Tempurmadrass mot vibrationer... (foto/film)
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Även om jag själv föredrar att sova på min Tempurmadrass och kudde och inte alls skulle tänka mig att ersätta dem med plagiat så är det nog fullt tillräckligt bra för modellflygsbruk med kopiorna. Man kan köpa motsvarande termoviskös skumplast i form av kuddar på exempelvis IKEA. Det är förvisso inte exakt samma komposition på plasten som Tempurs, men det är dock samma typ av material med motsvarande egenskaper.Kommentar
-
Någon som testade detta? Tror inte det är tempur i klippet där han visar dämpningen inomhus. Den är alldeles för mjuk. Tror nog hellre att det är vanlig skumgummimadrass. tempurfoam blir hård vid kallare temperatur och skulle itne dämpa så mycket.
MVH / Kajaken__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
Jag gjorde nåt liknande som dig Blomster, på en tricopter. Använde svarta skumjoxet som finns i Futabas sändarväskor.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar

Kommentar