Inbjudan till Ripaläger vecka 29 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ripa
    • maj 2006
    • 698

Ursprungligen postat av taygher
    Hej Mats,
    Fantastiskt härligt att se denna inbjudan!
    Jag anmäler givetvis mitt intresse och placerar gärna husvagnen på samma plats som förra året om det är möjligt.
    Hej Lars!

Vi bokar plats som vanligt för husvagn och hästvagn ( din modellhangar)

Välkomna till Ripa!

Mvh
    Mats
    Tro inte på allt du hör,
    det finns alltid tre sidor på varje historia,
    din, deras, och den sanna

Kommentar

• jan åberg
      • jan 2008
      • 8

Kommer väl och gör några hål i luften, bombar & stör lunget
      Stora maskiner Många cylindrar, Turbin osså.
      Kivikabiggles

Kommentar

• Snickarjävel´n
        • aug 2006
        • 1927

Ursprungligen postat av jan åberg
        Kommer väl och gör några hål i luften, bombar & stör lunget

Fan va roligt Jan att du oxå kommer upp. Hoppas du stannar mer än en dag så vi kan hinna med lite flyg ihop, dock inte flyga ihopa...
        brekdahlssnickeriab.se
        https://www.facebook.com/pages/Br-Ek...6875076?ref=hl

Kommentar

• jan åberg
          • jan 2008
          • 8

Nä de klarar vi av nog bra hemma på fältet, nu får du fixa bomber & raketerså de blir NICE
          Stora maskiner Många cylindrar, Turbin osså.
          Kivikabiggles

Kommentar

• Per P
            • jun 2007
            • 1285

Det närmar sig med stormsteg! Hoppas det blir en riktigt lång vecka som känns som den aldrig ska ta slut!! Ser fram mot att träffa alla glada modellflygare med familj på detta trevliga meeting!
            Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• Elflygarn
              • jun 2008
              • 291

Naturligtvis kommer vi ett gäng från Malmö!

Själv kommer jag nog först på tisdagen, men räknar med att de vanliga flygmissbrukarna från MRFS kommer att vara på plats.

Kommentar

• Magoozi
                • jul 2007
                • 242

Såg att det var IMAc-tema på måndag, då jag tävlar själv så hjälper jag gärna till och promotor denna trevliga tävlingsgren! Vilka har visat intresse att förevisa? Ska tävla i Tidaholm nu till helgen, tänkte prata med de från "södern" som jag misstänker ska förevisa sporten!

Kommentar

• Ripa
                  • maj 2006
                  • 698

Ursprungligen postat av Magoozi
                  Såg att det var IMAc-tema på måndag, då jag tävlar själv så hjälper jag gärna till och promotor denna trevliga tävlingsgren! Vilka har visat intresse att förevisa? Ska tävla i Tidaholm nu till helgen, tänkte prata med de från "södern" som jag misstänker ska förevisa sporten!

Hej!

När det gäller IMAC har vi tidigare år haft draghjälp av tävlingsaktiva piloter, främst från Hässleholmsklubben, men även piloter som (ännu) inte tävlar brukar flyga och visa upp sina modeller.

Vill du ansvara för genomförandet av en kort presentation om IMAC till intresserade besökare är du välkommen att hålla samman denna. Vi har även högtalaranläggning med trådlös mikrofon så du kan flyga och samtidigt presentera manövrarna i flygprogrammet, vilket garanterat uppskattas.

Hör gärna av dig för fortsatt planering!

Välkommen till Ripa!

Mvh
                  Mats
                  Ripa Mfk Välkommen till Ripa MFK, din modellflygklubb på nätet. Läs våra inspirerande artiklar, se våra senaste flygningar och upplev gemenskapen. Vi ses på fältet flera gånger om året! Säsongen […]
                  Bifogade filer
                  Tro inte på allt du hör,

Kommentar

• Magoozi
                    • jul 2007
                    • 242

Efter att ha tävlat i Tidaholm har jag prata med de mest aktiva skåningarna. Det är käppar i hjulet för många tyvärr, men jag håller gärna ett anförande. Hur mycket tid har jag till mitt förfogande?

