Naza där bara tre motorer startar?
Kollaps
X
-
Liten fundering, om du lägger den upp och ner med proppar monterade, om nu alla proppar ligger horisontellt med bordet borde det bli ok?Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/RevoKommentar
-
Min sitter c:a 5 cm till vänster, har aldrig sett nåt problem.Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/RevoKommentar
-
.................................................. .............
http://www.youtube.com/user/picmovmediaKommentar
-
När jag ställt in placeringen i inställningarna och kalibrerat om har Nazan alltid varit stabil.
Jag har märkt att det är känsligare i x-led. När min var fel så drev den, även i mitt fall lite bakåt.
--
S
Sent from my iPad using Tapatalk HDKommentar
-
Någon får nog hjälpa mig att klarlägga lite nu..
Gps antennens position anges ju i assistenten, men det är från COG man ska ange det var, i texten låter det som att MC och COG är samma? I mitt fall har jag inte gps i mitten utan den är förskjuten 4 cm till vänster, ska jag då ange detta i assistenten??Kommentar
-
Jag har utgått från COG och inte MC. MCn på TBSen satt ca 9 cm framför COG och GPSen rakt ovanför MC, 11 cm uppNågon får nog hjälpa mig att klarlägga lite nu..
Gps antennens position anges ju i assistenten, men det är från COG man ska ange det var, i texten låter det som att MC och COG är samma? I mitt fall har jag inte gps i mitten utan den är förskjuten 4 cm till vänster, ska jag då ange detta i assistenten??
Det blev perfekt för min TBS, då hade jag COG exakt på den punkt som är markerad som optimal på chassit.
--
SKommentar
-
Tittar man i assistenten så står det att man ska mäta från COG, "OCH" att man ska försöka placera MC så nära COG som möjligt.Någon får nog hjälpa mig att klarlägga lite nu..
Gps antennens position anges ju i assistenten, men det är från COG man ska ange det var, i texten låter det som att MC och COG är samma? I mitt fall har jag inte gps i mitten utan den är förskjuten 4 cm till vänster, ska jag då ange detta i assistenten??
Så har jag ialla fall gjort på min, där MC sitter 5 cm till vänster.
Har jag fattat rätt?Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/RevoKommentar
-
Det är nog så att desto närmare COG, desto bättre förutsättning har gyrot att göra ett bra jobb. Jag har inte upplevt det som att det har någon större betydelse. Jag hade MC cirka 9 cm framför COG.
--
SKommentar
-
Bara erkänna att det här med COG har jag inte riktigt förstått, jag kör en hexa (DJi kopia), om jag ni inte har några ben och inget annat krimskrams (batteriet sitter centrera ovan för MC'n), är inte COG då precis i mitten på ramen..
Såg någon uträkning här men då verkarde det som COG är något man mäter i z-led genom vikt och höjd m.m.
Någon som kan förklara detta för en trög en?Kommentar
-
Håller medBara erkänna att det här med COG har jag inte riktigt förstått, jag kör en hexa (DJi kopia), om jag ni inte har några ben och inget annat krimskrams (batteriet sitter centrera ovan för MC'n), är inte COG då precis i mitten på ramen..
Såg någon uträkning här men då verkarde det som COG är något man mäter i z-led genom vikt och höjd m.m.
Någon som kan förklara detta för en trög en?
Såg denna
Jag tänkte mig att den i höjdled var i mitten på batteriet.
--
S
Sent from my iPad using Tapatalk HDKommentar
-
Precis, har sett den tidigare också men enligt den så verkar ju COG handla om en position i z-led, i Naza assistenten så ska man ju även ange antennen i förhållande till COG i x och y led?
Blir inte klok på det faktiskt..
Tycker min driver lite och detta är första naza installationen där jag inte har MC i mitten av riggen...Kommentar
-
Och den driver bakåt?Precis, har sett den tidigare också men enligt den så verkar ju COG handla om en position i z-led, i Naza assistenten så ska man ju även ange antennen i förhållande till COG i x och y led?
Blir inte klok på det faktiskt..
Tycker min driver lite och detta är första naza installationen där jag inte har MC i mitten av riggen...
--
SKommentar
Kommentar