A'propos FC till stora maskiner. Ser det inte ut som om den här monsterQuaden är utrustad med en vanlig naza?
Multirotorbygge
Kollaps
X
-
GoPro Hero+? Vilken av dem? :-) De kanske är rätt lika i storlek iofs.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Hej! Tänker du hänga fcn i gummisnodd??? Inte slaka snoddar antar jag utan spända så den inte kan röra sig en mm? Betänk också att gummi slits med tiden och går sönder efter X Tid, skulle det inte vara bättre med nåt beständigare och hållfastare? Jsg tänker om du är uppe högt och nån/några gummisnoddar släpper är du rätt körd?
Men du kanske tänkte montera annorlunda än jag fantiserar i huvudet?
Lycka till med ditt monster!
-mvh Gustaf
Kommentar
-
Haha! Nej, ingen fara. Tänker inte hänga den i lösa snoddar. Om du kikar på bilden ovan ser du den röda grejen. Först en basplatta med ytterligare en platta som är upphängd i fyra gummibussningar på vilken FC är fäst. Enkelt och mycket effektivt.Hej! Tänker du hänga fcn i gummisnodd??? Inte slaka snoddar antar jag utan spända så den inte kan röra sig en mm? Betänk också att gummi slits med tiden och går sönder efter X Tid, skulle det inte vara bättre med nåt beständigare och hållfastare? Jsg tänker om du är uppe högt och nån/några gummisnoddar släpper är du rätt körd?
Men du kanske tänkte montera annorlunda än jag fantiserar i huvudet?
Lycka till med ditt monster!
-mvh Gustaf"What I cannot create, I do not understand"
-Richard FeynmanKommentar
-
Hej!
Trodde du tänkte använda lösa snoddar som nån balansgrej för din FC och tänkte att du var galen, tänk hur mycket folk den hade mördat om FCN var monterad så?? Den hade flugit runt stan i jakt på små barn och flygplan givetvis att slica upp med propparna ! Undrar om rate hade fungerat ändå? ..
Såg bilden sen och förstod, forumet vägrar ju ladda sidor ibland.. snyggt monterat och jag antar att det sitter som fastgjutet, det är intressant om mindre vibrationer till FC på detta vis ger bättre resultat i luften? Har du experimenterat med det?
Ex så sitter på min 350-maskin cc3dkortet på ramen upphöjd med nylonskruvar och dylikt - du vet det vanliga över Pdb.
En del vibrationer kommer givetvis till FC och jag undrar om det är bra eller dåligt? FC:n, fungerar den inte bättre med lite av de naturliga vibbarna från rotorerna?
En tanke bara..med ganska ringa erfarenhet av FC:s förutom cc3d och LibrePilot - där är jag numer efter ca 30h pillande rätt duktig.
Mvh GustafKommentar
-
Hej igenHej!
Trodde du tänkte använda lösa snoddar som nån balansgrej för din FC och tänkte att du var galen, tänk hur mycket folk den hade mördat om FCN var monterad så?? Den hade flugit runt stan i jakt på små barn och flygplan givetvis att slica upp med propparna ! Undrar om rate hade fungerat ändå? ..
Såg bilden sen och förstod, forumet vägrar ju ladda sidor ibland.. snyggt monterat och jag antar att det sitter som fastgjutet, det är intressant om mindre vibrationer till FC på detta vis ger bättre resultat i luften? Har du experimenterat med det?
Ex så sitter på min 350-maskin cc3dkortet på ramen upphöjd med nylonskruvar och dylikt - du vet det vanliga över Pdb.
En del vibrationer kommer givetvis till FC och jag undrar om det är bra eller dåligt? FC:n, fungerar den inte bättre med lite av de naturliga vibbarna från rotorerna?
En tanke bara..med ganska ringa erfarenhet av FC:s förutom cc3d och LibrePilot - där är jag numer efter ca 30h pillande rätt duktig.
Mvh Gustaf
bifogar en länk här som bättre visar anordningen.
http://www.getfpv.com/rangevideo-ant...ion-mount.html
Har ännu ingen erfarenhet av hur det fungerar. Såg den alldeles nyligen och tyckte det såg vettigt ut samtidigt som priset var överkomligt. Skall bli kul att testa och kommer att berätta om erfarenheterna."What I cannot create, I do not understand"
-
En annan grej som det kunde vara kul att höra andras åsikter om. Buntband är ju multikopterbygfarens bäste vän. Men jag har nu upptäckt fusing silicone tape som jag tycker verkar vara kanske än mer praktiskt. Tar mindre plats, kan klippas till exakt rätt storlek osv. Är det fler än jag som använder det?"What I cannot create, I do not understand"
-
Senast redigerad av Boystoys; 2016-03-05, 18:49."What I cannot create, I do not understand"
-
Haha! Älskar folk som är lika tokiga i lampor som jag
Det kommer gå upp en till sol när du skall flyga , då vet vi det iaf
Kommentar
-
Senast redigerad av Boystoys; 2016-03-15, 19:21."What I cannot create, I do not understand"
-
Superrea på A2 nu när A3 kommer!
http://www.getfpv.com/flight-control...ontroller.html"What I cannot create, I do not understand"
Kommentar