Dji Naza

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernstig
    • nov 2006
    • 1184

Ursprungligen postat av Jode
    Hittar inte något om detta i manualen, kan du ta en dump eller visa var?

F-låt att jag hoppar in. Sist i andra stycket.
    /Leif

Kommentar

• Jode
      • sep 2008
      • 290

Hur gammal är den manualen?
      Finns inte med i de senaste versionerna.
      Bifogade filer

Kommentar

• pernstig
        • nov 2006
        • 1184

Hur gammal är den manualen?
        Finns inte med i de senaste versionerna.
        Köpte min Naza 2012-02-20. Nazan och därmed mottagaren och eventuella servon strömförsörjs ju från den lilla VU-enheten och då ska absolut ECS:ernas BEC kopplas bort.
        /Leif
        Senast redigerad av pernstig; 2012-06-07, 12:51. Anledning: komplettering
        /Leif

Kommentar

• Jode
          • sep 2008
          • 290

Är lite nyfiken på detta eviga "problem".
          Tog bort dem på min WK-M hexa för att det stod i manualen.
          Innan dess har jag alltid påpekat att det är onödigt och meningslöst.
          På de tiotalet multis jag byggt har jag alltid struntat i det och aldrig haft några "elhaverier".
          Quadrino kortet (mwc) har inbyggd zenerdiod som skyddar mot "groundloops".

Nu står det inte längre i Naza manualen och jag är övertygad om att jag inte märker någon skillnad.
          Förutom att det är väldigt bökigt när man skall prorammera om reglagen (tex ställa thro range eller timing)

Kommentar

• pernstig
            • nov 2006
            • 1184

Är lite nyfiken på detta eviga "problem".
            Tog bort dem på min WK-M hexa för att det stod i manualen.
            Innan dess har jag alltid påpekat att det är onödigt och meningslöst.
            På de tiotalet multis jag byggt har jag alltid struntat i det och aldrig haft några "elhaverier".
            Quadrino kortet (mwc) har inbyggd zenerdiod som skyddar mot "groundloops".

Nu står det inte längre i Naza manualen och jag är övertygad om att jag inte märker någon skillnad.
            Förutom att det är väldigt bökigt när man skall prorammera om reglagen (tex ställa thro range eller timing)
            Vet du hur det funkar i det speciella fallet är det ju bara att köra
            Jag tyckte det var enklast att programmera ESC:arna var för sig direkt i mottagarens Throttelkanal med hjälp av programmeringskort.....orkar bara inte trassla med pipsignalerna och throttelspaken!
            /Leif

Kommentar

• Stiffe
              • jan 2012
              • 991

Ursprungligen postat av pernstig
              Vet du hur det funkar i det speciella fallet är det ju bara att köra
              Jag tyckte det var enklast att programmera ESC:arna var för sig direkt i mottagarens Throttelkanal med hjälp av programmeringskort.....orkar bara inte trassla med pipsignalerna och throttelspaken!
              X 2 :blink:

Kommentar

• Jode
                • sep 2008
                • 290

Nej det vet jag inte i Nazans fall, därav min nyfikenhet.
                Ok, glömde att det gick att köra kort utan pluskabel.
                Kör de i mitt tycke fantastiska Turnigy AE-30A (med inbyggd kylfläns och mölighet till att ställa throttle response speed)
                Den enda nackdelen är just att det inte finns något kort.
                Flög några accar ikväll och jag tycker inte det går att jämföra Nazan med Wookong M.
                Kan bero på relativt lätt quad jämfört med tyngre hexa.
                Men den har massa skumma saker för sig. Twitch vid yaw, drar snett vid wot's (fullgas).
                Jag får dessutom använda trim, aldrig behövt på WK-M.
                Jag är ingen helipilot men KK kunde jag flyga, Naza i manual är helt sjukt vingligt, behöver expo kanske.

Kommentar

• cyberpete
                  • mar 2009
                  • 542

Årets första FPV med min 550 Hexa. Lite vingligt och kort video

Ska försöka ta mig ut och flyga i helg om vädret tillåter.

Kommentar

• cyberpete
                    • mar 2009
                    • 542

Vägde min Hexa idag. Med all utrustning inkl fpv prylar så väger min hexa 2.7 kilo med dubbla 3300mah accar Lagom vikt....

Kommentar

Arbetssätt...