Multirotorbygge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boystoys
    • nov 2015
    • 76

A'propos FC till stora maskiner. Ser det inte ut som om den här monsterQuaden är utrustad med en vanlig naza?
    A British commercial drone company has sealed its place in the record books after successfully completing the first quadcopter flight over the English Channel. Earlier this month, Ocuair's custom-built Enduro 1 drone set off from the French coast "on an unusually sunny and calm morning," finally touching down in Dover 72 minutes and 35 kilometers later.
    Senast redigerad av Boystoys; 2016-02-26, 01:09.
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

Kommentar

• Boystoys
      • nov 2015
      • 76

Idag kom batterier (8000mAh, 6S, 35C) samt proppar (16x5.5 APC). Satte återigen QAV400 där som jämförelse. Sen tycks våren ha anlänt vilket passar bra då provflygningen närmar sig.
      Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 157,7 KB
ID: 506922
      Bifogade filer
      -Richard Feynman

Kommentar

• Boystoys
        • nov 2015
        • 76

Nu återstår det att välja vilken gimbal jag skall välja. Tänkte använda en GoPro Hero+ som ligger bra till prismässigt.
        -Richard Feynman

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

GoPro Hero+? Vilken av dem? :-) De kanske är rätt lika i storlek iofs.
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Boystoys
            • nov 2015
            • 76

Ursprungligen postat av Ålänning
            GoPro Hero+? Vilken av dem? :-) De kanske är rätt lika i storlek iofs.
            Tydligen har de ändrat modellerna. Nu finns bara varianterna (med subgrupper) Hero+ och Hero4
            -Richard Feynman

Kommentar

• Boystoys
              • nov 2015
              • 76

Försöker få allt att passa in. Har skaffat en liten 3D printad upphängning som gör att FC är upphängd i 4 gummisnoddar. Skall även ge signalkablarna varsin ferritring.
              Bifogade filer
              -Richard Feynman

Kommentar

• Killenheladagen
                • sep 2015
                • 1394

Ursprungligen postat av Boystoys
                Försöker få allt att passa in. Har skaffat en liten 3D printad upphängning som gör att FC är upphängd i 4 gummisnoddar. Skall även ge signalkablarna varsin ferritring.
                Hej! Tänker du hänga fcn i gummisnodd??? Inte slaka snoddar antar jag utan spända så den inte kan röra sig en mm? Betänk också att gummi slits med tiden och går sönder efter X Tid, skulle det inte vara bättre med nåt beständigare och hållfastare? Jsg tänker om du är uppe högt och nån/några gummisnoddar släpper är du rätt körd?

Men du kanske tänkte montera annorlunda än jag fantiserar i huvudet?
                Lycka till med ditt monster!
                -mvh Gustaf
                Idag kom batterier (8000mAh, 6S, 35C) samt proppar (16x5.5 APC). Satte återigen QAV400 där som jämförelse. Sen tycks våren ha anlänt vilket passar bra då provflygningen närmar sig.
                [ATTACH=CONFIG]57328[/ATTACH]

Kommentar

• Boystoys
                  • nov 2015
                  • 76

Ursprungligen postat av Killenheladagen
                  Hej! Tänker du hänga fcn i gummisnodd??? Inte slaka snoddar antar jag utan spända så den inte kan röra sig en mm? Betänk också att gummi slits med tiden och går sönder efter X Tid, skulle det inte vara bättre med nåt beständigare och hållfastare? Jsg tänker om du är uppe högt och nån/några gummisnoddar släpper är du rätt körd?

Men du kanske tänkte montera annorlunda än jag fantiserar i huvudet?
                  Lycka till med ditt monster!
                  -mvh Gustaf
                  Haha! Nej, ingen fara. Tänker inte hänga den i lösa snoddar. Om du kikar på bilden ovan ser du den röda grejen. Först en basplatta med ytterligare en platta som är upphängd i fyra gummibussningar på vilken FC är fäst. Enkelt och mycket effektivt.
                  -Richard Feynman

Kommentar

• Killenheladagen
                    • sep 2015
                    • 1394

Haha! Nej, ingen fara. Tänker inte hänga den i lösa snoddar. Om du kikar på bilden ovan ser du den röda grejen. Först en basplatta med ytterligare en platta som är upphängd i fyra gummibussningar på vilken FC är fäst. Enkelt och mycket effektivt.
                    Hej!
                    Trodde du tänkte använda lösa snoddar som nån balansgrej för din FC och tänkte att du var galen, tänk hur mycket folk den hade mördat om FCN var monterad så?? Den hade flugit runt stan i jakt på små barn och flygplan givetvis att slica upp med propparna ! Undrar om rate hade fungerat ändå? ..

