Flyga Filma i Danmark ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stiffe
    • jan 2012
    • 991

Flyga Filma i Danmark ?

Hej
    Ska åka till Danmark i helgen , har förstått att det finns mer regler där än i Sverige , kan man ta med en multi och filma lite utan att bli haffad av polisen ??
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Tror inte det går, Danmark var en av de första länderna att dömma och bötfälla Fpv pilot

Kommentar

• Halcon
      • jun 2006
      • 512

Aj fan, jag som tänkt göra en FPV långrunda med mitt stora elmotorplan med start på Limhamnsfältet för en studs o gå på Kastrup ...

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6807

Är det sant? Får man inte FPV-flyga alls i Danmark??? Alltså det finns inte mer regler än i Sverige, utan bara en enda regel?
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• simonarvestrand
          • jan 2012
          • 3850

som jag fattade det när jag pratade med en dansk i förra veckan så får man flyga fpv där men det är mycket hårdare regler.
          djupare än så gick vi inte,

Kommentar

• Michael
            • maj 2006
            • 1742

Ursprungligen postat av Stiffe
            Hej
            Ska åka till Danmark i helgen , har förstått att det finns mer regler där än i Sverige , kan man ta med en multi och filma lite utan att bli haffad av polisen ??
            Modellflyget i Danmark är jämfört med förhållandena i Sverige ganska hårt reglerat.
            Grundreglerna återfinns i BL 9-4 (Bestämmelser för civil luftfart från Statens luftfartsvaesen). För FPV-flygning gäller ännu så länge detta tillägg till BL 9-4: AIC B 27/13 BL 9-4FPV.
            För att undvika att hamna i trubbel eller orsaka problem för det lokal modellfyget bör man kontakta det danska förbundet, Modellflyvning Danmark.

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

Vad händer med de ovetande nybörjarna som hittar ett komplett kit på ebay, köper hem och flyger utan att ha nåt intresse för RC-klubbar och dylikt?
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Stiffe
                • jan 2012
                • 991

Jag låter grejorna vila hemma denna gången iaf

Kommentar

Arbetssätt...