DJI - Lurad?!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lassekar
    • dec 2012
    • 279

Ursprungligen postat av Ryssen
    Upplevde nog samma sak vid montering av motorerna, fick fila lite men inte så mycket.
    Resterande av bygget var klockrent, och Nazan/GPS och motorerna har funkat felfritt i många flygningar nu.
    Hej Ryssen!

Missade ditt inlägg i hastigheten...
    - Se där, då är jag inte ensam om att ha fått ett "Måndagsexemplar"!

Hoppas också att det "bara" är lite bearbetning som är galet med plattformen, men man får sina onda aningar... *Hmm*

Trevlig fredag

/Pessimistkonsulten :sarcastic:
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Dom använder Google translate för att översätta.

Vilket jag försökte förklara för dem att det fungerar inte, så vi gjorde ett par tester och helt plötsligt blev "landningsbanor" både kycklingar och svordomar med vändande mail.
      DS-24 operatör.
      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Lassekar
        • dec 2012
        • 279

Hej igen Kenneth!

Ja, inte är det engelska i alla svar man får...
        Google translate låter sannolik, men förmodligen en "kinesisk version" eftersom Google är bannlyst i den kinesiska varianten av Internet!

Trevlig fredag

/Lasse

Kommentar

• Lassekar
          • dec 2012
          • 279

Slutsats!

Hej!

Upptäckte att en av de extraarmar jag har beställt till plattformen också har fel hålcirkel!

Klicka på bilden för större version

Namn: Fel-hålcirkel.jpg
Visningar: 1
Storlek: 87,3 KB
ID: 494775

En vit arm, alla röda har varit helt perfekta.
          Slutsats: Det är armarna, inte motorerna som är felaktiga.

Trevlig natt

/Lasse

Kommentar

• Sickan
            • jul 2012
            • 1080

Oj, vilken otur du haft! Jag har köpt ett antal och inte fått en enda dålig. Både röda, vita och svarta har varit perfekta och inhandlade främst från mikrokopter.nu och TBS.

--
            S
            --
            Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
            , ADS 400-Q/Naze32

Blog
            Youtube
            Vimeo

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

OK, det är tråkigt att det inte är perfekt.

Men för att vara från Kina tycker jag det är tillräckligt bra, slipa lite med dremeln och det är klart.
              DS-24 operatör.
              FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Lassekar
                • dec 2012
                • 279

hopplock...

Hej Stickan och Kenneth!

Ja, hela min första beställning någonsin av multirotorprylar blev trist... :concern:

En av motorerna var inte ny utan använd i något sammanhang, i lådan med delarna var tre påsar märkta 330MOT, en påse 550MOT. Propellerpåsarna 550P08 och 550P10, påsarna till fartreglagen 550ESC. Några påsar helt omärkta, slutligen den enda "rätta" påsen 450F BB och 450F BT som innehöll topp/bottenplatta.

- Nu är ju alla prylar "samma" och passar mellan de olika plattformarna, men det kändes ändå som värsta hopplocket man har sopat upp från golvet...

Klicka på bilden för större version

Namn: Påsar.jpg
Visningar: 1
Storlek: 357,1 KB
ID: 494776

Som man kan se på bilden (Juletid) så ser påsarna hanterade ut, skrynkliga och så. Bilden togs direkt efter att paketet hade anlänt från Kina, jag har inte plockat i prylarna utan lagt upp dem på bordet för foto.

Apropå armarna så har något i efterbearbetningen av hålen felat, det är nog bara slumpen att det i mitt fall är de vita...

Att handla prylarna i Sverige är självklart en god idé, men jag hade inte bråttom med leveransen, priset i Kina var väldigt lockande o.s.v. Men från sajten där jag beställt detta kommer inte mer att beställas! *Ha-Ha*

Andra prylar har jag beställt från England, Tyskland och USA, det har varit perfekt!
                Lite från Sverige också, bland annat radion.

Trevlig lördag

/Lasse

Kommentar

• Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

Det man skall tänka på är att, lokalt i Kina säljs oftast detaljer billigt men det är oftast andra sorteringen. De riktiga går på export till resten av världen.
                  DS-24 operatör.

Kommentar

• Timtimtim
                    • apr 2012
                    • 838

Vilken återförsäljare köpte du ifrån?

Kommentar

• Lassekar
                      • dec 2012
                      • 279

Ursprungligen postat av Kenneth E
                      Det man skall tänka på är att, lokalt i Kina säljs oftast detaljer billigt men det är oftast andra sorteringen. De riktiga går på export till resten av världen.
                      Hej Kenneth!

Jag kan bara nicka instämmande.
                      - Mina grejor såg ut som något man hittat på golvet... :concern:

Ursprungligen postat av Timtimtim
                      Vilken återförsäljare köpte du ifrån?
                      Hej Timtimtim!

Här är länken till firman och plattformen: http://www.goodluckbuy.com/dji-f450-...propeller.html

Trevlig lördag

/Lasse, som håller tummarna i damernas VM-slalom :eagerness:

Kommentar

• Timtimtim
                        • apr 2012
                        • 838

Tackar! Ha en trevlig lördag du också

Kommentar

• Stiffe
                          • jan 2012
                          • 991

Ursprungligen postat av Lassekar
                          Hej!

Upptäckte att en av de extraarmar jag har beställt till plattformen också har fel hålcirkel!

[ATTACH=CONFIG]36897[/ATTACH]

En vit arm, alla röda har varit helt perfekta.
                          Slutsats: Det är armarna, inte motorerna som är felaktiga.

Trevlig natt

/Lasse
                          Kollade lite på mina bilder då jag också började med en FW 450 och på nån motor är mina kablar utåt i mitt fall en svart arm, är det problemet du anser vara ett fel ? att nån motor får kablarna utåt ? isf förstår jag frågeställningen bättre
                          Bor i Malmö
                          Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Sickan
                            • jul 2012
                            • 1080

Ursprungligen postat av Lassekar;
                            Höll också så många tummar jag kunde, men vi får var glada åt en medalj

--
                            S
                            --
                            Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                            , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                            Youtube
                            Vimeo

Kommentar

• Lassekar
                              • dec 2012
                              • 279

Petimeternisse...

Ursprungligen postat av Stiffe
                              Kollade lite på mina bilder då jag också började med en FW 450 och på nån motor är mina kablar utåt i mitt fall en svart arm, är det problemet du anser vara ett fel ? att nån motor får kablarna utåt ? isf förstår jag frågeställningen bättre
                              Hej Stiffe!

Det är precis som du skriver, kablarna vill jag ska peka in mot armarna.
                              - Eftersom jag är en "Petimeternisse" är allt annat otänkbart för mig. :alberteinstein:

Trevlig lördag

/Lasse, som kikar på skidskyttestafetten "Heja Sverige"

Kommentar

• zooks
                                • feb 2012
                                • 140

Ursprungligen postat av Lassekar
                                Hej Timtimtim!

Här är länken till firman och plattformen: http://www.goodluckbuy.com/dji-f450-...propeller.html

Trevlig lördag

Goodbyeluck är tyvärr inte kända för att ha dom bästa grejerna...
                                Det är rätt ofta dom har kopierade saker och säljer som original.

Kommentar

Arbetssätt...