Posta era flygfilmer

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Killenheladagen
    • sep 2015
    • 1394

Jag och en kompis på flygklubben, försöker jaga och filma hans hembyggda tvåmotoriga foamplan som han flyger FPV, det dyker upp då och då under klippet, dock var kameravinklarna lite olika så jag fångade honom inte på camen lika bra som i FPVlänken,

RAW footage, så man hör motorerna!

Kommentar

• streber76
      • aug 2014
      • 234

Jag bidrar med lite klipp för dom som sitter på jobbet o önskar att de var ute o flög. Har hört rykten att video kvalitet blir bättre på youtube om man slår på annonsering - ber om ursäkt för det men det måste testas för jag är lite irriterad på att få mina klipp slaktade med pixlar stora som knytnävar.

Första klippet är från lite tuning på min DAL 220 copter - den har haft mycket problem med mjukvaran. Bland annat orsakade BLheli en massa vibrationer med release 14.4 och den har haft konstanta problem med att stanna snyggt efter flips o rolls när man gör dom någorlunda snabbt. Här är jag ute o blackbox tunar lite för att få det bättre - jag har en Fossils stuff gravity maskin som flyger helt utmärkt men min DAL 220 verkar ha lite tonårstrots.

Här är vi ute o tunar igen - ingen framgång direkt. Jag glömmer sätta på airmode och i första manövern syns rätt tydligt vad som händer när man försöker att rolla med väldigt låg gas.

Den flyger inte bra - nästa steg är att testa med Betaflight 2.7 och multishot 14.5 - det ser rätt lovande ut efter lite line of sight på tomten - det är så jobbigt med maskiner som krånglar....

Kommentar

• KJ!
        • okt 2013
        • 87

Härliga ställen :-) längtar ut, väntar på spareparts:-(
        UP NORTH FPV

Kommentar

• Glattnos
          • dec 2015
          • 188

Första flygningen med min nya racequad

Dock är den inte tunad och de små oscilleringarna berodde på att FC:n var monterad stumt, nu har jag dubbelhäftande foamtejp istället och det tog bort mycket av oscilleringarna.

Kommentar

• streber76
            • aug 2014
            • 234

Ursprungligen postat av Glattnos
            Första flygningen med min nya racequad

Dock är den inte tunad och de små oscilleringarna berodde på att FC:n var monterad stumt, nu har jag dubbelhäftande foamtejp istället och det tog bort mycket av oscilleringarna.
            Va inte missnöjd lite får dom skaka o du gick rakt ner i proppwashen under lång tid, bättre det än sladdrigt. Du såg kanske hur min gick... verkar vara grym vertikal prestanda på den, vad flyger du för motorer o proppar?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Kommentar

• Glattnos
              • dec 2015
              • 188

Jag kör med Cobra 2204 2300KV och DAL T5045 propellrar. Jag kör på 4s på filmen men den går bra på 3s också

Kommentar

• Ted_B
                • dec 2013
                • 335

Här är en film med min Vortex 250. 4s och DAL TJ5045.
                Jag har en motor som borde bytas men har inte orkat göra det än, säkert kommer en del skakningar från den.

Kommentar

• streber76
                  • aug 2014
                  • 234

Min maskin går på 2 år gamla sunnysky 2204 o 4s 1500mah batterier 65c - flyger oftast DAL 5045 V2 bullnose proppar. Den är ganska lätt o väger in på 564g med batteri o gopro - har beställt dom nya DYS motorerna o då blir den lite tyngre men vi får hoppas att den blir starkare.

Ska flyga den idag på 5040 triblade o multishot o vi får väl se om det fungerar bättre för mig - vågar inte sätta på ballare proppar på dessa gamla 3s motorer. Min dator är stumt monterad men jag har inga höga vibrationer enligt blackbox o mindre på denna maskin än min Fossil som är 6 tums proppar.

Kommentar

• Killenheladagen
                    • sep 2015
                    • 1394

Jag kör samma proppar och 5045BN från DAL upplever jag har MER punch än 5040 tribladarna, dock ger de senare bra punch OCH hyfsad batteriekonomi!
                    Jag tror att bra trebladare 5040 är perfekt för din setup, de är svåra att ha sönder också! De jag köpte iaf snyggt i orange..

Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Kommentar

• streber76
                      • aug 2014
                      • 234

Ursprungligen postat av Killenheladagen
                      Jag kör samma proppar och 5045BN från DAL upplever jag har MER punch än 5040 tribladarna, dock ger de senare bra punch OCH hyfsad batteriekonomi!
                      Jag tror att bra trebladare 5040 är perfekt för din setup, de är svåra att ha sönder också! De jag köpte iaf snyggt i orange..

