Radiolösning till flygande fotoplattform?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stiffe
    • jan 2012
    • 991

Han kallar sig för Berthrsd här på forumet han heter Jonas

Kommentar

• berthrsd
      • feb 2011
      • 413

Här är jag

Min Taranis finns kvar, 2000:- inkl frakt med en D8RII-mottagare. Om du köper den nya mottagaren, X8R, så går det bra att ställa om den så att du lägger kanal 1-8 på s-bus utgången och kanal 9-16 på pwm-utgångarna, så har du en snygg lösning med bara en mottagare.

Kommentar

• magnusvr
        • feb 2011
        • 159

Ursprungligen postat av berthrsd
        Här är jag

Min Taranis finns kvar, 2000:- inkl frakt med en D8RII-mottagare. Om du köper den nya mottagaren, X8R, så går det bra att ställa om den så att du lägger kanal 1-8 på s-bus utgången och kanal 9-16 på pwm-utgångarna, så har du en snygg lösning med bara en mottagare.
        Hej!

Vet du hur man gör det du nämner, sätter 1-8 på SBus och 9-16 på PWM?

Jag hittar inget i instruktionsbladet jag fick med, om den möjligheten. Hade varit perfekt för mig om det gick.

Jag har själv precis satt en XJT-modul i min Turnigy 9XR och kör dubbla XJT-mottagare. Tyvärr funkar bara kanal 1-12, verkar vara fler som har samma problem, misstänkt bugg i OpenTX.

Mvh
        Magnus

Kommentar

• berthrsd
          • feb 2011
          • 413

Inte på rak arm, men jag är ganska säker på att det stod i infobladet till X8R. Kan dock inte lova att alla 16 kanaler funkade, använde bara ett par av pwm-utgångarna när jag testade.

Kommentar

• BaverFlyg
            • jan 2014
            • 25

Jävlar i min låda!!
            Beställde 2st X8R mottagare igår strax innan lunch. Låg i brevlådan när jag kom hem från jobbet idag.
            Tack airmedia.se! Förbaskat snabbt ordnat.

Kommentar

Arbetssätt...