Bosön innomhus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gyld
    • dec 2006
    • 361

Ursprungligen postat av Ultra Bandit
    Innan du går ut med dina påståenden!!
    Ta reda på fakta!
    Känns inte som om jag ska ta ställning i tjafset mellan framför allt dig och Bokis just nu... Känns bara tråkigt att man tar till relativt hårda ord i en debatt som borde kunna skötas snyggare från de flesta inblandade i trådar både här och på andra forum.

Jag är inte insatt i hur SLM är uppbyggt så jag känner mig inte insatt, och jag misstänker att detta gäller de flesta som läser detta.

Därför ber jag snällt och vänligt om att du eller någon annan som är insatt i all fakta redovisar den på ett bra och sakligt sätt utan påhopp mot varken person eller förbund så att även vi andra ej insatta i faktan kan ta del av den.

/Gyld
    Kenneth Gyld - Gävle

"Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

Kommentar

• Ultra Bandit
      • aug 2008
      • 373

Citat
      Från tråden att måla in sig i ett hörn

Jag skrev att SMFF troligen uppfyller kraven för att få ta del av "ungdomspengarna". Och är så fallet - är det väl en oerhört ineffektiv fördelning.

Fakta och vision är den vardag vi alla lever i. Fakta var vi står idag - Vision var vi strävar efter att befinna oss imorgon.

Och mycket riktigt, som det skrivs här i debatten, är det väldigt få ungdomar inom modellflyget - vilket minimerar möjligheterna för "ungdomspengar". Hela RF:s upplägg bygger på ungdomsverksamhet, vilket ju gör att det är ganska onödigt att tillhöra den organisationen om man Nöjesflyger. Alltså är klubbarna utlämnade åt sig själv och de kommunala anslagen som finns att söka. Och det har ju ingenting med RF - FSF och SMFF att göra. Nu och i framtiden får alla klubbar fortsätta vara sin egen lyckas smed och ordna det så bra som möjligt för sig själv. Och ett sätt är att dra ner på sina kostnader och betala en avgift som rimmar med vad man får tillbaka.

Mvh
      Ove

Bokis!
      Får jag fråga?
      Varför överhuvudtaget tjafsa om SLMs,SMFFs arrangemang när man läser vad Ove skriver i en tidigare tråd som har rubriken att måla in sig i ett hörn (passar väldigt bra i detta sammanhang!)

Hälsningar
      Lasse Palm
      Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-09-17, 21:58.

Kommentar

• Ultra Bandit
        • aug 2008
        • 373

Ursprungligen postat av bokis
        Motivering? FSF? Jodå och jag begriper anledningen,det gäller o pissa revir!Men varför står det då i SLM:s kalender? Som jag sa tidigare,jag var där när SLM höll i det,det tackar jag för..Lasse .läs Hankes inlägg så tror jag du förstår vad SLM är också,det är du o jag som står för fiolerna för att pengarna ska gå till ungdomsverksamhet..Titta gärna på filmen Östling länkar till så syns det ganska väl hur många ungdomar SMFF hade där,Warbens son,en polare till honom och en till som jag inte kände igen..
        Citat
        Sveriges Modellflygförbund är en nationell organisation där SLM ingår och är den riksorganisation som representerar landets modellflygklubbar. Den ska vara en viktig stöttepelare för att inspirera och utveckla svenskt modellflyg.

Bokis!
        Frågan är om du har läst det?

Hälsningar
        Lasse Palm

Kommentar

• AM
          Debattglad entusiast

• maj 2006
          • 3464

Mot bakgrund av detta så måste du vara med i en klubb/förening som är ansluten till RF för att få deltaga.
          Jag tror inte att de som hyr ut lokalen bryr sig ett jota om vem som är där. Uthyraren ställer väl inga krav på vilken förening deltagarna tillhör? Uthyraren har väl bara ett avtal med den förening som hyr lokalen. Så fungerar det i alla kommuner i övriga landet - är Lidingö ett undantag?

Eller se det som en värvningskampanj och ett arbete att föra modellflyget framåt - då ska väl alla vara välkomna...

Så ser RCFF på de arrangemang vi har varit inblandade i och de som planeras i framtiden.

Mvh
          Ove
          Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Ultra Bandit
            • aug 2008
            • 373

Ursprungligen postat av AM
            Jag tror inte att de som hyr ut lokalen bryr sig ett jota om vem som är där. Uthyraren ställer väl inga krav på vilken förening deltagarna tillhör? Uthyraren har väl bara ett avtal med den förening som hyr lokalen. Så fungerar det i alla kommuner i övriga landet - är Lidingö ett undantag?

