Två- eller trebladig propeller?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lassekar
    • dec 2012
    • 279

Ursprungligen postat av SteffeB
    Det var en trevlig herre som huserade på det här forumet för ca ett år sedan som höll på att testa lite motorer genom att mäta dragkraft mot en våg. Han fick lite skit av "flygproffsveteranerna" på forumet för att de där värdena inte stämde och slutade med det. (Har inte sett till honom sen dess?)

De hade ju tydligen fel... Värdena stämmer ju visst när man som han flög multikopter eftersom de precis som hans rigg stod stilla... Tråkigt.
    Hej SteffeB!

Utan att känna till någon som helst bakgrund låter det ändå jättetråkigt, dessutom har jag varit med om liknande i andra forumsammanhang (Ej flyg)... - Det har inte innefattat mig som person, utan jag har följt trista trådar där andra "bråkat" eller varit allmänt spydiga! :icon_sad:

Trevlig söndag

/Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

Kommentar

• SteffeB
      • jun 2011
      • 888

Sv: Två- eller trebladig propeller?

Det kan lätt bli så när det är mycket folk med olika ideér.

Det skulle vara lite kul med en flyga-längst-tid tävling här på forumet. Skulle nog vara bra för att utveckla oss lite. Många inklusive jag själv som skulle haft lite bättre flygtider samt hjälp att välja rätt motor/proppar. E-calc tycker jag inte fungerar riktigt bra fast det är bra att jämföra med!

Vad skulle t.ex. hända om man monterade på en stoor fällbar propeller på ett fpv-flygplan? De kan ju dubbla flygtider på multicoptrar med samma recept.

Kommentar

Arbetssätt...