Räddningsfallskärm för multirotor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stiffe
    • jan 2012
    • 991

Räddningsfallskärm för multirotor

Om man inte har RTH eller den inte funkar ??

Drones, UAV, OnyxStar, MikroKopter, ArduCopter, RPAS : AltiGator - MikroKopter® flight electronics Propellers Motors Gimbals & camera mounts Power distribution circuits FPV & Telemetry Wires and connectors DJI® ESC - Speed controllers UBEC & power regulators Drones ready to fly Fan club Flight-Controllers Video Monitors Building material Receivers & transmitters RC 2.1 PIXHAWK / ArduPilot Frames & structures Batteries & chargers Accessories Cameras Mini drones Drones pilot training Software RTK GPS positioning Remote ID Drones, OnyxStar, MikroKopter, ArduCopter, Arduplane, Arducopter, pixhawk, uav, UAV, RPAS, rpas, aerial photography, aerial video, FPV, fpv, radio controlled helicopter, multicopter, microcopter, mikrocopter, mikrocopter, radio controlled, rc helicopter, helicopter, multirotor, quadrotor, quadrorotor, hexacopter, octocopter, oktocopter, oktokopter, GPS, GPS multikopter, GPS video helicopter, UAV video, uav, telemetry, altitude imagery, microkopter aerial photography, fvp, aerial cinematography, aerial image, aerial photography, aerial pictures, UAV, thermography, aerial thermography, drone thermography, aeronavics, droidworx
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897
  • bogieboy
    • feb 2011
    • 1054

Sv: Räddningsfallskärm för multirotor

Det där hat jag funderat på förut borde ju funka på plan också! :-P Man kopplar den väl på en failsafe kanal? Motor av och fallskärm ut. :-)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Ser ingen behov av den för min del, jag flyger inte på hög höjd.

Balsa regn

Ps. Hellre en jätte krockkudde som omsluter hela trikoptern med krutladdning. Ds
      DS-24 operatör.
      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

Arbetssätt...