RCFF Shootout 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DennanHMFK
    • maj 2006
    • 1135

    #16
    woho.. denna gången krockar det inte med Power Big Meet!!
    ska göra vad jag kan för att jag och frugan ska kunna komma ner den helgen!! =)

    Kommentar

    • Johnny
      • mar 2007
      • 377

      #17
      Endelig blir det Shootout får meg også i 2012.
      Ingen kollisionn på denne helg.
      Jeg og Patrick kommer.
      Mvh. Johnny.

      Kommentar

      • Tobbe O
        • maj 2006
        • 1431

        #18
        Ursprungligen postat av K-Å
        I fjol förklarades valet av helg med att flygplatsen inte gick att boka vid annat tillfälle och i år är den medevetet bokad samma helg som Östersundsträffen genomförts de sista åren??????????

        Kan någon förklara detta hur det kommer sig att man är tvungen att lägga så här stora event samma helg???

        K-Å
        Jag tycker att det är helgalet att lägga flera stora event samma helg inom en hobby som har så begränsat med utövare:icon_sad:

        Om vi ska ta det från början så är det ju Östersund som börjat "fela" med att lägga sin träff samma helg som MSFI Luleå som är en stor träff som pågått i åratal.

        Sen att RCFF väljer att hoppa över oss norrlänningar är ju ännu mer för j*****t.

        Jag skulle tänka mig att att åka till Shootouten om den var ett annat datum, så även med Östersund.

        Kommentar

        • DrHanke

          • maj 2006
          • 5250

          #19
          Tobbe det är tyvärr så att det var enda helgen som faktiskt var ledig och ändå är det en krock på hultsfred så arrangemanget kommer att ske samtidigt som en dragracing tävling. Nu är det sån tur att fältet är så pass stort och de andra gänget ser detta som en möjlighet därav så kommer vi samarbeta kring detta för att göra det så roligt som det bara går. Detta innebär att förutom att kolla på modellflyg kommer man även att kunna gå över till racing gänget och kolla på det om man är sugen, lika gäller för racing delen som kan komma över och kolla på modellflyget. Det kommer nog bli skitskoj för de kör så fort de kan och har nu möjlighet att även få se oss flyga fort i luften med bla Jet flyget. Vi ser detta som riktigt skoj och en stor möjlighet för mera och bredare publik samtidigt som det finns fler aktiviteter runt om om man skulle tröttna på att bara se modellflyg.

          Sen är det så att platsen för Shootouten inte är "helig" är du sugen inför 2013 att arrangera norr över är du mer än välkommen för att få ut RCFF över hela Sverige är för oss inte helt enkelt hur vi än vrider och vänder på det är det nån som hamnnar i kläm.
          //DrHanke

          *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

          Kommentar

          • Tobbe O
            • maj 2006
            • 1431

            #20
            Ok, jag förstår om det är svårt att hitta rätt helg.

            Föredetta militärflygbasen i Åmsele som numera är privatägd vore ett superställe,,,, men tyvärr så har vi ingen klubb i Lycksele.
            Ett alternativ vore typ att Umeå, Skellefteå, Bunten och ev någon mer klubb gick i hop och arrangerade i Åmsele.

            Nästa problem.... Hur många sörlänningar skulle åka till Åmsele? Inte många! Tror iaf jag

            Kommentar

            • Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

              #21
              Vi skall vara glada för de som vill och orkar arrangera meetings oavsett datum.

              För mig är det ett välkommet inslag, man får helt enkelt prioritera.

              Kämpa på.

              Mvh
              Kenneth

              Kommentar

              • hadas
                • mar 2008
                • 74

                #22
                Hej !
                Håller fullständigt med ovanstående skribent.
                Ta det för ett välkommet inslag, se´n att Du inte kan medverka pga.andra prior. är trots allt upp till Dig själv.
                Modellflygåret består tyvärr iaf. inte här i vårt avlånga land av så många flygbara helger (dagar)
                Att anordna ett meeting som inte krockar med ett annat, finns enl. mig inte på agendan !
                Så till Rcff vill jag bara uttrycka min stora beundran för all tid och allt arbete Ni lägger ner i Ert arbete.
                MvH
                Lasse

                Kommentar

                • Thomas

                  • jun 2006
                  • 7673

                  #23
                  Ursprungligen postat av DrHanke
                  Tobbe det är tyvärr så att det var enda helgen som faktiskt var ledig och ändå är det en krock på hultsfred så arrangemanget kommer att ske samtidigt som en dragracing tävling. Nu är det sån tur att fältet är så pass stort och de andra gänget ser detta som en möjlighet därav så kommer vi samarbeta kring detta för att göra det så roligt som det bara går. Detta innebär att förutom att kolla på modellflyg kommer man även att kunna gå över till racing gänget och kolla på det om man är sugen, lika gäller för racing delen som kan komma över och kolla på modellflyget. Det kommer nog bli skitskoj för de kör så fort de kan och har nu möjlighet att även få se oss flyga fort i luften med bla Jet flyget. Vi ser detta som riktigt skoj och en stor möjlighet för mera och bredare publik samtidigt som det finns fler aktiviteter runt om om man skulle tröttna på att bara se modellflyg.

