APM 2.5 strömmatning?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rfnoise
    • sep 2010
    • 329

Du kan ju alltid köra två UBEC parallellt med varandra men det känns lite overkill?

Här har du en som pratar octo och APM. Han har en APM2 men det är i princip samma layout som APM2.5. Det ligger ett kopplingschema där som är i princip vad vi pratat om. JP1 stängd, bec på output (vi sa väl input men det spelar ingen roll) +- borttaget på escar och RX har bara signal på alla kanaler utom drivningen där + och - finns.
    The oldest and largest amateur UAV community

Du är rätt så modig som slänger ihop en octocopter som första APM projekt måste jag säga!

/Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

• evilaid
      • jul 2012
      • 150

Då tror jag nog jag gör det, finns det någon nackdel? Jag bara tänker att då har man säkrat det rätt bra..
      Skulle det vara lite halvkvalitet på BEC'en och den brinner så är man ju rätt körd men med två, då är man SAFE

Grejen är att jag har kört APM'en på en liten quad och det är inga problem, funkar rätt bra. Lite trix med parametrarna samt att den kanske är lite överriggad för så lätt maskin men det funkar...

Det blir en ganska rejäll octa och jag bara känner att jag vill ha allt rätt från start, vill inte riva ner den igen utan allt ska vara ordentligt och riktigt från start

Har faktiskt inte prövat min Sonar än med det kan väll inte vara så svårt, bara koppla in hoppas jag..

Bra länk!

Tack!

Kommentar

Arbetssätt...