Behöver hjälp - Ladda mjukvara i KK2.0

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

Ursprungligen postat av numnutchris
    Glömde nämna jag har UAC inaktiverat...
    Ja det är bra att nämna. Brändväggar och virusskydd har ibland en konstig förmåga att förstöra för usbdrivisar.
    har aldrig förstått varför.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
      • 989

Ursprungligen postat av simonarvestrand
      Ja det är bra att nämna. Brändväggar och virusskydd har ibland en konstig förmåga att förstöra för usbdrivisar.
      har aldrig förstått varför.
      Ska väl ge visst skydd så man blir varnad för sk*t; jfr appar där det varit lite vilda västern (och fortfarande är det). Ett problem var när M$ certifikat läckt för ett antal månader sedan inkl några för windows update; har fortfarande en dator där jag behövde lägga in WU igen med resultatet att alla drivrutiner, inkl de som ingår och ingått i operativet, numera är signaturlösa, dvs saknar giltigt dito... Kul att klicka igenom ett antal varnigar bara man pluggar i ett nytt usbminne
      ----------------------------------
      Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• tragi702
        • jul 2009
        • 246

Tjena..
        Hade lite liknande problem med min win7 burk.
        provade i "gamla bettan" bärbara med XP..Funkade direkt???!!... Fråga mej inte varför,men har haft liknande problems med nyare versioner av win.när det gäller denna typ av program o applikationer till Mikrokopterprogram, Kk o dyl..
        Så har du nåt gammalt "Dator lik" i lådan med XP så kan det vara värt o testa..
        Allt blir inte bättre för att det är nyare tydligen..Hehe :stupido2:

//Patrik.

Kommentar

• Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

Jag har inte fått rätt på det ännu. Problemet är Windows 7 64 bitar, inget är anpassat för detta program, allt som jag skall installera måste anpassas, vet inte hur Microsoft tänkt här.

Har en dator på jobbet som har Window professional tror det är XP på den, kan vara värt ett försök.
          DS-24 operatör.
          Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
          Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
          FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
            • 989

Det jag skrev ovan var samtidigt som jag lade in det på nyare win7 64bitarsmaskin som inte hade KKtoolen än. XP ska borde inte bjuda på problem heller förutom att du ev bör tänka på om jobbdatorn har begränsningar i att hämta fw online. Kan vara idé ta med den på usbsticka om inte det också är begränsad jobbpolicy...
            ----------------------------------
            Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• tragi702
              • jul 2009
              • 246

Halloj igen..
              Jo definitivt värt o försöka!..
              bytte till FW 1.2 på mitt KK 2.0 igår kväll.testat nu på morronen o jisses sicken skillnad.
              hoppas vädret medger lite FPV flygning i e.m..då märks det mest hur bra det styr o kontrollerar.fick aldrig nån ordning på det med FW1.0. vobblade konstant i högfart(syntes bara i glasögonen,o på film) inte med blotta ögat..
              många bra ändringar är det oxo..som att man kan trimma ut den i "vanligt" mode o "Autolevel" var för sig..

oops nu kom vi ifrån ämnet lite men..ville bara va tydlig med att det är värt o krångla ett tag o få i ny FW!!..

//Patrik.

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

Det är precis det som är meningen att jag vill komma åt de nya funktionerna, just nu är den lite sunkig att använda.
                DS-24 operatör.
                FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
                  • 172

Senast igår satt jag hemma med liknande problem fast då handlade det om Windows 8 x64....till slut lyckades jag få igång det med hjälp av den här sidan
                  Windows 8 64 bit hjälp

och här en annan sida som löste mina problem med usbasp drivisar i Windows 7 x64....

hoppas någon får nytta av dessa länkar.

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Tack mickmick,
                    Det kan vara lösningen på mitt problem, jag skall gå igenom det hemma senare.
                    Men det lyckliga är att en god vän har installerat och laddat mjukvaran på sin Win 7 -32 bitars utan problem och där med uppgraderat mitt kort. Man jag skall själv få det att fungera på min dator där hemma, det gäller att inte ge sig.
                    DS-24 operatör.

Kommentar

• P.C
                      • jul 2013
                      • 3

Tack för denna tråden! Har precis flashat mitt Kk2.0 kort, och det gick som en dans! Hade en dator med xp! Får se hur det går att flyga nu då.
                      Tack Numnutchris!

Patrik

Kommentar

Arbetssätt...