Var kommer namnet naza ifrån? Varje gång jag läser det så blir det automatiskt näsa
Dji naza nåt för mig?
Kollaps
X
-
Startar inte en ny tråd för kommande fråga, utan hoppas nån ser den här
Har installerat allt o provflygit en del, kör på manuella, hovrar o kopplar sen över till GPS hold, och då vill modellen flyga iväg.
Ju längre bort den kommer desto mer ökar den i hastighet, precis som om den skulle kompensera åt fel håll.
Varför detta?
Kan det ha något o göra med att jag reverserat kanalerna (ail o rudder) i sändaren och inte i Naza assistant?Kommentar
-
Låter snarare som du inte fått till kalibreringen något vidare.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
En fundering ang failsafe.
Ska failsafe fungera när man kör i manual mode? Iaf gör det inte det för mig.
Jag provade att hålla stadigt i quaden när jag hovrade, och stängde av sändaren, efter nån sekund stängde motorerna av sig. Ska det vara så?
Har ej provat i gps mode än, regnar ju jämt nuförtiden.Kommentar
-
Kan någon förklara för mig varför trotteln skall ligga på 50%, är inte det hål i huvet med en sådan setting? Då kan man inte flyga (teoretiskt) i olika lufttryck/fuktväder/olika laster för då trottlar man olika.
På väg att beställa NAZA, men jag ser detta som ett problem eller?
Balsa regnDS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Den håller senaste höjd och position själv ( med GPS och come home funkt) vid failsafe tex sändaren tappas , den bryr sig inte om hur kontrollerna står så det är lugnt , man måste bara ställa in i Naza assistenten på den kanalen man använder till flightmoden så när sändaren stängs av flyttar pekaren sig till failsafe fältet som ska bli blått sen fixar FC det självKan någon förklara för mig varför trotteln skall ligga på 50%, är inte det hål i huvet med en sådan setting? Då kan man inte flyga (teoretiskt) i olika lufttryck/fuktväder/olika laster för då trottlar man olika.
På väg att beställa NAZA, men jag ser detta som ett problem eller?
Balsa regnBor i Malmö
Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897Kommentar
-
Den håller senaste höjd och position själv ( med GPS och come home funkt) vid failsafe tex sändaren tappas , den bryr sig inte om hur kontrollerna står så det är lugnt , man måste bara ställa in i Naza assistenten på den kanalen man använder till flightmoden så när sändaren stängs av flyttar pekaren sig till failsafe fältet som ska bli blått sen fixar FC det själv
Är just där jag har problemet. Den ställer sig inte på failsafe, den står kvar på senaste mode när sändaren försvinner.
jag läser o läser, men klurar ej ut hur jag ställer in.Kommentar
-
På min sändare och den förra jag hade , fick man ändra mittläget ( subtrim ) så den flyttar sig till failsafe rutan , sen sparar du failsafeläget , sen kan du flytta tillbaka mittläget så det är rätt , stäng nu av sändaren och vips ska den hamna i failsafe rutanBor i Malmö
Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897Kommentar
Kommentar