Såg bilden sen och förstod, forumet vägrar ju ladda sidor ibland.. snyggt monterat och jag antar att det sitter som fastgjutet, det är intressant om mindre vibrationer till FC på detta vis ger bättre resultat i luften? Har du experimenterat med det?
                    Ex så sitter på min 350-maskin cc3dkortet på ramen upphöjd med nylonskruvar och dylikt - du vet det vanliga över Pdb.
                    En del vibrationer kommer givetvis till FC och jag undrar om det är bra eller dåligt? FC:n, fungerar den inte bättre med lite av de naturliga vibbarna från rotorerna?

En tanke bara..med ganska ringa erfarenhet av FC:s förutom cc3d och LibrePilot - där är jag numer efter ca 30h pillande rätt duktig.

Mvh Gustaf

Kommentar

• Boystoys
                      • nov 2015
                      • 76

Hej!
                      Trodde du tänkte använda lösa snoddar som nån balansgrej för din FC och tänkte att du var galen, tänk hur mycket folk den hade mördat om FCN var monterad så?? Den hade flugit runt stan i jakt på små barn och flygplan givetvis att slica upp med propparna ! Undrar om rate hade fungerat ändå? ..

Såg bilden sen och förstod, forumet vägrar ju ladda sidor ibland.. snyggt monterat och jag antar att det sitter som fastgjutet, det är intressant om mindre vibrationer till FC på detta vis ger bättre resultat i luften? Har du experimenterat med det?
                      Ex så sitter på min 350-maskin cc3dkortet på ramen upphöjd med nylonskruvar och dylikt - du vet det vanliga över Pdb.
                      En del vibrationer kommer givetvis till FC och jag undrar om det är bra eller dåligt? FC:n, fungerar den inte bättre med lite av de naturliga vibbarna från rotorerna?

En tanke bara..med ganska ringa erfarenhet av FC:s förutom cc3d och LibrePilot - där är jag numer efter ca 30h pillande rätt duktig.

Mvh Gustaf
                      Hej igen

bifogar en länk här som bättre visar anordningen.
                      http://www.getfpv.com/rangevideo-ant...ion-mount.html
                      Har ännu ingen erfarenhet av hur det fungerar. Såg den alldeles nyligen och tyckte det såg vettigt ut samtidigt som priset var överkomligt. Skall bli kul att testa och kommer att berätta om erfarenheterna.
                      -Richard Feynman

Kommentar

• Boystoys
                        • nov 2015
                        • 76

En annan grej som det kunde vara kul att höra andras åsikter om. Buntband är ju multikopterbygfarens bäste vän. Men jag har nu upptäckt fusing silicone tape som jag tycker verkar vara kanske än mer praktiskt. Tar mindre plats, kan klippas till exakt rätt storlek osv. Är det fler än jag som använder det?
                        -Richard Feynman

Kommentar

• Boystoys
                          • nov 2015
                          • 76

Provflygning imorgon?
                          Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,8 KB
ID: 507005

Har skaffat en ultrakraftig strobe som sitter på undersidan. Produktbeskrivningen hävdar att den syns på 1500 meter i dagsljus och 15 km i mörker fast det tvivlar jag på... Under de 6 yttre armarna har jag led strips. Fyra vita fram o två röda bak.
                          Senast redigerad av Boystoys; 2016-03-05, 18:49.
                          -Richard Feynman

Kommentar

• Killenheladagen
                            • sep 2015
                            • 1394

Haha! Älskar folk som är lika tokiga i lampor som jag

Det kommer gå upp en till sol när du skall flyga , då vet vi det iaf

Kommentar

• Boystoys
                              • nov 2015
                              • 76

Haha! Älskar folk som är lika tokiga i lampor som jag

Det kommer gå upp en till sol när du skall flyga , då vet vi det iaf
                              Senast redigerad av Boystoys; 2016-03-15, 19:21.
                              -Richard Feynman

Kommentar

• Boystoys
                                • nov 2015
                                • 76

Superrea på A2 nu när A3 kommer!
                                http://www.getfpv.com/flight-control...ontroller.html
                                -Richard Feynman

Kommentar

Arbetssätt...