FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stiffe
    • jan 2012
    • 991

Nice film Kom tyvärr inte loss idag , blir det något i Kävlinge i morgon om jag får tillfälle ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• neu
      • aug 2012
      • 1047

Tänkte fråga samma sak. Vem är intresserad av att flyga i Kävlinge imorgon?

Kommentar

• Sickan
        • jul 2012
        • 1080

Jag kör kävlinge imorgon efter Saxtorp Vilka tider kör ni?

--
        S

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
        --
        Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
        , ADS 400-Q/Naze32

Blog
        Youtube
        Vimeo

Kommentar

• Sickan
          • jul 2012
          • 1080

Super! Flipen över kanten blev ju kanon

--
          S

Ursprungligen postat av HangerS
          En snutt från idag:
          https://vimeo.com/73043075

Tyvärr så flög jag med lite väl heta pidar så det blev lite skakigt.. ska ta mig tid och fixa det till nästa.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
          --
          Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
          , ADS 400-Q/Naze32

Blog
          Youtube
          Vimeo

Kommentar

• neu
            • aug 2012
            • 1047

Har svårt att ta mig dit så vet inte om det bara bli en dag på mrfs för mig :/

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

En lite summering av Lördagens träff: Lite väl blåsigt för de flesta fast vi flög ändå och trotsade elementen. Roligt hade vi och vi träffade en annan ny fantast också, Stefan som var ute på uppdrag att fotografera med sin 550 WKM, kan bli en ny medlem.

Mitt material är ganska kass då förhållandena var på gränsen vad TBS caip klarar av, det var nära ett par gånger i medvinden.

Ken
              Senast redigerad av administrator; 2014-08-16, 15:05.
              DS-24 operatör.
              Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
              Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
              FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Halcon
                • jun 2006
                • 512

Ursprungligen postat av Sickan
                Det var lite blåsigt och en lite kort träff för min del, men super som vanligt

Om YT inte fungerar
                http://vimeo.com/73065894

--
                S

Nja, nu tycker jag du är lite blygsam - det var jäkligt blåsigt! Snyggt fluget - var det den lilla, 400:an, som du filmade med i videon? Den såg ut att gå mycket bra i den turbulenta luften - jag blev överraskad hur jämnt och stabilt den flög.

Kanske dags för mig att börja titta på en QAV400 och framförallt - börja träna ....

/Håkan

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

qav400an är grymt imponerande i rätt hård vind, har inte haft nån maskin som klarar vind bättre. kan inte komma på varför dock.
                  ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                  |FPV STUFF|
                  |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                  |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                  | DJI Inspire 1 |
                  |TERMIK OCH HANG |
                  |
                  Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                  |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Sickan
                    • jul 2012
                    • 1080

Tackar och bugar

Precis, det var QAV400an som jag tog klippen till denna från. Jag flyger mycket, allt från en stor Cinestar 8 med MK ner till denna lilla QAV, och jag måste säga att den jag gillar allra mest Måste också ge tummen upp för OpenPilot CC3D, Graupner 8x5 och Tiger 2216-9 1100KV motorerna på 4S LiPos, för mig en denna kombination nummer 1 för tillfället På minussidan finns väl att den inte tar stryk så bra och är lite kostsam att laga jämfört med andra alternativ.

--
                    S

Ursprungligen postat av Halcon
                    Nja, nu tycker jag du är lite blygsam - det var jäkligt blåsigt! Snyggt fluget - var det den lilla, 400:an, som du filmade med i videon? Den såg ut att gå mycket bra i den turbulenta luften - jag blev överraskad hur jämnt och stabilt den flög.

Kanske dags för mig att börja titta på en QAV400 och framförallt - börja träna ....

/Håkan
                    --
                    , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                    Youtube
                    Vimeo

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

jag är ändå förvånad över hur bra qav'n håller. visst bobinerna smäller av rätt fort men med den nivån på krasher jag gjort så är det också endast bobinerna som smällt av. den klarade en direktträff i en ladugårdsvägg i ca 40-50km/h och det måste jag ju kalla för bra hållbarhet

jag byter nu ut mina 750kv motorer till 980kv ska bli kul att se hur den kommer kännas.
                      funderar även på att testa graupner men samtidigt vet jag att apc inom kort släpper liknande proppar i 8" så frågan är vad det blir.

om nån har graupner 8x5 som vill sälja för en billig peng så är jag spekulant, man måste ju prova ju
                      ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                      |FPV STUFF|
                      |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                      |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                      | DJI Inspire 1 |
                      |TERMIK OCH HANG |
                      |
                      Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                      |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• remsan
                        • jul 2012
                        • 595

Snyggt som vanligt, Sickan!
                        .................................................. .............
                        http://www.youtube.com/user/picmovmedia

Kommentar

• Sickan
                          • jul 2012
                          • 1080

Om man vill ha en ram som har nästan lika bra prestanda som QAV400an men som tål mer, kanske 90 km/h så rekommenderar jag ADS 400-Q. Den har samma system för att skilja mellan den smutsiga delen och den rena men är galet hållbar Nackdelen är att den saknar integrerad strömfördelning och är lite stökigare att sätta ihop, men bara lite, trångt är det också, flyger med Naze32 på den och 900KV/Graupner 8x5.

Annars gillar jag Discon, håller bra, flyger bra, har integrerad strömfördelning, tillräcklig OSD (tillval) och är billig att laga, det har jag erfarenhet av, men det är en helt annan tråd

--
                          S
                          --
                          , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                          Youtube
                          Vimeo

Kommentar

• Sickan
                            • jul 2012
                            • 1080

Tackar!!

--
                            S

Ursprungligen postat av remsan
                            Snyggt som vanligt, Sickan!
                            --
                            , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                            Youtube
                            Vimeo

Kommentar

• Manas
                              • nov 2012
                              • 2

Tjena alla fpv:are!
                              jag var med o enbart kollade när ni flög i Borgeby, har nu dock fått klart min Y6a!
                              några som är sugna på ny träff snart?

Kommentar

• Kenneth E
                                • okt 2006
                                • 3445

Vi har nog varit lite lata med träffar, fast jag tror och vet att de flesta nog flyger så fort de får en chans. Själv flyger jag nästan varje dag så det här med träff har fallit tillbaka.

Själv kan jag tänka mig en träff om 2 helger, kring Lördag den 28:e, då är bara frågan vart, samt vädret skall passa, några förslag?

Skulle kunna tänka mig en borg eller ruin eller gammal förfallen bondgård, med lite skog och vatten.
                                De jag känner till är i Småland.

Ken

Ursprungligen postat av Manas
                                Tjena alla fpv:are!
                                jag var med o enbart kollade när ni flög i Borgeby, har nu dock fått klart min Y6a!
                                några som är sugna på ny träff snart?
                                DS-24 operatör.
                                Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                                Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                                FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

Arbetssätt...