Multirotor Sverige

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • panino
    • nov 2013
    • 9

Multirotor Sverige

Har skapat en liten grupp på facebook för entusiaster!
    Den är helt ny så mycket matnyttig information finns inte här ännu.
    Själv är jag nybörjare inom området. Men har upptäckt att facebook länkarna som andra användare postar ger en massa tips och tricks som man aldrig tänkt på. Kanske vill ngn hjälpa till med att bygga upp en svensk sida. Så börja med att bli medlem
    Posta matnyttig info. Ställ frågor. Lägg upp bilder och film etc...
    Så får vi se hur långt vi kan komma
  • SA3BGM
    • sep 2013
    • 272

Lägg all info här i detta forum istället för på facebook.
    Vad skall man ha Facebook till?
    75% av min familj har det så jag ser problemen med det.
    Jag kommer aldrig att använda facebook.
    Hoppas att antalet anslutna minskar i snabbare takt 2014 än 2013.

Jag använder Tapatalk så har man allt i mobilen/plattan i allafall.

//Tony
    Våga vägra Facebook.

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Finns redan,

Använd Rcgroups eller FPVlab, det är där du kan få svar på frågor.
      Ken

Kommentar

• Fredrik_W
        • apr 2012
        • 355

Facebook är bara bra om man ska "småsnacka" lite med varandra. Ska man verkligen diskutera ämnen så är ett riktigt forum oslagbart. Och att hitta gammal info på fejjan är helt jäkla omöjligt. Näe, ett forum ska de vara!

// Fredrik W
        "Ägandets glädje är icke att förringa."

Kommentar

• Stiffe
          • jan 2012
          • 991

jag kommer aldrig att använda facebook.

x 2

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

x3

Kommentar

• panino
              • nov 2013
              • 9

Håller helt med er att ett forum är absolut bästa vägen att lära sig ngt. Men ibland så blir det så jäkla tråkigt att gå igenom alla inlägg och trötta sig igenom alla trådar. jag har snappat upp så många små tips och tricks. Hittat länkar sett fantastiska filmer som alla ni multirotor flygare postat på facebook. Hundratals foto som gett mig underbara ögonblick där man bara tänkt. Där skulle man varit. Ofta lätt att skumma förbi med mobilen när man inte sitter vid datorn. Ibland när något intressant kommit upp. Så kan man ju alltid forska vidare på detta i något forum. Eller om man fått ett litet problem som löses snabbt och lätt får man svar direkt och via då oftast mobilen som plingar till och vips är svaret där. Facebook har gett mig många svar inom många olika områden. Ville bara skapa en grupp för oss där svenska är huvudspråket och där det blir lite lättare att samtala. Kanske vi upptäcker att vi är närmare varandra än vi tror.
              För dom som vill är sidan uppe och välkomna in. Sidan blir inte bättre an vad alla medlemmar gör den till. Men det hade varit roligt att se er där. Vill ni inte så bara hopa ur den igen. men posta gärna och bilder blir alltid gillade av mig ivarjefall.
              Till Stiffe så är det ju så att jag tydligen inte är så långt ifrån dig. Jag håller till i Trelleborg

Kommentar

• SA3BGM
                • sep 2013
                • 272

Skumma förbi kan du göra i Tapatalk också.

Problemet med Facebook är inte att det inte fungerar för det gör det
                säkert för vissa men det händer andra saker där som inte händer i ett forum.

Dom som äger Facebook tar inget ansvar för det som händer där.
                Lagarna stödjer varken mej eller min familj. Min familj har råkat ut för
                det mesta som man kan tänka sig där utan att någon ens hjälp
                oss reda ut problemen.
                Jag bojkottar Facebook.

Ta inte diskussionerna från detta forum till något Facebook för då
                kommer jag att bli ännu mer arg. :-)
                Våga vägra Facebook.

Kommentar

• panino
                  • nov 2013
                  • 9

Det finns för och nackdelar med det mesta.
                  Jag känner verkligen för alla som råkat ut för ngt tråkigt via facebook eller andra medier. Har själv 4 barn som man försöker lära vad dom kan posta eller säga på internet.Internet vett är inte det lättaste att lära ut. Även om det är sunt förnuft som gäller. Det är tyvärr ett media som kan användas på många negativa sätt. Min avsikt är ivarjefall att göra ngt lättåtkomligt för dom som vill vara med. Ett trevligt ställe att mötas och se vad vi gjort för ngt skoj.
                  Jag la ivarjefall upp min lilla men dyra krash så vill ni se den så kom in.

Kommentar

• Joakim_S
                    • dec 2012
                    • 83

Hittar den inte på Facebook, exakt vad heter gruppen och är den offentlig så att den går att hitta?

Kommentar

• SA3BGM
                      • sep 2013
                      • 272

Ja det finns det men inget annat ställe/forum tillåter det "mesta".

Internetvett eller inte så hjälper det ju inte när vuxna inte har koll
                      på vad andra gör och inte heller gör någon vuxen något åt det tyvärr.

Det finns inget sunt förnuft på Facebook.
                      Kan ett media användas på ett negativt sätt så skall det bojkottas till ägarna ändrar attityd.
                      Men det är klart. Så länge som dom får sina stålar så struntar dom i vad som händer i deras värld.

Det är upp till dej att lägga dina alster vart du vill, det är ett fritt land vi lever i säger dom som tror att dom vet.
                      För mej är det inte fritt i detta land vad gäller Facebook så länge någon far illa och ingen gör något åt det.

Kul att du lade upp det på Facebook. Synd att alla andra inte får se det. Ditt val tyvärr.
                      Senast redigerad av SA3BGM; 2014-01-06, 20:36.
                      Våga vägra Facebook.

Kommentar

• panino
                        • nov 2013
                        • 9

Gruppen är öppen och heter : Multirotor Sverige

Kommentar

• SA3BGM
                          • sep 2013
                          • 272

Förstod nog det redan. (Såg att svaret var till Joakim_S)

Grattis.

Hoppas du får många besökare.
                          Senast redigerad av SA3BGM; 2014-01-06, 20:38.
                          Våga vägra Facebook.

Kommentar

• Ålänning
                            • maj 2007
                            • 6809

En grupp i Facebook är väl EN diskussionstråd som är svår att hitta nåt i? Mjeee...
                            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Matsa
                              • nov 2006
                              • 613

x4

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                              x3
                              I hangaren:
                              TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
                              * TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" * :crazy_pilot:

Kommentar

Arbetssätt...