Fågelskådarna är borta, södra infarten öppnad och regnet har upphört. Vi, 3st, kommer flyga i alla fall.
FPV träffar 2014
Kollaps
X
-
Kallt! Och nu, lite blåsigt på slutet. Men det var gött att få flyga lite. Hade problem med att hexan "vandrade" runt i små cirklar i loiter. Hade dock försvunnit till sista batteriet. Thomas smög runt med snygga oldtimern + några andra kul grejer. Flera intresserade åskådare.
ChristianKommentar
-
Hej!
Jag är nybliven medlem här efter tips från en bekant som har varit med ett tag. Flyger en quadrocopter med FPV och följer gärna med på nån träff i Malmötrakten nästa gång det beger sig.
MathiasGAUI 500X Quadrocopter, DJI Naza V2, Futaba T8J radio, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal, Zenmuse H3 3D upgrade (TPPacks.com), DJI iOSD mini, GoPro Hero 3+, Flytrex Flight Recorder, ImmersionRC transmitter/receiver, 7" monitor ☺Kommentar
-
Hej Mathias,
Du är välkommen.
Känner du till något intressant objekt, så får du själv gärna kalla till träff.
MVH
KennethDS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Börjar planera in träffar inför 2014, kolla in #1 i denna tråd för information.
Tar tacksamt emot fler tips.
KenDS-24 operatör.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Senast redigerad av administrator; 2014-08-16, 15:02.DS-24 operatör.
-
Videoklippet är privat enl youtube...Idag var fint väder i Malmö, tog och slutade lite tidigare för en tur vid brofästet.
Håller kanske fortfarande på att redigeras av Youtube.
Annars får väl oredigerad version duga så länge, http://www.youtube.com/watch?v=fDfttoGS86Y
KenSenast redigerad av administrator; 2014-08-16, 15:02.Bor i Sigtuna
Quad: TBS Discovery | Naza M Lite | Futaba T8J
Flyg: Multiplex Twinstar | Spektrum DX6iKommentar
-
DS-24 operatör.
-
Fräckt
Bra jobbat , ingående kik på skeppet som verkar vara mest kaffeved
Bor i Malmö
Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897Kommentar
-
Riktigt snygg film på vraket Kenneth E. Du har vunnit "Utmaningen" .
Lägg gärna upp filmen där så dom som följer den tråden inte missar filmen.
se länk...
Kommentar
-
Har hänt en hel del med den båten. Framgår dock inte när filmen är gjord men han säger att vraket legat ca 2,5 år och det gick väl på grund nån gång under 2010.
En liten filmsnutt från Sydnytt publiserad 1 aug 2013.. Då var det i betydligt bättre skick.
En annan: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5216895Kommentar
-
Tänkte bara påminna om träffar som är inbokade.
Kom gärna med egna förslag. Skulle behöva något åt Ystad och Helsingborg hållet.
Lite inspiration:
Planerade träffar 2014:
Lördag den 22:e Mars, Båten vid brofästet. Obs. flyg inte över bron, Klockan 10-15
Lördag den 5:e April, Tylösand att flyga ut till Tylö. Klockan 10-15.
Lördag den 19:e April, Limhamns Kalkbrott, Klockan 10-15
KenSenast redigerad av administrator; 2014-08-16, 15:02.DS-24 operatör.

Kommentar