Bosön innomhus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gyld
    • dec 2006
    • 361

Bosön innomhus

Hej på er!

Det börjar ju dra ihop sig för den stundande inomhus säsongen.

Vid den sista flygningen förra vintern så fick jag några datum som redan var bokade av SLM för flygning kommande säsong (2008-2009).

Det första datumet var 3/10-2008 kl 18:00
    Resterande datum har förkommit bland mina ettor och nollor i telefonen.

Är det någon som kan bekräfta/dementera att ovan datum fortfarande gäller, samt komplettera med övriga datum och tider?

/Gyld
    Kenneth Gyld - Gävle

"Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"
  • hakank
    • maj 2006
    • 1775

Knuffar upp inlägget. Måste ju börja planera..Du har inte hört ngt Gyld?

/Håkan
    "Allting beror på allting"

Kommentar

• Gyld
      • dec 2006
      • 361

Ursprungligen postat av hakank
      Knuffar upp inlägget. Måste ju börja planera..Du har inte hört ngt Gyld?

/Håkan
      Nej inte något. Har även mailat till en del adresser som jag hittat på SLM's hemsida, men inte fått något svar därifrån heller... :bawling:

/Gyld
      Kenneth Gyld - Gävle

Kommentar

• oestling
        • maj 2006
        • 120

Datumen ligger i kalendern på SLM:s hemsida nu så det är bara att ladda ackarna och vänta!:vroam:
        :bandit:

Kommentar

• Gyld
          • dec 2006
          • 361

Ursprungligen postat av oestling
          Datumen ligger i kalendern på SLM:s hemsida nu så det är bara att ladda ackarna och vänta!:vroam:
          Och för att förtydliga ytterligare lite:

3 Oktober
          7 November
          6 December
          28 December - Troligen två dagar

Däremot så krävs medlemsskap i SMFF framöver för att få flyga på Bosön enligt vad SLM skriver på sin hemsida.
          Från och med nu gäller endast medlemskap i SMFF för att flyga på Bosön. Du som är medlem har fått ett medlemskort som du tar med och visar upp. Senior betalar 50:- för att flyga och juniorer går in gratis. Varför denna ändring har att göra med att vi tillhör RF och får hallen subventionerad genom FSF, som arbetar för ungdomarna i länet inom flyg och modellflyg. Är du inte medlem i SMFF kan du bli det på plats genom att betala 330:- för senior och 100:- för junior, och där med blir du direktansluten resten av detta år samt även för 2009.
          /Gyld
          Kenneth Gyld - Gävle

Kommentar

• jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

Ursprungligen postat av Gyld
            Däremot så krävs medlemsskap i SMFF framöver för att få flyga på Bosön enligt vad SLM skriver på sin hemsida.

:thumpdown:
            ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• bokis
              • maj 2006
              • 5041

Intressant..SLM trodde jag drevs med landstingspengar men där ser man..Vi får väl ses någon annan stans? Trist o se när Bengt o Co försöker pissa revir men så är det väl numera där...
              Det är ju deras förlust med när det kommer mindre folk,ju fler desto roligare brukar det vara men somliga resonerar annorlunda..:rolleyes:
              Vi hade kul där i våras i alla fall! Tack för det Micke!:thumbup:
              // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
              (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Mats J
                • maj 2006
                • 598

Rcff:arna skulle ju kunna gå ihop och hyra en stor hall någonstans i Sverige, för 50spänn/pilot så behövs ju inte så många hundra piloter för en kvällshyra 18:00-24:00 om man inte har tänkt att gå med vinst förstås.

Mvh Mats J
                Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

Kommentar

• Ultra Bandit
                  • aug 2008
                  • 373

citat
                  Trist o se när Bengt o Co försöker pissa revir men så är det väl numera där...

Bokis!
                  Jag tycker det klart och tydligt framgår en anledning till denna förändring så varför denna onödiga kommentar!
                  Det framgår att det är ungdomarna vi satsar på! Det är för fan nästan gratis för dessa.:thumbup::thumbup:
                  Så vad är problemet???

I stället för att gnälla så jävla mycket på allt vad Vi i SMFF gör!:thumpdown:
                  Få arslet ur vagnen och gör något själv…

Hälsningar
                  Lasse Palm
                  Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-09-17, 18:03.

