arducopter 2.9 fick spel

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evilaid
    • jul 2012
    • 150

@rfnoise

Fick mycket hjäklp av dig i en annan tråd, du skrev om en " fet 1.5F konding på input för säkerhetsskull om det skulle bli strömdipp efter att ha läst om brownouts."
    Om jag ska gå och införskaffa en sådan, vad är det exakt för konding jag ska fråga efter?
    Vilka butiker brukar ha det hemma (göteborg)?
    HUr ska jag sedan montera den?

tack på förhand

Kommentar

• rfnoise
      • sep 2010
      • 329

Tja!

Alltså, du behöver inte fått en brownout. Då borde skiten(!) ha störtat direkt. Om du bytte till alt hold och drog av gasen borde copter komma ner men motorerna ska inte stanna. Kan du fått i stabilize med 0% gas efter alt hold?

Kondingen sitter på + och - på ledig input/bec. Men som du säger, du har inte servon som drar ström. Tror inte att det var det som hände. Hade du tlog?

/Calle

Kommentar

• rfnoise
        • sep 2010
        • 329

Ah, nu såg jag tlog. Sitter på landet nu men kolla detta:http://diydrones.ning.com/m/discussi...opic%3A1227131

/Calle

Kommentar

• evilaid
          • jul 2012
          • 150

Såg en skum grej nu när jag kopplade in apm'en via usb, led belysningen började blinka???
          inget acc eller annat inkopplat.. Verkar som strömmen går via apm till rc mottagaren, där har jag en brytare kopplade till mottagaren för att styra belysning via rc.. Dock trodde jag inte strömmen kunde gå via en sån switch och ut på den krets den egentligen ska kontrollera??
          ær det verkligen bra att den strömmen dras egendom kortet?

såg också att en liten komponent precis framför usb kontakten på kortet var bränd.
          dock funkar kortet fint och är uppdaterat med arducopter 3.0.0
          förska hinna testflyga snart

Kommentar

Arbetssätt...