Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Build Your Own Drone, suppliers of drones and UAV parts, kits and accessories for your drone racing quadcopter and ready to fly drones. Our multicopter store offers a wide selection of different quality quadcopter parts, flight controllers & air frames. Stocking the biggest brands Fatshark, ImmersionRC, RaceFlight, FVT, DJI, Flyduino and more with helpful advice and support.
Finns säkert dom här som är duktigare på apm än mig men har iallafall grejat en hel del med det även om det va ett tag sedan.
bara att höra av sig om du kör fast.
Jobbar i norrköping minst 3 dagar i veckan så jag är inte långt borta efter den 7e då innan tänker jag inte jobba nått
Har bara ställt in naza förut men det var ju ganska enkelt,nu har jag tankat ner mission planer eller vad det heter och läst på
iallafall
Att få upp den i luften var inga problem, enkelt och tydligt tyckte jag instruktioner och mjukvara var och en massa hjälp här och på andra forum fanns att be om
Mina problem kom när jag vill göra mer. Att få till GPS och sonar var problem, höjdhållningen fick tuppjuck ibland och den sköt iväg rakt upp ett 10-tal meter.
Jag är ändå sugen på att testa den igen på en ny ram med en senare firmware och med en bättre pilot, som jag tycker jag blivit de senaste månaderna
APM var min första FC och fick äran att sitta i mitt första motorburna hemmabygge, en hexa. För att få hjälp visade jag en del på youtube, lommabjerred. FW var i en okontrollerat snabb förändring, så jag tog timeout!
Hexan hänger i taket tills vidare. Det ska bli intressant att följa dig här på forumet.
Lycka till!
Lars
(flygrädd)
Helt ok för dig att kolla klippen, men visa dem inte för dina närstående! Frågan är hur jag vågade lägga klippen på youtube....
APM2.5+ och hela ide'n med open source och Arduino är mycket bra.
Lars
En fundering angående strömförsörjningen till apm
tänker använda dji esc och dom har ingen bec krets
hur strömmatas den? Behöver jag en separat bec eller?
som du kanske sett i octa-forumet har jag också precis börjat med APM2.5+. Håller på att lära mig, fick just idag upp den i luften på kontrollerat sätt.
Hittade just att det finns en hjälp när det gäller tuning sen:
Kommentar