Flyga Filma i Danmark ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stiffe
    • jan 2012
    • 991

    #1

    Flyga Filma i Danmark ?

    Hej
    Ska åka till Danmark i helgen , har förstått att det finns mer regler där än i Sverige , kan man ta med en multi och filma lite utan att bli haffad av polisen ??
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

    #2
    Tror inte det går, Danmark var en av de första länderna att dömma och bötfälla Fpv pilot

    Kommentar

    • Halcon
      • jun 2006
      • 512

      #3
      Aj fan, jag som tänkt göra en FPV långrunda med mitt stora elmotorplan med start på Limhamnsfältet för en studs o gå på Kastrup ...

      Kommentar

      • Ålänning
        • maj 2007
        • 6807

        #4
        Är det sant? Får man inte FPV-flyga alls i Danmark??? Alltså det finns inte mer regler än i Sverige, utan bara en enda regel?
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

        Kommentar

        • simonarvestrand
          • jan 2012
          • 3850

          #5
          som jag fattade det när jag pratade med en dansk i förra veckan så får man flyga fpv där men det är mycket hårdare regler.
          djupare än så gick vi inte,

          Kommentar

          • Michael
            • maj 2006
            • 1742

            #6
            Ursprungligen postat av Stiffe
            Hej
            Ska åka till Danmark i helgen , har förstått att det finns mer regler där än i Sverige , kan man ta med en multi och filma lite utan att bli haffad av polisen ??
            Modellflyget i Danmark är jämfört med förhållandena i Sverige ganska hårt reglerat.
            Grundreglerna återfinns i BL 9-4 (Bestämmelser för civil luftfart från Statens luftfartsvaesen). För FPV-flygning gäller ännu så länge detta tillägg till BL 9-4: AIC B 27/13 BL 9-4FPV.
            För att undvika att hamna i trubbel eller orsaka problem för det lokal modellfyget bör man kontakta det danska förbundet, Modellflyvning Danmark.

            Kommentar

            • Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

              #7
              Vad händer med de ovetande nybörjarna som hittar ett komplett kit på ebay, köper hem och flyger utan att ha nåt intresse för RC-klubbar och dylikt?
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

              Kommentar

              • Stiffe
                • jan 2012
                • 991

                #8
                Jag låter grejorna vila hemma denna gången iaf

                Kommentar

                Arbetssätt...