Mystiskt DJI NAZA problem, slutade med krachad Y6 och trasig gimbal! :(

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stiffe
    • jan 2012
    • 991

Jag kör med timern på radion och så fort Nazavarningen börjar blinka landar jag , idag funkade inte timern så bra då det tog slut fortare pga kylan så man kan inte lita hundra på radio timern , man får stämma av med varningen och tiden varje gång
    kör man FPV med googles ser man ju inte varningen och behöver nån OSD

16,8 ska en 4S var fullladdad 16,0 skulle jag bli orolig
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Defuncta
      • maj 2012
      • 563

Ursprungligen postat av remsan
      I min Naza konfiguration står det att quaden ska börja landa under 14.1V. Antagligen var din spänning under 14.1 under flygningen. Kanske har du en dålig batteri som orkade inte nedgången? Har du balancerad den nån gång? Själv börjar jag alltid landa när den närmar sig 14.3V.

När jag laddar upp så kommer den ena upp till 16.8V och den andra till 16.0V.
      Batterierna är inte alls mycket använda max 12 laddningar, 16,5v blir mina när de är fulladdade betyder det att de inte är så bra?

Jag har balanserat dem 2 ggr.

Kommentar

• SteffeB
        • jun 2011
        • 888

Vad kör du med för laddare? Varför balanserar du inte varje gång?

Kommentar

• Defuncta
          • maj 2012
          • 563

Ursprungligen postat av SteffeB
          Vad kör du med för laddare? Varför balanserar du inte varje gång?
          Jag laddar med denna : http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...r_400w_V2.html

Antar att den balancerar på lipo charge, men sen finns ett läge som heter lipo balnace som tar längre tid. ska jag köra lipo balans hela tiden?

Kommentar

• Fredrik R
            • maj 2008
            • 79

Det man ska tänka på är att accen håller en annan spänning under belastning än vad den gör när ni sätter den i laddaren. Understiger cellerna 3.7v per cell när dom kollas (resting volt) så är dom för mycket urdragna.

En bra acc kan leverera bra med kräm neråt 3.3v per cell under belastning.
            Fredrik R

www.helisweden.se
            www.swerotor.se

Kommentar

• SteffeB
              • jun 2011
              • 888

Verkar inte som att den balanserar under "lipo charge" enligt manualen.

Jag kör bara balansering, är nog bättre för batteriet.Har själv en icharger som jag köpte ifrån autopartner, laddar med 20A. Balanseringen går superfort på den jämfört med en accusel 6 jag hade innan.

Kommentar

• remsan
                • jul 2012
                • 595

Jag kör charge i den vanliga fallet, men nu satte jag på den som laddar upp enbart till 16.0 V på balance .
                Min charger heter Skyrc E6680.
                .................................................. .............
                http://www.youtube.com/user/picmovmedia

Kommentar

• SteffeB
                  • jun 2011
                  • 888

Angående "4S CAPA" så har du uppnått den av dig inställda säkerhetsgränsen för laddning på din laddare. Du har den säkert inställd på 5000mah nu.

Kommentar

Arbetssätt...