Hk kontroll kort

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne76
    • sep 2011
    • 17

Hk kontroll kort

fick just mitt hk kort till min quad
    är inte så duktig på att bygga själv nybörjare
    Är det någon som vet vad för kablar jag behöver mellan kontroll kortet och receivern
    finns det att köpa färdig eller måste man göra dem själv?

Danne

Klicka på bilden för större version

Namn: HK quadcopter control board v2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 65,7 KB
ID: 519184
  • per
    • okt 2010
    • 163

vanliga servokablar sen står det vart du ska sätta dom på kortet och receivern.mvh per

Kommentar

• StarvinMarvin
      • maj 2011
      • 315

tillägg... jag har ett likadant kort fast från dyi.nu och svarta kablarna dvs jorden skall vara utåt då du monterar kontakterna.
      och som per säger.. vanliga servokablar
      Man lär sig nått varje krash... :stupido2:

Kommentar

• Danne76
        • sep 2011
        • 17

Tackar för svaren
        någon bra butik att rekommendera?

Kommentar

• Sigun
          • aug 2007
          • 3942

HK har stort sortiment av servokablar i varierande längder

Kommentar

• Poffe
            • aug 2011
            • 27

Tänk på att det ska vara honor i båda ändarna så det är inte vanlga förlängningskablar som HK har. Det ända stället jag hittat, via tips här, är detta: http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1728

Rekomenderar dom hel tklart, snabb leverans och super trevlig support!

Kommentar

• Danne76
              • sep 2011
              • 17

tack förall hjälp
              beställt lite kabel och kontakter så skall göra ett par såna kablar

Kommentar

• tragi702
                • jul 2009
                • 246

VIKTIGT LÖDFEL på dessa Kort!!

Halloj.
                Har fått ett par av dessa och upptäckt att de missat samma lödningar på flera kort!!??
                Kolla era stående gyron till YAW.där de missat o löda ena sidan på inkommande från fästbyglarna ner till kortet.

denna sida de fyra punkterna från huvudkortet upp till gyrokortet...
                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC03507.jpg
Visningar: 1
Storlek: 29,6 KB
ID: 483164

//Patrik.

Kommentar

• Danne76
                  • sep 2011
                  • 17

nu funkar allt
                  men skall börja på nått nytt
                  behöver lite hjälp med motorer till qaud, skall bygga om min 500x så den får armar på ca 50cm
                  tanken är att den skall vara så pass stark för att kunna lyfta en slr kamera
                  något förslag vilka motorer och Esc man bör använda till detta?

Kommentar

• radioactive
                    • aug 2011
                    • 473

Tänk på att det inte bara är en SLR utan också vikt relaterad till kameraupphänging, skydd för kameran om quadden skulle krascha m.m. Du hamnar nog lätt på 2 1/2 kg om inte mer. Således behöver du motorer som iaf har minst 1200-1500 grams thrust stycket. Är osäker på watt eftersom jag går på thrust istället. Sedan beror det på vilken propp du använder och motor. Kanske en hexa vore bättre?

EDit: De motorer jag använder till min quadd (och kommande hexa) är 750kv med en lyftkraft på 900 gram vid 3S 13A/145W. Jag funderar på 12-tums propp som ger mer thrust eftersom motorerna klara 180W. Med 4 motorer så ligger jag på 3.5 kg lyftkraft och knappt 2 kg vid halv gas (och 5A). En motsvarande hexa ligger ju då på 5.5 kg resp. drygt 2.5 kg vid halv gas. Alltså inom ramen för din vikt. MIna 750kv är RC Timer o kostar 80:- st. Du klarar dig frmodligen då med turnigy plush 18A ESC. Behöver alltså inte kosta mer än så....

Lasse
                    Senast redigerad av radioactive; 2011-10-12, 14:00.
                    ----------------------------------------------------------------------------------------------
                    Team Radioactives
                    http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• Danne76
                      • sep 2011
                      • 17

kan ju hitta på bli en hexa också får se hur allt går
                      vilken beteckning har dessa rctimer motorer och bästa stället att beställa dem?

Danne
                      Senast redigerad av Danne76; 2011-10-12, 12:27.

Kommentar

• radioactive
                        • aug 2011
                        • 473

Motorn heter 2830-14 och den köper du enklast och billigast hos RC Timer direkt. Fraktfritt.

http://www.rctimer.com/index.php?gOo...3&productname=

Lasse
                        ----------------------------------------------------------------------------------------------
                        Team Radioactives
                        http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

• UndCon
                          • apr 2009
                          • 2886

Tänk lite på dina LIPO också...

Om vi utgår från Radioactives 18A ESC's och du kör octo dvs 8 motorer så förbrukar du 8*18A =144A konstant ur din LIPO

hur beräknar man det?

Ett LIPO har constant och burst märkt - mina 2200mah har 20C-35C

2200*20C = 44000mah (44Ampere)
                          2200*35C = 77000mah (77Ampere)

Kom då ihåg att 18A på ESC är konstant - de kan gå högre i burst och klarar dina LIPO inte av det lär de gå sönder direkt

//UndCon
                          UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• Danne76
                            • sep 2011
                            • 17

oj nu blir det mycket att tänka på, de lipo jag har nu 2200mah har 20C-35C men vill givetvis har större lipo
                            bör man då köra på större ESC , är som sagt nybörjare på allt detta

Kommentar

• UndCon
                              • apr 2009
                              • 2886

För att förtydliga lite - det är inte säkert att du förbrukar 8*18A - men sakerna är gjorda för att kunna det...motorerna kanske bara drar max 15A (8*15=120A)
                              lägg där till lite Burst...

Mina 2200mah 3S 20-35C börjar alla bli lite sega...kommer köpa kraftigare C nästa gång...(nanotech)
                              UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

Arbetssätt...