                  Sen är det så att platsen för Shootouten inte är "helig" är du sugen inför 2013 att arrangera norr över är du mer än välkommen för att få ut RCFF över hela Sverige är för oss inte helt enkelt hur vi än vrider och vänder på det är det nån som hamnnar i kläm.
                  Tror det kommer att bli ett jäkla drag på ShootOut'en... *hmpf*
                  Retroholic!

                  Kommentar

                  • K-Å
                    • maj 2006
                    • 1184

                    #24
                    Ursprungligen postat av Tobbe O
                    Jag tycker att det är helgalet att lägga flera stora event samma helg inom en hobby som har så begränsat med utövare:icon_sad:

                    Om vi ska ta det från början så är det ju Östersund som börjat "fela" med att lägga sin träff samma helg som MSFI Luleå som är en stor träff som pågått i åratal.

                    Sen att RCFF väljer att hoppa över oss norrlänningar är ju ännu mer för j*****t.

                    Jag skulle tänka mig att att åka till Shootouten om den var ett annat datum, så även med Östersund.
                    Luleå pågår en vecka, Östersund to-sö, man kan fixa båda under samma tidsrymnd
                    Vi hade folk i fjol som började hos oss och avslutade i Luleå.

                    Åmsele basen kanske kan ordnas, har släkt där i byn.

                    MVH K-Å
                    Senast redigerad av K-Å; 2011-12-19, 20:51.
                    MVH Kjell-Åke Skoog
                    Ordförande RCFF 2023/2025.

                    Kommentar

                    • Dragon
                      • dec 2007
                      • 572

                      #25
                      Ursprungligen postat av Kenneth E
                      Vi skall vara glada för de som vill och orkar arrangera meetings oavsett datum.

                      För mig är det ett välkommet inslag, man får helt enkelt prioritera.

                      Kämpa på.

                      Mvh
                      Kenneth
                      Jag håller också med dej Krenneth!
                      Kör hårt!
                      Och ett stort tack för att ni vill fixa det!
                      /Kalle
                      -------www.ahusmfk.net------

                      Kommentar

                      • Tobbe O
                        • maj 2006
                        • 1431

                        #26
                        Ursprungligen postat av K-Å
                        Luleå pågår en vecka, Östersund to-sö, man kan fixa båda under samma tidsrymnd
                        Vi hade folk i fjol som började hos oss och avslutade i Luleå.

                        Åmsele basen kanske kan ordnas, har släkt där i byn.

                        MVH K-Å
                        Hyra Åmselebasen är inget problem, bara att lyfta luren http://www.amselebasen.se/

                        Kommentar

                        • Ultra Bandit
                          • aug 2008
                          • 373

                          #27
                          Ursprungligen postat av Tobbe O
                          Hyra Åmselebasen är inget problem, bara att lyfta luren http://www.amselebasen.se/
                          Kanon, Tobbe O!
                          Då är det bara att lyfta luren och fixa till det där meetinget..


                          Boys!
                          Själv tycker jag vi ska vara glada att "någon" överhuvudtaget orkar arrangera meetings. Personligen tror jag det kommer att vara nästintill omöjligt att arrangera meetings så att det passar alla i vårt avlånga land. Att flygsäsongen dessutom är så otroligt kort för de flesta av oss, gör inte saken bättre!

                          Tobbe B/Warben kör hårt...

                          Hälsningar från gamle polaren!
                          Lasse P
                          Senast redigerad av Ultra Bandit; 2011-12-21, 09:41.

                          Kommentar

                          • Tobbe O
                            • maj 2006
                            • 1431

                            #28
                            Ursprungligen postat av Ultra Bandit
                            Kanon, Tobbe O!
                            Då är det bara att lyfta luren och fixa till det där meetinget..


                            Boys!
                            Själv tycker jag vi ska vara glada att "någon" överhuvudtaget orkar arrangera meetings. Personligen tror jag det kommer att vara nästintill omöjligt att arrangera meetings så att det passar alla i vårt avlånga land. Dessutom är flygsäsongen så otroligt kort för de flesta av oss.

                            Tobbe B/Warben kör hårt...

                            Hälsningar från gamle polaren!
                            Lasse P
                            Det var ju just det, det blir nog värrigare än att hyra basen

                            Kommentar

                            • Daniel L
                              • nov 2006
                              • 1250

                              #29
                              hej
                              Finns dt något intresse av att jag och en kompis tar med oss var sitt jet bygge? Jag har en pulsjet driven trike och han har en turbojet driven pocketbike.
                              Här är hans bygge

                              Jag har tyvärr bara en bild på min motor än men den sitter fast på min trike och jag ska bara få den att gå riktigt först.
                              Min motor kommer ge ca 100kg i tryck. Vi kan både köra men om det inte är lämpligt så kan vi bara brumma "lite".
                              glöm inte bilder och filmer:thumbup:

                              MVH
                              Daniel L

                              Kommentar

                              • Klavins
                                • jun 2008
                                • 292

                                #30
                                Klart ni ska visa upp er,men först måste grejerna funka för i småland är allt tipp topp.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...