Någon runt Skåne som kan flyga drönare?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Killenheladagen
    • sep 2015
    • 1394

Ursprungligen postat av m00ndancer
    Inte bara lite, utan mycket

Begränsningar för vårt inomhusflyg:
    Regler för inomhus gällande quad!
    Max: Flygvikt i luften 250g
    Max: 180mm quad
    Max: 11.1v batterier
    Max: 1306 motorer
    Max: 200mw video sändare

Däremot kan man köpa en Latrax Alias, en Hubsan X4, Syma X5 som är helt ok att köra även när det är flygplansdag. (lite be

Har du inget för dig så kom förbi på Söndag, (flygplan) eller nästa vecka då vi kör quads.
    Jag kan ta med min Hubsan X4 så du kan testa lite.
    Syma är de absolut sämsta leksaker som tillverkas, avbrott i rclinken stänger av hela koptern så den faller som en sten om den inte kickar igång på vägen ned, deras TX har extremt dålig räckvidd och störs ut av en mobiltelefon i princip . Hubsan x4 är dock bäst utav alla toygrade"-koptrar i mångas tycke.

Kommentar

• Andy-banie
      • nov 2015
      • 10

Jag bor i Billesholm dock så är jag också nybörjare och har flugit LOS nu i 1 månad ca men det hade ju varit trevligt att flyga med någon mer
      MVH/Andreas

Kommentar

• Xermalk
        • jul 2013
        • 672

grasam och Any-banie se era pm.

Kommentar

• grasam
          • jan 2016
          • 26

blev medlem precis

Kommentar

• grasam
            • jan 2016
            • 26

Ursprungligen postat av Andy-banie
            Jag bor i Billesholm dock så är jag också nybörjare och har flugit LOS nu i 1 månad ca men det hade ju varit trevligt att flyga med någon mer
            MVH/Andreas
            så fort jag fått mina nya esc så ska jag ut och flyga

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Vi körde FPV träff under 2014 och 2015, starta den tråden igen under meetings, så kan ni boka in flygningar på ett gemensamt ställe för att träffas och utveckla era flygning.
              DS-24 operatör.
              Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
              Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
              FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• JL1976
                • feb 2014
                • 38

Ursprungligen postat av McRegor
                Apropå begränsningar för inomhusflyget... Vi funderade en hel del kring detta men fastnade till slut för batteribegränsning. Så hos oss gäller fr o m denna säsong max 1S1200, 2S600 eller 3S400. Tämligen enkel regel och lätt att kolla - sen får vi se hur det kommer att fungera. Hittills har det i alla fall gått bra.
                Roger
                Jag är inte alls insatt så därför undrar jag varför? Trodde det var storlek och vikt som spelade roll på grund av säkerhet.
                Senast redigerad av JL1976; 2016-01-13, 19:55.

Kommentar

• m00ndancer
                  • apr 2015
                  • 33

Ursprungligen postat av JL1976
                  Jag är inte alls insatt så därför undrar jag varför? Trodde det var storlek och vikt som spelade roll på grund av säkerhet.
                  Batterierna ger en naturlig begränsning på vad man kan flyga med. Om jag skulle ta min 250 quad och stoppa i ett 3S 400mAh så skulle den antagligen inte ens lyfta från marken.

Kommentar

• JL1976
                    • feb 2014
                    • 38

Ursprungligen postat av m00ndancer
                    Batterierna ger en naturlig begränsning på vad man kan flyga med. Om jag skulle ta min 250 quad och stoppa i ett 3S 400mAh så skulle den antagligen inte ens lyfta från marken.
                    Nä alltså går den bort. Då får man ta en typ 150mm quad, den lär inte lyfta på 1s så då går det bort. 2s600 ja den flyger i 4 minuter 3s400 ja den flyger i 3 minuter. Låter som man begränsar flygtiden bara? som sagt jag är inte insatt men vill man i regel inte ha typ 3s850 mah för att få bra prestanda men hyfsad flygtid?

Kommentar

Arbetssätt...