Eller se det som en värvningskampanj och ett arbete att föra modellflyget framåt - då ska väl alla vara välkomna...

Så ser RCFF på de arrangemang vi har varit inblandade i och de som planeras i framtiden.

Mvh
            Ove

Ove!
            Jag tycker att det framgår klart och tydligt att det är en ungdoms satsning från SLM och SMFF där "alla" är välkommna på dom villkoren som står i inbjudan.

Hälsningar
            Lasse Palm
            Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-09-17, 23:07.

Kommentar

• Rolle
              • feb 2008
              • 71

Mvh
              Ove
              Där har du säkert rätt Ove, uthyraren vill bara ha in sin hyra. Men om man nu gjort upplägget med att få RF att ta en del av hyreskostnaden så kanske finns något krav som skall uppfyllas. Kan inte verifiera detta då jag tycker det är för sent att ringa hem till folk å fråga.

Men vad är det egentliga problemet. RCFF har ju valt att stå utanför och på så sätt avsagt sig intresset av att ta del av den kaka som finns. Enkelt, är man inte med och betalar blir man utan. Trist, men verklighet.

Att kalla det för PR eller värvarjippo tror jag inte på. Det är fel årstid. Eventuella ungdommar som inte håller på med hockey, innebandy, scouter, simning mfl sporter och aktiviteter är mycket lätt räknade. I varje fall i den här delen av landet. Värre är det nog ute i landet och fram för allt i de mindre orterna. PR och värvning, tror jag, sker främst på vår och sommar på hemmafältet, meetings och dylika happenings som Skaladagarna, Arvika, Ripa-veckan etc när andra aktiviteter utom fotboll har sommarlov

Rolle
              Senast redigerad av Rolle; 2008-09-17, 22:32.

Kommentar

• Heliuffe
                • maj 2006
                • 45

Hej

Återigen ett faktafel av Ordföranden i RCFF .
                Bosön är inte en komunal anläggning utan drivs av Riksidrottsförbundet.

Mvh Heliuffe

Kommentar

• gimbo
                  • jul 2007
                  • 710

Tack alla... Nu förstår jag frågan "varför" som jag ställde.
                  Senast redigerad av gimbo; 2008-09-17, 22:46.
                  www.mfkmalmen.se

Kommentar

• Ultra Bandit
                    • aug 2008
                    • 373

Ursprungligen postat av Sigun
                    Bokis skit i Bosön och boka en normal idrottshall istället med er lokala klubb kosta 100-150kr/timmen. Bosön är ju så löjligt stort att man kan flyga getplan inomhus .
                    Sigun!
                    Du är kul du!

Hälsningar
                    Lasse Palm

Kommentar

• Gyld
                      • dec 2006
                      • 361

Ursprungligen postat av Heliuffe
                      Hej

Återigen ett faktafel av Ordföranden i RCFF .
                      Bosön är inte en komunal anläggning utan drivs av Riksidrottsförbundet.
                      Var i är faktafelet denna gång då?
                      Han påstår väl heller inte att det är en kommunal anläggning?
                      Tolkar det som om han frågar ifall andra principer råder i det geografiska området Lidingö än i övriga kommuner i landet.

Faktafel eller tolkningsfel?

Jag tror många försöker leta mer mellan raderna än vad som egentligen skrivs. (inget ont menat enbart mot dig Heliuffe. Mer menat generelt).
                      Detta gäller nog speciellt den debatt som råder mellan förbunden, för den debatten verkar komma in i mer eller mindre varje tråd numera.

Jag startade denna tråd med frågan om datum.
                      Såvitt jag kan se det så är den frågan besvarad! Således borde denna tråd kunna stängas för ytterligare inlägg (även om jag personligen gillar debatt).

Men vi har ju en avdelning i detta forum som handlar om just debatter där vi ska kunna föra diskussioner om bland annat förbunden.

Känns som debatten kanske skall fortsätta där.

Och i så fall kanske man kan läsa vad folk skriver, och inte vad man vill att någon skall skriva bara för att leta något att hacka på. Detta gäller många som just nu deltager i debatten. Kanske även mig själv, varpå åtminstone jag ska försöka tänka på sakligheten i mina inlägg.

Någon mer än jag som önskar en snyggare och trevligare ton i debatten framöver?

/Gyld
                      Kenneth Gyld - Gävle

"Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

Kommentar

• Heliuffe
                        • maj 2006
                        • 45

Hej Gyld

Citat "Så fungerar det i alla kommuner i övriga landet - är Lidingö ett undantag?"
                        Klippt ur samma inlägg.
                        Jag tror nog att Ove tror att anläggningen tillhör Lidingö kommun eftersom de flesta hallar drivs kommunalt.
                        Är detta svar nog eller ska jag utveckla det mer?