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Dra ut på det, 6 timmar, så ingen missar denna tävlingsgren.
                      DS-24 operatör.
                      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Ripa
                        • maj 2006
                        • 698

Efter att ha tävlat i Tidaholm har jag prata med de mest aktiva skåningarna. Det är käppar i hjulet för många tyvärr, men jag håller gärna ett anförande. Hur mycket tid har jag till mitt förfogande?
                        Hej!

Vilken tid behöver du för att presentera IMAC och dess olika tävlingsklasser?

Efter presentationen är det alltid trevligt att få se en uppvisning med de ingående manövrarna.

Mvh
                        Mats
                        Ripa Mfk Välkommen till Ripa MFK, din modellflygklubb på nätet. Läs våra inspirerande artiklar, se våra senaste flygningar och upplev gemenskapen. Vi ses på fältet flera gånger om året! Säsongen […]
                        Tro inte på allt du hör,

Kommentar

• Magoozi
                          • jul 2007
                          • 242

Jag skulle tippa att jag behöver en liten halvtimme för anförandet. Ska villigt erkänna att jag inte kan programmen i huvudet, men min tanke var att läsa manövrarna för "publiken" och sedan läsa live för någon frivillig pilot. Det finns ju trådlöst micsystem och detta kunde vara intressant för publiken att höra tror jag. Mycket av IMAC handlar just om att hitta ett gemensamt språk och ett flyt i läsningen, mellan pilot och läsare. Robert Nermfors är en duktig pilot som jag utan tvekan hade kunnat läsa för, och som hade klarat Basic-programmet utan några större konstigheter. (Om han vill flyga såklart!)

Tror och hoppas att folk har lite frågor som jag även kan få möjlighet att besvara.

Planerar att komma på söndag eftermiddag, då kan vi ju prata lite närmre.

(Passar härmed också på att boka en plats för ett tvåmanna-tält sön-onsdag! Funkar det?)

Kommentar

• Ripa
                            • maj 2006
                            • 698

Jag skulle tippa att jag behöver en liten halvtimme för anförandet. Ska villigt erkänna att jag inte kan programmen i huvudet, men min tanke var att läsa manövrarna för "publiken" och sedan läsa live för någon frivillig pilot. Det finns ju trådlöst micsystem och detta kunde vara intressant för publiken att höra tror jag. Mycket av IMAC handlar just om att hitta ett gemensamt språk och ett flyt i läsningen, mellan pilot och läsare. Robert Nermfors är en duktig pilot som jag utan tvekan hade kunnat läsa för, och som hade klarat Basic-programmet utan några större konstigheter. (Om han vill flyga såklart!)

Tror och hoppas att folk har lite frågor som jag även kan få möjlighet att besvara.

Planerar att komma på söndag eftermiddag, då kan vi ju prata lite närmre.

(Passar härmed också på att boka en plats för ett tvåmanna-tält sön-onsdag! Funkar det?)

Vi hälsar dig och alla intresserade välkomna till Ripa, och en eftermiddag med IMAC - tema.

Självklart bokar vi upp en plats för ditt tält.

Mvh
                            Mats
                            Tro inte på allt du hör,

Kommentar

• Ripa
                              • maj 2006
                              • 698

Hej alla!

Hobbyhandlare sätter alltid extra krydda på ett meeting, i kväll har HOBBYBORGEN meddelat att de kommer till Ripa lördagen den 19 juli för sälja Graupner produkter.

Speciella önskemål? Skriv ett mail till hobbyborgen@telia.com och berätta vad du önskar köpa när de kommer till Ripa

Mvh
                              Mats
                              Tro inte på allt du hör,

Kommentar

• Magoozi
                                • jul 2007
                                • 242

Usch och fy vilket skitväder... Jag vet inte om det blir aktuellt med IMAC tema i morgon om vädret fortsätter som det här. Min plan var att komma till ripa i dag, men jag håller mig hemma och ser hur det ser ut i morgon. Blir kanske att åka på tisdag istället!

Kommentar

Arbetssätt...