Laddning av batteriet på Mk gps kortet ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sickan
    • jul 2012
    • 1080

Ursprungligen postat av DrHanke
    CH utan att ha AH på, slutar alltid med katastrof så jag har som vana att ha PH+AH igång alltid typ annars är man så nära att man flyger manuellt själv utan PH eller AH.
    Jag hade AH, vill jag bestämt minnas. Som sagt, jag är fortfarande i stadiet att testa av funktionerna och det var inte ett väntat beteende.

Ursprungligen postat av DrHanke
    RTH är en superbra funktion men att den inte automatisk aktiverar AH eller att man missat ställa minsta höjd i konfigen är dåligt. Vid RTH så flyger den hem i angiven hastighet har man då inte höjd hållningen på slagen så kraschar den oundvikligt eftersom den lytar framåt och utan AH tja... booom :(
    Intressant information. Jag trodde den gjorde RTH på den höjd den befann sig, alternativt att den följde samma rutt hem.

Minsta höjd i konfig. får jag kolla upp.

--
    Stig

Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

Blog
    Youtube
    Vimeo

Kommentar

• Sickan
      • jul 2012
      • 1080

Hittade detta klipp på Youtube. Min beter sig exakt, på pricken, som den här. Om jag hjälper igång motorn så snurrar den upp och alla motorer reagerar på gas.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
      Senast redigerad av administrator; 2012-08-14, 20:22.
      --
      Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
      , ADS 400-Q/Naze32

Blog
      Youtube
      Vimeo

Kommentar

• Impulze
        • sep 2006
        • 1347

Ok, byt ut motorn då. Det verkar ha löst det problemet

//Matte

Kommentar

• Sickan
          • jul 2012
          • 1080

Ursprungligen postat av Impulze
          Ok, byt ut motorn då. Det verkar ha löst det problemet

//Matte
          Testade att koppla om två motorer och då flyttade problemet med. Känns som motorstyrningen kanske.

--
          S

--
          , ADS 400-Q/Naze32

Blog
          Youtube
          Vimeo

Kommentar

• DrHanke
            • maj 2006
            • 5249

Ursprungligen postat av Sickan
            Hittade detta klipp på Youtube. Min beter sig exakt, på pricken, som den här. Om jag hjälper igång motorn så snurrar den upp och alla motorer reagerar på gas.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
            Läs hans kommentar till filmen!

"MikroKopter Octo II motor/ESC/FC problem.

Edit: this turned out to be a motor problem, the motor was replaced & the issue was solved."
            //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• DrHanke
              • maj 2006
              • 5249

Ursprungligen postat av Sickan
              Testade att koppla om två motorer och då flyttade problemet med. Känns som motorstyrningen kanske.

--
              S

Om problemet flyttar med så beror det på motorn, om problemet kvarstått trots motorbyte så hade jag nog mer misstänkt motor reglaget.
              //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

Arbetssätt...