Mvh Heliuffe
                        Senast redigerad av Heliuffe; 2008-09-17, 23:06.

Kommentar

• bokis
                          • maj 2006
                          • 5041

..Vad som man dessutom har lyckats med är ju att stänga ute de som inte är med nånstans,som vill testa sitt depronflax eller helikopter,tror knappast att det var det som var meningen med SLM:s bidrag från landstinget..
                          Tror mer att det kommer att se ut som en herrklubb där,snittålder 40 år?
                          Att dra slutsatsen att det här resonemanget ang. vem som får flyga där kommer från något annat än att hålla oss utanför,det har jag svårt att tro på..
                          Varför då ens säga att man säljer medlemskap vid dörrarna?
                          Hur tolkar man det i annat fall?
                          Men jag får väl önska lycka till,ni kanske kan värva ett par medlemmar fastän det inte är säsong?
                          Ang. personligt agg,delvis korrekt,skulle inte drömma om att bidra med en spänn till en förening där jag helt saknar förtroende för min representant,vad är så konstigt med det?
                          Om du läser vad just denna man skrev när han var ute o levde om på nätet ifjol så kanske du skulle förstå..
                          Och vi lever i en värld som förändras,föreningslivet med den o då får man söka sig nya vägar och inte sitta fast i det gamla,det leder ingen vart..
                          Internet är en väg att visa vad vi sysslar med och en bra sådan,,

Om jag lyckas få någon att börja modellflyga så får jag föröka att förklara varför jag tycker att han/hon ska vara med i RCFF,att skrämmas eller hota funkar inte för mig..
                          Sen om det inte passar,att SMFF eller ingetdera är bättre,so what?
                          Kul att jag har fått en till o modellflyga och inte skulle jag drömma om att stänga ute personen i fråga för det?
                          Samma med denna hemsida,den kostar pengar och en massa tid o driva men inte utesluter vi någon härifrån bara för att man inte är medlem?
                          Och kan vi locka någon att ta upp modellflyg så är det ju skitkul,om denne är medlem här eller där spelar ingen roll!
                          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                          (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Rolle
                            • feb 2008
                            • 71

I länken som Micke Hansson bad mig lägga ut på SMF, och som senare hamnade här, dock ej av mig, finns det en mailadress till Micke Hansson som är ansvarig för evenemanget. Jag föreslår att du kontaktar honom för att reda ut vad och varför.

Jag har bara försökt meddela och förklara vad som gäller utifrån de fakta jag fått mig till dels.

Rolle

Kommentar

• Ultra Bandit
                              • aug 2008
                              • 373

citat
                              bokis;186687]..Vad som man dessutom har lyckats med är ju att stänga ute de som inte är med nånstans,som vill testa sitt depronflax eller helikopter,tror knappast att det var det som var meningen med SLM:s bidrag från landstinget..

Bokis!
                              Kom igen!!
                              Vilka syftar du på?
                              Om du ny syftar på oss flygkåta:man_in_love: gubbar i 40 års åldern! Jag tror dom flesta tycker att det är en skit summa för att få tillgång till en av dom bästa inomhushallarna i Sverige.

Och du kan inte mena våra ungdomar, för dom flyger nästan gratis!

Lasse P
                              Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-09-18, 20:45.

Kommentar

• Rolle
                                • feb 2008
                                • 71

Jo då, Bokis, jag har med all tydlighet förstått att denna någon (LC?) som jag blivit beskylld för att vara eller skriva åt, retat gallfeber på både den ena och andre. Jag har fortfarande inte grottat ned mig i vad han skrivit, än mindre träffat honom. Vet fortfarande inte vem det är trots att du upplyst mig.

Du och några till verkar ha upplevt de sämstra sidorna med föreningsliv och modellflyg och då kan jag ha förståelse för att ni kör ett eget race. Den attityden ni mött gäller troligtvis inte alla klubbar som sysslar med modellflyg.

Har du sen lyckats skola några ungdomar och fått dem fast i modellflyget är det ju bara att grattulera.
                                Fjäder i hatten till dig. Försten att se ut som en indianhövding till nyår vinner.

Jag har liksom Gyld konstaerat att tonläget kan vara lite högt mellan varven. Det kan kanske bli så då man brinner för sin sak. Det som ofta slår mig är bristen på fakta och relevans i vissa inlägg. Detta hjälper ju inte ungdomarna och nybörjarna som söker merparten av fakta på nätet.

Flyg väl Rolle

Kommentar

Arbetssätt...