Multiwii ryckningar, vad kan man göra åt det?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • UndCon
    • apr 2009
    • 2886

Jag vet - tyvärr kan man inte gå ner och handla där längre...bara postorder
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• remne
      • jul 2012
      • 21

Hej,
      Jag körde med WM+ kinaklon förut, och om man kollar på värdena som gyrot spottar ur sig så är den fruktansvärt dåliga toleranser på't (min kinaklon gick knappt att lyfta med..). Köp en IMU med vettigt gyro på eller en WM+ original. Jag bytte till en WM+ original, och nu är det inga problem alls

Kommentar

• markusb
        • jun 2009
        • 1376

Ja jag kanske skulle testa en original.. vad är det för gyrochip på originalet? Min klon har ju ITG3205 och många skriver att den ska vara bra?
        /Markus
        Min youtubekanal

Kommentar

• remne
          • jul 2012
          • 21

Vet inte, har inte brytt mig om att kolla upp det eftersom det funkar. Nu vet jag ju att det finns en mängd olika kinakopior - så det är ju inte säkert att det chippet du har suger Va vet jag. Var mest en idé. MPU6055 verkar vara det som folk vill ha idag (kombinerad gyro/acc).

Kommentar

• rfnoise
            • sep 2010
            • 329

Tjena,

Vad kör ni för fartreglage? Har nyare SiLabs/Turnigy Plush 20A på min quad med KK-kort, funkade fint första 10 flygningarna men med små ryck ibland. Senare blev den helt oflygbar, trodde att det var gyrona som pajjat efter några spektakulära krascher men det är fartreglagen som inte klarar de höga uppdateringarna. Har nu skaffat HK Blue/mystery 20A som jag uppdaterat till SimonKs firmware. Har inte testat dem på quaden än men uppdateringen var smärtfri. Tyvärr sitter lödöarna lite här och var på Mystery. Jag har beställt ett gäng med HK F-20A som också kan flashas men där sitter lödöarna på rad så man kan programmera dem snabbare.

/Calle
            Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

• markusb
              • jun 2009
              • 1376

Jag kör plush 18A som ska funka utan problem.
              /Markus
              Min youtubekanal

Kommentar

• rfnoise
                • sep 2010
                • 329

Har du kollat vilket chip de har? Har du köpt dem senaste halvåret så är det Silabs och de kan ge problemen som du beskriver men ibland funkar det. Kör dem på en av mina tricopters och där fungerar det. Kan vara att det är så långa armar och större proppar som gör att de inte uppdaterar lika snabbt. Quaden har 20cm armar och 8" proppar och där märks det direkt.

Ps. Såg just att det går att flasha SiLabs nu med!

/Calle
                Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

Kommentar

• markusb
                  • jun 2009
                  • 1376

Dom gamla bör vara atmel (>1år) men dom nya är nog silabs. Tror inte uppdateringen är boven utan problemet är vibrationer.
                  Har fått bort vibrationerna så gott jag kunnat och nu är det bättre. Ev är itg3205 lite väl känslig men har fått hem två nya imu som jag ska testa med framöver.
                  /Markus
                  Min youtubekanal

Kommentar

• UndCon
                    • apr 2009
                    • 2886

prova olika dämpningar mellan kopter och elektroniken
                    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• markusb
                      • jun 2009
                      • 1376

Har gjort det. Foamtejp av olika slag, stum montering, montering på bla bomull och samma variant med extra massa. Inget blev perfekt men som jag har det nu är det bland det bästa jag kan få till.
                      Blev bättre med nerskruvad pid samt utan propadaptrar och med mer lågpassfilter.
                      Ska testa andra proppar, dt700 motorer och andra imu's.
                      Ska knöla i multiwii 2.1 och testa oxå.

Men jag är hyffsat nöjd redan nu. Filmerna är inte så skakiga längre som dom var för bara några veckor sedan.
                      /Markus
                      Min youtubekanal

Kommentar

Arbetssätt...