Ok, låter fint. APM x5 här så det blir väl nåt sånt då, den dagen det närmar sig. =)
Multicopter som lyfter 4 kg?
Kollaps
X
-
-
Både Naza och WKM har stöd för motorbortfall för hexa texVilka FC passar till octa som även har stöd för bortfall? DJI Wookong? Zero Tech, har dom nån? APM 2.6? Nåt annat?Bor i Malmö
Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897Kommentar
-
Sant. Naza iaf stänger inte av motstående utan använder alla som funkar och får hela multicoptern att rotera och fast den gör det så kan man flyga tillbaks den och landa. Inte snabbt, men det går. Så har jag förstått, ej erfarit. Men det är väl kanske för att den har IOC?
Stöder Naza mer än hexa?
Har Wookong samma lösning på motorbortfall?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Tiger-motorerna gillar jag. De jag har så känns redigt gedigna. De kostar lite mer men mäh! Är det MS eller MT? Jag har aldrig testat MS.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Hur mycket ström drar dom på 6s ? Jag har kollat på navigator 3506 dom ligger på 370kv om jag inte mins fel och 2.5a med 15x5 propellrar om minnet är med och kostar inte allt flr mycket pengar.Kommentar
-
Intressant!
En fråga (med enkla värden).. om en motor på en quad med en viss propeller och ack har en dragkraft på låt säga 0-1kg och quaden väger 2 kg... då ska alltså motorerna tillsammans orka lyfta max 4kg. Vid hovring ska det då teoretisk vara halvspak på hovring. Är detta ideal? Eller var i spannet vill man att vikten ska vara? Ni fatta hur jag tänka? Tänker på flygtid, stabilitet o allt.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Folk säger allt imellan 40-60% själv anser jag att 45-55% är en bra siffra.
nu ligger jag på ~45% har kraft att skjuta upp nästan som en raket med kamera och allt på plus att jag kan låta den sjunka med helt okej hastighet utan att den börjar propwash wobla.
Intressant!
En fråga (med enkla värden).. om en motor på en quad med en viss propeller och ack har en dragkraft på låt säga 0-1kg och quaden väger 2 kg... då ska alltså motorerna tillsammans orka lyfta max 4kg. Vid hovring ska det då teoretisk vara halvspak på hovring. Är detta ideal? Eller var i spannet vill man att vikten ska vara? Ni fatta hur jag tänka? Tänker på flygtid, stabilitet o allt.Kommentar

Kommentar