Östersundsträffen/ RCFF shootout mitt 2021

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kay.krut

    • jan 2007
    • 929

    #16
    Ursprungligen postat av mrfxcoupe
    Hoppas vi blir några som kommer. Jag kommer har fått OK med semesterdagar av min chef så jag lär dyka upp kring lunch på torsdag. Sedan så bränner vi metanol så det ryker om det!! :-)


    Ja, det kan du ge dig attan på. Extra dunk redan instoppad i tattarvagnen.


    Kay krut

    Kommentar

    • Micke.Falo
      • okt 2011
      • 170

      #17
      Klicka på bilden för större version

Namn: Screenshot_20210807-102816_Chrome.jpg
Visningar: 1
Storlek: 31,0 KB
ID: 513512

      Vädret verkar bli bra!

      www.östersundsträffen.se

      Välkomna!
      "we have a long way to go and a short time to get there"
      SA3BED

      Kommentar

      • kay.krut

        • jan 2007
        • 929

        #18
        Micke, det ser ju ut att bli jättefint väder. Bra också för den lycklige deltagare som vinner flygturen över Östersund. Nu laddar vi upp!


        Fyra modeller förberedda för 110-milaturen upp till Ope. Två Sopwith Pups, en Tiger Moth och en J-3 Cub. Sedan började hustrun opponera sig !! Så det får väl räcka så länge.

        Vi syns på Ope.
        Kör försiktigt.

        Kay krut
        Senast redigerad av kay.krut; 2021-08-08, 10:29.

        Kommentar

        • Micke.Falo
          • okt 2011
          • 170

          #19
          Passa på så ni inte missar årets kanske trevligaste modellflygträff.

          www.östersundsträffen.se

          Välkomna!
          "we have a long way to go and a short time to get there"
          SA3BED

          Kommentar

          • Micke.Falo
            • okt 2011
            • 170

            #20
            Hej på er!
            Då vi inte blir så många så beslutade vi att flytta träffen till vårt eget gräsfält istället. 230V till husvagn/husbil för laddning ej för värme finns.

            Så passa på att anmäla er till årets kanske trevligaste modellflygträff!

            www.östersundsträffen.se

            Välkomna!
            Senast redigerad av Micke.Falo; 2021-08-11, 07:18.
            "we have a long way to go and a short time to get there"
            SA3BED

            Kommentar

            • Micke.Falo
              • okt 2011
              • 170

              #21
              Nu är träffen igång! Det har kommit några deltagare och vi hoppas vädret håller sig någorlunda på vår sida.
              "we have a long way to go and a short time to get there"
              SA3BED

              Kommentar

              • K-Å
                • maj 2006
                • 1184

                #22
                Stort tack till alla deltagare på Östersundsträffen 2021, nästa år kör vi på som vanligt på stora banan månadsskiftet juni/juli sommaren 2022 hoppas vi, återigen ett stort tack
                MVH Kjell-Åke Skoog
                Ordförande RCFF 2023/2025.

                Kommentar

                • kay.krut

                  • jan 2007
                  • 929

                  #23
                  Tack för en trevlig vecka. Även om det kom lite regn så var humöret på topp. Inga missöden eller haverier, bara en fotogenmotor som skickade ut lite eld i baken och som orsakade en akrobatisk uppvisning av Kjell_Åke. Jag har nog aldrig sett människan springa så fort någon gång!
                  Vi lottade ut bl a en tur med SK 50 bland de som anmält sig på vår hemsida. Lycklig vinnare blev Peter från Skvadern som fick sig en tur, innehållande såväl looping, stall turn, roll som lågpassage över banan. Jag tog ett par bilder på Peter, såväl innan flygningen som när han landat och hjälpt till med att hangarera Safiren. Det går väl inte att misstolka hans smajl.
                  Lördagskvällen avslutades med en utsökt kamratmiddag. Tack till er som fixade detta, ingen gömd och ingen glömd. Tyvärr så tar allt roligt slut innan man vet ordet av och vi halvdanskar fick så återvända till vår landsända, 110 mil söderut.
                  Nu väntar vi bara på surströmmingspremiären så att vi kan åka upp igen, förmodligen också medförandes någon form av flygetyg.

                  Tack för den här gången.
                  Kay krut
                  Foton: Före såväl som efter målgång.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Micke.Falo
                    • okt 2011
                    • 170

                    #24
                    Tack alla som kom!
                    Det är ju ni som gör träffen till vad den är, kanske Sveriges trevligaste modellflygträff!

                    Vi siktar på 2022 och på "rätt" ända av fältet.

                    Och! Vi kommer fortsätta med att lotta ut fina priser bland deltagarna på träffen 2022.
                    Senast redigerad av Micke.Falo; 2021-08-20, 20:47.
                    "we have a long way to go and a short time to get there"
                    SA3BED

                    Kommentar

                    • kay.krut

                      • jan 2007
                      • 929

                      #25
                      Nytt år och nya förhoppningar.

                      Micke, du har väl inte glömt att boka in asfaltbanan på Ope. Tiden går fort och snart är vi där igen, på underbara Ope.

                      Kay krut

                      Kommentar

                      • kjni
                        Administrator
                        RCFF - Moderator
                        RCFF - Administratör
                        • nov 2009
                        • 2000

                        #26
                        Nu är det klart! Östersundsträffen inträffar i år 30/6 - 3/7. Platsen blir som brukligt på Optands flygfält där vi kommer att hålla till på stora asfaltbanan. Vi kommer även att kunna använda vårt gräsfält och har planer på en del nya aktiviteter - mer om detta lite längre fram.

                        Träffens hemsida är uppdaterad och anmälningsformuläret är redo att ta emot just din anmälan!
                        Följ vår fortsatta planering och anmäl dig här: http://www.östersundsträffen.se

                        Välkommen till Östersund i sommar!
                        Micke/Kjell/Kjell-Åke

                        Kommentar

                        • rwr43

                          • jul 2008
                          • 123

                          #27
                          Anmälan klar!! Ska bara åka lite skoter först sen kommer jag :dance3::crazy_pilot:
                          Flyg lågt och hårt Mvh Robert:crazy_pilot:

                          Kommentar

                          • turbin

                            • jun 2016
                            • 379

                            #28
                            Fina bilder på dig Robban o maskinen på anmälningsidan om Ope-metinget, av Björn Franzén.
                            ??
                            Matti

                            Kommentar

                            • turbin

                              • jun 2016
                              • 379

                              #29
                              Törve, går inte att logga in på opemeetinget!
                              Mvh
                              Matti

                              Kommentar

                              • kjni
                                Administrator
                                RCFF - Moderator
                                RCFF - Administratör
                                • nov 2009
                                • 2000

                                #30
                                Vi har problem efter en servercrash. Jobbar på detta. Prova att logga in på http://ostersundstraffen.se

                                MVH
                                Kjell Nilsson

                                Kommentar

                                Arbetssätt...