Stiffe
    svarade
    Ursprungligen postat av Kenneth E
    Enligt SMHI skall det regna både lördag och söndag i Ängelholm och Båstad. Inte lovande precis.

Hoppas någon vet ett säkrare väder forum som kan tala om hur det blir.
    Ken
    Nej det ser inget vidare ut varken Lör ell Sön , tur man var ute i går och flög lite i det fina vädret , ibland ändrar det sig från dag till dag så vi får väl leva på hoppet fram till sön

Lämna en kommentar:

• Kenneth E
    svarade
    Enligt SMHI skall det regna både lördag och söndag i Ängelholm och Båstad. Inte lovande precis.

Hoppas någon vet ett säkrare väder forum som kan tala om hur det blir.
    Ken

Lämna en kommentar:

• neu
    svarade
    Det är lugnt får slakta min caipirinha som smakar iste lime med 50% vodka så ingen stor förlust.
    Ska bara ha ork att sätta ihop allt. Måste köra och köpa epoxy till min jet så vet inte hur jag ska hinna allt

Lämna en kommentar:

• Elflygarn
    svarade
    Ursprungligen postat av neu
    Har ingen fpv cam till min lktr så kanske kommer brys på om jag orkar fixa den

Har den gått i bitar? Om du har en kontakt & kan fixa fram 5v på din lktr så kan du låna en 700TVL 5v cam av mig.

Lämna en kommentar:

• neu
    svarade
    Har ingen fpv cam till min lktr så kanske kommer brys på om jag orkar fixa den

Lämna en kommentar:

• Elflygarn
    svarade
    Jag är med på söndag!

Lämna en kommentar:

• Xermalk
    svarade
    Jag får nog passera, jag är mitt i tentaveckorna nu. Men lycka till och hoppas det blir några trevliga filmer.

Lämna en kommentar:

• Kenneth E
    svarade
    Har inte haft en tanke på träffen som skall bli av i helgen, fullt upp på nya jobbet.

Vi hade en diskussion om Hallandsåsen, vilket kan bli kul. Nu är dock den där åsen stor och det finns möjlighet att flytta på sig om man inte vill vara på samma ställe.

En vy jag vill ha är att från toppen högt upp filma motorvägen över åsen, sedan kan skidanläggningen vara ett mål, på andra sidan har vi Båsta.

Vad säger ni, jag kan på Söndag. För att det skall bli trevligt måste vinden vara i stort sett 0m/s.
    Ken

Lämna en kommentar:

• Xermalk
    svarade
    Gärna någonstans med plats för en ordentlig landning, i så fall kan jag ta med planet jag bygge just nu.
    Annars blir det bara den lilla quadden.

Att hålla sig los/under 150m med planet kan bli lite problematiskt dock, Så det får nog räcka med quadden.

Lämna en kommentar:

• Stiffe
    svarade
    Ursprungligen postat av Kenneth E
    Senaste filmen:

Då blir det Hallandsåsen, nu skall vi bara komma fram till vart på denna ås, det tål att funderas över.
    Ken
    Fantastiska vyer i Dalarna , beror lite på väder och vind, ute vid kusten är ju fint om det inte blåser för mycket
    Senast redigerad av administrator; 2014-08-17, 19:50.

Lämna en kommentar:

• Ripper78
    svarade
    Varit någon träff i Umeå regionen?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...