Naza fw 3.10 är här

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

Ursprungligen postat av SteffeB
    Ja, var det så han menade ber jag om ursäkt.

Simon: Men om man gjorde på det sättet blev det väl lite drygt när man skulle göra Gps-kalibrering?
    Man fick först ha med läget till kalibrering sedan ta bort.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Kommentar

• SteffeB
      • jun 2011
      • 888

Ja, då är det smidigare nu.

Kanske var otydlig. Gps och Atti är fast i läge där man ställer in switchen. På det tredje läget som tidigare bara var M kan man nu välja vad det läget ska vara. Atti, M eller failsafe. Det som är fint med att ställa in Failsafe på det sista läget istället för att göra som man gjort tidigare och bara lagt det tredje läget i "mittzon" är ju som sagt att man inte behöver ställa om i radion när man ska göra gps-kalibrering.
      Senast redigerad av SteffeB; 2013-05-04, 21:47.

Kommentar

• Defuncta
        • maj 2012
        • 563

Hoppas att den cirklar mindre vid hovring med denna uppgraderingen. Min naza har alltid cirklat lite, min wkm har dock alltid varit super stabil. Ska bli kul och se skillnad på starten, inte för att det kanske är nödvändigt hehe...

OT: Har provat lite de sista att flyga fpv i M läget, det är väldigt utmanande då jag inte har flygit rc hellis innan. Men tänker att de kan vara bra att kunna manövrera även i manuellt läge... Förresten är det meningen att nazan ska varva upp motorerna mer när man slår om till M?

Kommentar

• SteffeB
          • jun 2011
          • 888

Angående varv på motorer så fungerar ju lägena på lite olika sätt. I Atti läget är det ju hovring vid halvgas med hjälp av barometer, i M-läget är trottel bara trottel.

Kommentar

• SteffeB
            • jun 2011
            • 888

Köp ett KK2 och öva det i manuellt läge istället om du inte redan har ett, faktiskt ett riktigt häftigt kort det där. Smidigt att kunna ställa in direkt på displayen bl.a.

Naza är helt vansinnigt i M-läget enligt mig.

Kommentar

• PÖ
              • maj 2007
              • 499

Jag har bara testat två flygningar idag men jag tycker att det känns väldigt bra.
              Gps-atti känns mycket stabilare och mer exakt. Ingen drift längre :thumbup:

Hoppas på finväder imorn :-)

Kommentar

• zooks
                • feb 2012
                • 140

Jag upplever att den är något sämre på att hålla position och har svårare att hitta full gps-täckning.

Kommentar

• PÖ
                  • maj 2007
                  • 499

Det var konstigt. För mig blev det en stor förbättring och det verkar många andra också uppleva.

Angående att den har svårare att få full gps-lock, så är det för att den nya fw har högre krav på vad som är full mottagning

Kommentar

• zooks
                    • feb 2012
                    • 140

Hade inget att klaga på innan, så bättre kunde den inte bli, men nu blev den något sämre. Den driver ett par meter när man har roterat den kring sin egen axel för att sen komma halvvägs tillbaka.
                    Hur menar du att det är högre krav på gps, kräver den fler satelliter?

Kommentar

• PÖ
                      • maj 2007
                      • 499

Kan det vara toilet bowl effect du har? Det kan ju botas genom att vrida gpsen.

Det där med gps-lock stod det om i listan över nyheter. Jag tror att den nu kräver en stabilare signal från en satellit för att anse den låst. Jag ska försöka leta reda på det.

Kommentar

• PÖ
                        • maj 2007
                        • 499

Det var inte riktigt den här posten jag läste men här står det i alla fall om nyheterna:

Kommentar

• zooks
                          • feb 2012
                          • 140

Ursprungligen postat av PÖ
                          Kan det vara toilet bowl effect du har? Det kan ju botas genom att vrida gpsen.

Det där med gps-lock stod det om i listan över nyheter. Jag tror att den nu kräver en stabilare signal från en satellit för att anse den låst. Jag ska försöka leta reda på det.
                          Tvivlar på att det är "toilet bowl" för att gpsen sitter snett då allt fungerade bra innan.
                          Aha, så dji säger bara att den ska vara bättre... vad nu bättre är.
                          Ska flyga lite mer och se om den kommer autokompensera som dom säger att den ska.

Kommentar

• PÖ
                            • maj 2007
                            • 499

Bara ännu en tanke.
                            Har du gjort "Advanced imu calibration" och kalibrerat kompassen efter uppdateringen?

Sen har ju tydligen en hel del problemet att spakarna inte centreras i assistenten som dom ska.

Kommentar

• Timtimtim
                              • apr 2012
                              • 838

Kan man nedgradera sig efter uppgraderingen?

Kommentar

• PÖ
                                • maj 2007
                                • 499

Ja, med den gamla assistenten men jag har absolut inte känt nåt behov av det

Kommentar

Arbetssätt...