Kommentar

• Ultra Bandit
                    • aug 2008
                    • 373

Ursprungligen postat av Mats J
                    Rcff:arna skulle ju kunna gå ihop och hyra en stor hall någonstans i Sverige, för 50spänn/pilot så behövs ju inte så många hundra piloter för en kvällshyra 18:00-24:00 om man inte har tänkt att gå med vinst förstås.

Mvh Mats J
                    Bra förslag Mats!:thumbup:

Ska bli intressant och se om någon tar tag i ditt förslag!

Mvh
                    Lasse Palm

Kommentar

• oestling
                      • maj 2006
                      • 120

Ursprungligen postat av Ultra Bandit
                      citat
                      Trist o se när Bengt o Co försöker pissa revir men så är det väl numera där...

Bokis!
                      Jag tycker det klart och tydligt framgår en anledning till denna förändring så varför denna onödiga kommentar!
                      Det framgår att det är ungdomarna vi satsar på! Det är för fan nästan gratis för dessa.:thumbup::thumbup:
                      Så vad är problemet???

I stället för att gnälla så jävla mycket på allt vad Vi i SMFF gör!:thumpdown:
                      Få arslet ur vagnen och gör något själv…

Hälsningar
                      Lasse Palm
                      Lugn och fin nu Lasse!
                      Jag förstår din frustration över dessa ständiga hugg och påhopp men
                      kom ihåg att man kan inte jämföra hallonbåtar med M4-muttrar!

RCFF är en idéell förening med radiostyrt modellflyg som huvudsyssla som
                      har valt att stå utanför SMFF (som är ett förbund mellan ett stort antal föreningar/klubbar) och alla fördelar som detta innebär.
                      Men det har ju alltid funnits klubbar som valt detta och även modellflygare
                      som inte vill ha med föreningslivet att göra i någon form.

Min lilla träeka blir ju liksom inte en ålandsfärja bara för att jag
                      målar texten "Viking Line" på sidan av den...

I sanningens namn ska väl erkännas att jag inte har nån eka
                      men liknelsen får tala för sig själv.

Forumet och intentionerna med RCFF är däremot något som ingen
                      kan racka ner på, med avseende på att bredda och synliggöra modellflyget
                      i Sverige men det gör vi ju allihopa oaktat klubbtillhörighet.

Om nu SLM av någon anledning bara får disponera Riksidrottsförbundets anläggning under de förutsättningar som gäller så får man acceptera läget
                      eller kontakta någon i SLM för att reda ut begreppen.
                      Jag antar att bokis inlägg om "Bengt & co" ´s eventuella "revirpinkning" syftar på det faktum att den förre ordföranden i SLM hette så?

Tro nu inte att jag har något emot RCFF som intresseorganinsation - tvärtom!

När verksamheten inriktas på det stadgarna statuerar istället för att försöka störta och söndra den riksomfattande organisation som finns för modellflyg i Sverige kommer jag omedelbart att betala in avgiften hit också.
                      Försöka sprida modellflyget och bredda det har jag jobbat med de sista 25 åren på olika vis, såväl genom klubbarbete, skolflyg, tävlingar, mediekontakter och de modeller som jag konstruerat
                      och fritt distribuerar via nätet.

Detta om detta... dags för byggkväll med den äldre tonåringen...
                      :icon_pai:

Kommentar

• bokis
                        • maj 2006
                        • 5041

Njae Lasse,vad jag menar är att SLM står för fiolerna dvs. du o jag via skattsedeln(pengarna kommer från stockholms landsting) och jag tvivlar på att de var tänkta att användas med den motiveringen som SMFF har lagt in!
                        Sen tycker jag att du ska använda vanlig text,det ser lite gapigt ut när du använder stora bokstäver och svär(jag tror de flesta kan läsa vanlig textstorlek här)
                        I fjol så pröjsade vi glatt en extraslant eftersom vi inte var med i SMFF och jag skulle kunna tänka mig att betala 330 spänn i inträde om jag får garantier på att dessa pengar stannar i SLM och jag slipper medlemskap i SMFF..
                        Oestling,jmfr gärna med ifjol,då var vi där hela bunten,dock inte när SMFF själva höll i evenemanget,tycker dock att eftersom SLM står för fiolerna som jag skrev så borde väl inte modellflygare som helhet portas?
                        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                        (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Ultra Bandit
                          • aug 2008
                          • 373