Mvh Gustaf

Jo jag testade dom... jag är nöjd med hur de svänger men attans vad långsamt det kändes att både puncha o flyga rakt fram. Tyvärr löstes inte mitt problem men jag fortsätter att kämpa. Hade jag inte fått ramen av min dotter skulle den nog ligga i soptunnan för länge sen.

Kommentar

• Killenheladagen
                        • sep 2015
                        • 1394

Ursprungligen postat av streber76
                        Jo jag testade dom... jag är nöjd med hur de svänger men attans vad långsamt det kändes att både puncha o flyga rakt fram. Tyvärr löstes inte mitt problem men jag fortsätter att kämpa. Hade jag inte fått ramen av min dotter skulle den nog ligga i soptunnan för länge sen.

Ja jag har kört trebladarna på 3 och 4s och de ger en väldigt skön känsla i rollaxeln och vid kraftiga yaw-manövrar, köpte ett gäng olika proppar och gjorde följande noteringar
                        (På 3 och 4s på en zmr250 med emax 2204-2300kv-motorerna)
                        Jag bytte först till smala glasfibernylon 6040:or från hårdplast 6045:or som var lite stressade med tanken att få lite mer flygtid men skillnaden var knapp på 3s.

Satte på dessa 5040-treblad i hårdplast och fick samma flygtider om inte liite mer än 2blad 6040 och 6045:or, det kändes som jag hade mer "vingyta" , känns också när jag ska sjunka/dyka, att trebladarna kräver mindre trottel för att sjunka än de tidigare.

Körde på nu 5045BN från DAL (alla tidigare var gemfans) och de ger mer punch definitivt, speciellt på 4s, nästa proppinköp blir trebladsbullnose 5040:or el likn eftersom escerna eller motorerna inte får nån värmebildning på nån av dessa konfigurationerna vid 4s!

Det är riktigt roligt att leka med proppar och de olika karaktärerna, nu vill jag sätta BN på min eztrainer också! Det är ju en motorseglare så BN-propp bör ju vara givet

Ditt problem var att en motor var lite trasig? Dessa 2204-motorer är riktigt billiga nu!

Mvh Gustaf

Kommentar

• Killenheladagen
                          • sep 2015
                          • 1394

Haha, när jag sätter ":" och "-or" efter blir det smileys märker jag nu bara så ni vet, sorry ot

Kommentar

• Ted_B
                            • dec 2013
                            • 335

Prova DAL TJ5045, trebladiga men inte BN, drar mindre ström så de ger bättre flygtid och en ettrigare känsla, jag gillar dem bättre än 5045BN.

Kommentar

• Killenheladagen
                              • sep 2015
                              • 1394

Ursprungligen postat av Ted_B
                              Prova DAL TJ5045, trebladiga men inte BN, drar mindre ström så de ger bättre flygtid och en ettrigare känsla, jag gillar dem bättre än 5045BN.
                              5045? Ska beställa proppar då jag pajat mina trebladare, jag beställer nog både 5040BN och 5045-vanliga, gillar också DAL-proppar, det tog riktigt mycket ansträngning att paja de propparna!

Jag tror som du säger att 5045 blir bra, den extra 0.5 i vridning ger nog bättre punch även om jag ej tyckte den var dålig på 5040-treblad iof kör jag mest på 4s nu och då har typ alla proppar bra punch (förutom de 5x3-slowfly-proppar jag fick med, tror de skulle desintegrera direkt..)

Jag ser inte så många köra med 4blad? Blir eleffektiviteten så lidande att det inte är värt att köra det ? Det kliar i fingrarna att prova iaf!

Mvh Gustaf

Kommentar

• streber76
                                • aug 2014
                                • 234

När du har flugit mycket o maskinen är inställd rätt så kommer du tycka det är långsamt. Lite som med bilkörning när man satt i körskolan o tyckte 50 på landsväg kändes fort. Man vänjer sig vid hastighet.

Rotor riot på Youtube har ett klipp där de berättar skillnaderna om olika proppar. Tror också att tjejerna tri kan vara en bra proppar för mig som en kompromiss. Har nya dys se2205 motorer på väg o rotor Labs nya chaos edition batterier som lovar mycket. Det jag misstänker är att motorerna kommer att öka sitt varv eftersom de är så mycket starkare.

Kommentar

Arbetssätt...