Är det här likadana motorer?
Kollaps
X
-
Med ganska hög säkerhet ja.
Detta är då enligt mig.
Pitchup = dyrt
Rcflight = du hittar i stortsett inte billigare tigermotorer än du gör hos dom------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube | -
Instämmer med föregående talare
med tillägget att det går oerhört snabbt att få grejorna Rc flight är kanon detsamma gäller kundsupport
Bor i Malmö
Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897Kommentar
-
Har köpt av båda och då hade de som Pitchup kallar DJI Edition korta kablar. De från RC hade långa. Nu ser det ut som det är långa kablar på bilden men bild och text hör inte alltid ihop.
I övrigt exakt samma vad jag förstår
--
S
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2Kommentar
-
Kollar på på rctigermotor.com så verkar dom storlekarna bara göras med långa kablar nu.
Jag har letat runt efter tmotor 2212 och jag hittar inte billigare än rcflight ens i utlandet.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Jag ser att de har andra färger också, så de nya batcharna finns kanske bara med långa. Verkar som det bara är TBS brandade tigrar som kommer med korta kablar nu, är också samma som dessa men dyrare
--
SKommentar
-
Konstigt
Hej igen!
Nu är jag ett blåbär i RC-världen, men läsa kan jag... :icon_wink:
Screenshot på spec. från respektive leverantör
Hos RC Flight läser jag: Axel: 3mm.
Hos Pitchup läser jag: Prop shaft diameter. 5mm.
Det står ingenstans att det skulle vara skillnad på motor resp. propelleraxel...
Skulle jag som blåbär beställa en motor från RC Flight och samtidigt propeller, hade jag beställt en med 3mm hål. Från Pitchup en med 5 mm dito.
- Konstigt att inte det framgår det du skriver Berthrsd?
Trevlig torsdag
/LasseSenast redigerad av Lassekar; 2013-02-28, 10:03. Anledning: Nattligt arbete gjorde att jag missat en dag... Nu torsdag! ;-)Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.Kommentar
-
Det kan vara så att ni båda har rätt, visst är informationen missledande.
Kanske 3mm som motor axel, sedan tillkommer en propelleradapter och den är i sin tur 5mm?
Men ingenstans framgår det att så är fallet.
Vi får gå till botten med det här!
Balsa regnDS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Proppadaptern eller vad man nu skall kalla den för som följer med tmotorer i den storleken är vad jag vet alltid 5mm------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Hej igen!
Visst finns det finns adaptrar till propellrarna, det går att borra, brotscha eller svarva upp håldimensionen i en propeller också.
Men frågan är: 3 eller 5mm axel, (homogen axel).
Jag vill bara få kunskap om hur man tolkar specifikationer, att det finns lösningar har jag redan lärt mig. :eagerness:
Följdfråga: Vågar man inte lita på det leverantörerna skriver, ska man ha egen erfarenhet/kunskap om det som står skrivet "mellan" raderna månne?
Ha det gött
/LasseBlåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.Kommentar
Kommentar