Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
I fjol förklarades valet av helg med att flygplatsen inte gick att boka vid annat tillfälle och i år är den medevetet bokad samma helg som Östersundsträffen genomförts de sista åren??????????
Kan någon förklara detta hur det kommer sig att man är tvungen att lägga så här stora event samma helg???
Hej,
Känns som RCFF Shootout utvecklats till att mera bli ett meeting för södra delarna av Sverige.
Om RCFF vill att även medlemmar från mellansverige och uppåt hyggligt enkelt skall kunna besöka meetinget så borde det i vart fall kunna alternera mellan nån ort i södra Sverige och nån lite mera norrut t ex vartannat år. Samt att man givetvis tar hänsyn till andra större meetings och försöker lägga det så att man undviker kollisioner.
Nu tror jag i o f s inte att just Shootouten och Östersundsmeetinget konkurrerar för så värst många flygare eftersom avståndet är rätt stort emellan dessa orter. Men ändå bör man ju undvika sådana kollisioner i möjligaste mån.
Hälsningar
Roger
I fjol förklarades valet av helg med att flygplatsen inte gick att boka vid annat tillfälle och i år är den medevetet bokad samma helg som Östersundsträffen genomförts de sista åren??????????
Kan någon förklara detta hur det kommer sig att man är tvungen att lägga så här stora event samma helg???
K-Å
Hej Kjell-Åke,
Vi har valt denna helg helt enkelt för att det är vår enda möjliga helg 2012. Vi vill gärna tro att det kan hållas två större meetings i detta långa land. Tyvärr blir det ett val för några stycken, vilket vi beklagar. Vi får hoppas på gott väder i hela Sverige denna helg!
Tobbe och Stefan
Hej,
Känns som RCFF Shootout utvecklats till att mera bli ett meeting för södra delarna av Sverige.
Om RCFF vill att även medlemmar från mellansverige och uppåt hyggligt enkelt skall kunna besöka meetinget så borde det i vart fall kunna alternera mellan nån ort i södra Sverige och nån lite mera norrut t ex vartannat år. Samt att man givetvis tar hänsyn till andra större meetings och försöker lägga det så att man undviker kollisioner.
Nu tror jag i o f s inte att just Shootouten och Östersundsmeetinget konkurrerar för så värst många flygare eftersom avståndet är rätt stort emellan dessa orter. Men ändå bör man ju undvika sådana kollisioner i möjligaste mån.
Hälsningar
Roger
Hej Roger,
Vi ser gärna att få förslag hur SO skall förvaltas. Det du nämner är ständigt med på agendan i styrelsen inför varje år. Det är absolut ingen självklarhet att den genomförs på samma ställe samma tid varje år. Det är ju medlemmarna som skall ta ställning samt för styrelsen hitta intressenter som har vilja och lust att genomföra en träff.
Mvh
Tobbe och Stefan
Kommentar