Naza allt är fel :/
Kollaps
X
-
Efter många timmar så verkar det som att de mesta har löst sig, mycket tack vare er!
lödde på nya servokablar på fartreglagen och nu kör jag med strömkabeln.
Men har märkt att om jag startar nazan utan att slått på sändaren så blinkar den gult pga att den inte får kontakt, men när jag slog på sändaren så börja den blinka rött och hitta inte sändaren.
Men startar jag sändaren och sen nazan så funkar de... Låter lite skummt men men litar inte helt 100 på frsky... Nu ska de provflygas lite bakom huset
Mvh defuncta
Btw hur funkar de när man flyger i gps läget om inte kompassen är konfiguerad? Lite tveksam om jag ens kan konfiguera den med nuvarande läge på 3 vägs switchen GPS, Alti, failsafe...Kommentar
-
Okay, flög lite nu på baksidan av huset dock blåste de en hel del. Så var väl inte så rättvist för nazan, tyckte den tappade höjd i både gps och alti mode men som sagt blåsten kanske gjorde sitt... Annars så var de som en dröm emot min trikopter med fel inställt kök bord. Hoverade bara några dm från mig stabil utöver förväntan, då har ja inte balanserat mina motorer än.Kommentar
-
Slå på sändaren sen ger du full gas sedan kopplar du batteriet till nazan.
Slår jag på min sändare med full gas börjar den tuta samt att den börjar inte sända förrän jag varit nere på min gas först.Kommentar
-
Fick du inte rätt på switchen?Efter många timmar så verkar det som att de mesta har löst sig, mycket tack vare er!
lödde på nya servokablar på fartreglagen och nu kör jag med strömkabeln.
Men har märkt att om jag startar nazan utan att slått på sändaren så blinkar den gult pga att den inte får kontakt, men när jag slog på sändaren så börja den blinka rött och hitta inte sändaren.
Men startar jag sändaren och sen nazan så funkar de... Låter lite skummt men men litar inte helt 100 på frsky... Nu ska de provflygas lite bakom huset
Mvh defuncta
Btw hur funkar de när man flyger i gps läget om inte kompassen är konfiguerad? Lite tveksam om jag ens kan konfiguera den med nuvarande läge på 3 vägs switchen GPS, Alti, failsafe...
Kunne du inte få alla fälten blåa?Kommentar
Kommentar