Tempurmadrass mot vibrationer... (foto/film)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Impulze
    • sep 2006
    • 1347

Tempurmadrass mot vibrationer... (foto/film)

Nu kanske man inte behöver köpa en superdyr gimbal för att få bra resultat.
    Hittade detta klipp på mikrokopter.us. Han har avlastat hela gimbalen med tempurskum och fått fina resultat.

Har själv beställt infopaket från tempur, undra hur stor skumbit man får med

//Matte
    Senast redigerad av administrator; 2012-01-08, 19:10.
  • SteffeB
    • jun 2011
    • 888

Undrar om sambon skulle märka att man skurit ut några bitar ur hennes kudde.

Bra tips, tack!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Kommentar

• Impulze
      • sep 2006
      • 1347

Har för mig att han själv hade tagit från någon säng

//Matte

Kommentar

• MrOvanhill
        • jan 2008
        • 468

Även om jag själv föredrar att sova på min Tempurmadrass och kudde och inte alls skulle tänka mig att ersätta dem med plagiat så är det nog fullt tillräckligt bra för modellflygsbruk med kopiorna. Man kan köpa motsvarande termoviskös skumplast i form av kuddar på exempelvis IKEA. Det är förvisso inte exakt samma komposition på plasten som Tempurs, men det är dock samma typ av material med motsvarande egenskaper.
        Mvh, Thomas

Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
        Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

Kommentar

• Impulze
          • sep 2006
          • 1347

Varför köpa då man kan få gratis? Provskumbiten man får med i infopaketet borde räcka för detta (hoppas jag).

//Matte

Kommentar

• kajakmannen
            • jun 2006
            • 1471

Någon som testade detta? Tror inte det är tempur i klippet där han visar dämpningen inomhus. Den är alldeles för mjuk. Tror nog hellre att det är vanlig skumgummimadrass. tempurfoam blir hård vid kallare temperatur och skulle itne dämpa så mycket.

MVH / Kajaken
            __________________________________________________ ___________________
            FPV och multirotor
            RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
            Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Kommentar

• Impulze
              • sep 2006
              • 1347

Testa lite tidigare och nja....på multirotor så ska man nog ha själva gimbalen hängande i kraftiga snoddar. Det funkar då perfekt på min quad.

//Matte

Kommentar

• Blomster
                • okt 2010
                • 217

Mitt exempel på hur man kan använda en bit "polyeter" som dämpare för gopron +några löst sittande buntband.
                Klicka på bilden för större version

Namn: Polyeter.jpg
Visningar: 1
Storlek: 81,1 KB
ID: 498044

Finns många olika sorters skum att välja på, hmm "säger en som jobbar med det dagligen" hehe

Kommentar

• Ålänning
                  • maj 2007
                  • 6807

Jag gjorde nåt liknande som dig Blomster, på en tricopter. Använde svarta skumjoxet som finns i Futabas sändarväskor.
                  www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

Arbetssätt...