Med den där kan du spionera med....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • radioactive
    • aug 2011
    • 473

Med den där kan du spionera med....

Jag flyger min quad på en liten öppen yta precis där jag bor. Det går en cykelväg förbi med gott on folk i rörelse. Dock ingen fara att någon skulle bli påflugen. Möjligen kan en och annan bli påflugen i annan bemärkelse och då menar frågvis. Multirotorflyg, i allmänhet kan vara en social företeelse. Med det menar jag att folk stannar till och frågar och pratar, som kanske aldrig skulle göra det annars. Nästan varje gång stannar folk till och tittar, en och annan säger något och några tar sig tid och frågar och diskuterar. Det är ju trevligt. Det är inte bara tekniksugna killar, utan alla åldrar och båda könen. Jag hade en gammal dam som klev av cykeln och kom fram och ställde många intressanta frågor. En herre ställde sig och tittade på medan jag flög och frågade vad man kunde göra med en sådan tingest. Jag svarade att man kunde filma och fotografera med den. Då svarade han att "Med den där kan du spionera med..." Jo, med det kan man göra gåendes också, svarade jag. Många tycks tro det värsta, att man ska spionera på folk. Lyckligtvis tror inte alla det, men många är lite misstänksamma. Men de allra flesta är positivt nyfikna.

Det skulle vara kul att höra vad ni har för erfarenheter av nyfikna människor när ni flyger. Kanske en och annan rolig eller intressant händelse...

Lasse
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    Team Radioactives
    http://www.radioactives.se/rc
  • rfnoise
    • sep 2010
    • 329

Jag väntar på rubriken "RC-Leksaker - paparazzins bäste vän"

Tänk när de kommer att användas för att filma på kändisars bakgårdar.. Då kommer det en fin debatt!

/Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

• Per_62
      • sep 2011
      • 3

Det har redan hänt: Paparazzi: Sharks of the French Riviera
      Men det kan väl inte vara lätt att "smygflyga" med en sådan som väsnas en hel del.
      Men det vore trevligt med tystare motorer för att kunna komma närmare och fotografera djur utan att dom blir skrämda av oljudet.
      Senast redigerad av Per_62; 2011-09-27, 16:25.

Kommentar

• UndCon
        • apr 2009
        • 2886

Om ni kollar på min flygfilm med Skywalkern så ser ni att måskolonin som jag flög över inte reagerade alls

Troligen reagerar de inte speciellt mycket på en Quad heller...
        UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• rfnoise
          • sep 2010
          • 329

Cool! Det har jag helt missat! Sen blir det drones som skickas ut i massor ala Terminator..

Nej de låter ju lite mindre än en riktig helikopter som de brukar fota ifrån.

Kanske kan bygga en med bladdesign från en såndär "stealth black hawk"?

/Calle

Kommentar

• radioactive
            • aug 2011
            • 473

En riktigt lågvarvig motor, typ 100-200kv och stora proppar, så går den nog rätt så tyst.

Lasse
            ----------------------------------------------------------------------------------------------
            Team Radioactives

Kommentar

• rfnoise
              • sep 2010
              • 329

Såg just klippet, det var som fan! Vakterna kanske får fina luftgevär att sänka den med? Kostar väl en 25-30k per copter med kamera och allt och flera såna vill man ju inte loosa..

/Calle

Kommentar

• radioactive
                • aug 2011
                • 473

Kändisar och noblessen slutar att skjuta lerduvor och prickar paparazzicopters istället :sarcastic:

Lasse
                Team Radioactives

Kommentar

• zablar
                  • aug 2006
                  • 107

Ursprungligen postat av rfnoise
                  Såg just klippet, det var som fan! Vakterna kanske får fina luftgevär att sänka den med? Kostar väl en 25-30k per copter med kamera och allt och flera såna vill man ju inte loosa..

/Calle
                  Varför bara luftgevär... hagel borde ju vara lite effektivare :sarcastic:

Kommentar

• PatrikE

• okt 2010
                    • 609

Hagel har lite dålig räckvidd...
                    Helt värdelöst efter 60 meter...
                    || MultiWii Airplane Setup ||
                    || RTH Med MWii Ariplane ||
                    || Baseflight i Flygplan ||

Kommentar

• zablar
                      • aug 2006
                      • 107

Lufftgevär har ännu sämre...

Kommentar

• rfnoise
                        • sep 2010
                        • 329

Hehe, tänkte mest att större bössor som just hagel och 22or osv också har en kula som ska ner. Även ett högre ljud

Brukar ju vara rätt täta tomter i Hollywood, polisen är inte nådig den heller om någon rapporterar skott i lyxområdena!

/Calle

Kommentar

• Oskar Andreasson
                          • sep 2010
                          • 142

För egen del har jag många jägare i släkten, det har blivit många frågor om "kan du inte spana efter vilt", "den där skulle man hänga en studsare på..." eller "har du några nattkameror?"
                          --
                          Tärningen är kastad, ner kommer den alltid... i mer eller mindre en bit.
                          http://fpv.nu

Kommentar

• StarvinMarvin
                            • maj 2011
                            • 315

Känner igen det där haha varenda snickare i baracken med jaktintresse säger samma sak

Ursprungligen postat av Oskar Andreasson
                            För egen del har jag många jägare i släkten, det har blivit många frågor om "kan du inte spana efter vilt", "den där skulle man hänga en studsare på..." eller "har du några nattkameror?"
                            Man lär sig nått varje krash... :stupido2:

Kommentar

• Per_62
                              • sep 2011
                              • 3

Vore väl inte så svårt att ordna om man på sin multikopter har gps, ir-kamera och FPV (First Person View). Då vore det väl en enkel match att söka efter både djur och människor.

Kommentar

Arbetssätt...