Dji Naza
Kollaps
X
-
/LeifKommentar
-
Är lite nyfiken på detta eviga "problem".
Tog bort dem på min WK-M hexa för att det stod i manualen.
Innan dess har jag alltid påpekat att det är onödigt och meningslöst.
På de tiotalet multis jag byggt har jag alltid struntat i det och aldrig haft några "elhaverier".
Quadrino kortet (mwc) har inbyggd zenerdiod som skyddar mot "groundloops".
Nu står det inte längre i Naza manualen och jag är övertygad om att jag inte märker någon skillnad.
Förutom att det är väldigt bökigt när man skall prorammera om reglagen (tex ställa thro range eller timing)Kommentar
-
Vet du hur det funkar i det speciella fallet är det ju bara att köraÄr lite nyfiken på detta eviga "problem".
Tog bort dem på min WK-M hexa för att det stod i manualen.
Innan dess har jag alltid påpekat att det är onödigt och meningslöst.
På de tiotalet multis jag byggt har jag alltid struntat i det och aldrig haft några "elhaverier".
Quadrino kortet (mwc) har inbyggd zenerdiod som skyddar mot "groundloops".
Nu står det inte längre i Naza manualen och jag är övertygad om att jag inte märker någon skillnad.
Förutom att det är väldigt bökigt när man skall prorammera om reglagen (tex ställa thro range eller timing)
Jag tyckte det var enklast att programmera ESC:arna var för sig direkt i mottagarens Throttelkanal med hjälp av programmeringskort.....orkar bara inte trassla med pipsignalerna och throttelspaken!/LeifKommentar
-
X 2 :blink:Kommentar
-
Nej det vet jag inte i Nazans fall, därav min nyfikenhet.
Ok, glömde att det gick att köra kort utan pluskabel.
Kör de i mitt tycke fantastiska Turnigy AE-30A (med inbyggd kylfläns och mölighet till att ställa throttle response speed)
Den enda nackdelen är just att det inte finns något kort.
Flög några accar ikväll och jag tycker inte det går att jämföra Nazan med Wookong M.
Kan bero på relativt lätt quad jämfört med tyngre hexa.
Men den har massa skumma saker för sig. Twitch vid yaw, drar snett vid wot's (fullgas).
Jag får dessutom använda trim, aldrig behövt på WK-M.
Jag är ingen helipilot men KK kunde jag flyga, Naza i manual är helt sjukt vingligt, behöver expo kanske.Kommentar
Kommentar