Ursprungligen postat av bokis
                          Njae Lasse,vad jag menar är att SLM står för fiolerna dvs. du o jag via skattsedeln(pengarna kommer från stockholms landsting) och jag tvivlar på att de var tänkta att användas med den motiveringen som SMFF har lagt in!
                          Sen tycker jag att du ska använda vanlig text,det ser lite gapigt ut när du använder stora bokstäver och svär(jag tror de flesta kan läsa vanlig textstorlek här)
                          I fjol så pröjsade vi glatt en extraslant eftersom vi inte var med i SMFF och jag skulle kunna tänka mig att betala 330 spänn i inträde om jag får garantier på att dessa pengar stannar i SLM och jag slipper medlemskap i SMFF..
                          Oestling,jmfr gärna med ifjol,då var vi där hela bunten,dock inte när SMFF själva höll i evenemanget,tycker dock att eftersom SLM står för fiolerna som jag skrev så borde väl inte modellflygare som helhet portas?
                          Bokis!
                          Du har som vanligt en förmåga att lägga ut långa "pladdermattor" på hur jag och andra icke RCFF medlemmar lägger ut våra texter och väljer våra ord,
                          Jag tycker att du kan börja med att titta runt på forumet och se hur dina egna medlemmar väljer sina ord och text innan du hoppar på mig.

Men i vanlig Bokis maner, försöker du ta bort fokus på dina egna inlägg genom att ifrågasätta mitt ord val och text storlek.

Då säger jag bara!
                          Skit i det!!
                          Koncentrera dig på det du borde göra som styrelsemedlem i RCFF.

Få arslet ur vagnen och gör något själv för ungdomsverksamheten i din egen förening innan du hoppar på oss andra som försöker göra något positivt för ungdomsverksamheten i Sveriges modellflygförbund....

Hälsningar
                          Lasse Palm
                          Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-09-17, 20:20.

Kommentar

• oestling
                            • maj 2006
                            • 120

Ursprungligen postat av bokis
                            Men va fan!... dagen efter att "Stora Halla" brann ner fick SMFF-ordf ett telefonsamtal av en till mig mycket närstående person som föreslog att just SMFF skulle boka hallen på Bosön för att rädda den stora inomhusfestivalen, dessutom med förslaget att ALLA skulle vara välkomna, jag hhhrrrmm... ursäkta, personen som står mig nära föreslog att en differentierad avgift kanske skulle vara befogad för medlemmar/icke medlemmar.

Hallen bokades av SMFF från kvällen 5/1 2007 till mitt på dagen 6/1 2007 och denna notis infördes i MFN nr7 2007:

Och om man tittar på filmen publicerad i denna tråd:

så tycker jag mig se en person som lystrar till namnet "Bokis"???
                            Så vad menar du med att "hela bunten inte var där???

C-H. Hermansson yttrade en gång de numera bevingade orden "Nå´n jävla ordning får det vara i ett parti" och jag får väl be om samma sak här.:banghead:

Du och minst halva bunten var ju där om nu inte filmen är producerad med Hollywoodmedel i en superdator?
                            Det kan väl inte vara så svårt att som vuxen ansvarstagande man inse att med ett aktivt val följer konsekvenser - ibland positiva och ibland negativa.
                            I detta fall har du ju själv valt att "slippa" medlemskap i Modellflygförbundet och kan inte utnyttja Bosön när SLM arrangerar flygning där.
                            Senast redigerad av oestling; 2008-09-17, 19:59. Anledning: Jag stavade fel eftersom jag inte var helt tillbakalutad och lugn när jag skrev...

Kommentar

• Sigun
                              • aug 2007
                              • 3942

Bokis skit i Bosön och boka en normal idrottshall istället med er lokala klubb kosta 100-150kr/timmen. Bosön är ju så löjligt stort att man kan flyga getplan inomhus .

Kommentar

Arbetssätt...