Hjälp flasha ESC

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bosv

• feb 2011
    • 81

Hjälp flasha ESC

Hej
    Finns det nån vänlig själ i Sthlms-området som kan hjälpa mej flasha mina Turnigy plush 30A.
    Kan nog lista ut det själv, men det verkar finnas risk att paja esc:en om man gör fel. skulle kännas bra att rådgöra med nån som redan gjort lyckade firmwarebyten.

Med vänlig hälsning
    Börje
  • uffe40
    • aug 2007
    • 334

Hejsan jag fick hjälp av en här på forumet med nickname mickmick
    Uffe

Kommentar

• Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

Är det SiLabs i dem ? Har nämligen ett par Plusher som jag tänkte flasha men inte vågat än då jag inte vill paja dem. Så skriv gärna hur du gjorde om du lyckas

Kommentar

• neu
        • aug 2012
        • 1047

Inte så svårt att göra om man har en arduino och en lödkolv med riktigt liten spets. Gjorde det på några plush 18 och ett 30 (samma esc bara fler mosfets) men funka inte att blanda dom med simonk reglage så har aldrig använt dom i en mk.

Här har du en guide http://www.olliw.eu/2012/owsilprog-t...ls/#programmer
        Det enda som kan va lite svårt är att löda kablar till reglaget.

Kommentar

• Copterdude
          • maj 2012
          • 1269

Ok tack. Får skaffa en väldigt liten spets då mina Plush är dom minsta på 6 gram

Ursprungligen postat av neu
          Inte så svårt att göra om man har en arduino och en lödkolv med riktigt liten spets. Gjorde det på några plush 18 och ett 30 (samma esc bara fler mosfets) men funka inte att blanda dom med simonk reglage så har aldrig använt dom i en mk.

Här har du en guide http://www.olliw.eu/2012/owsilprog-t...ls/#programmer
          Det enda som kan va lite svårt är att löda kablar till reglaget.

Kommentar

• bosv

• feb 2011
            • 81

Hej igen

Prövar igen om nån kan hjälpa flasha mina Turnigy plush 30A. Det är Atmega processor i dom.

/Börje

Kommentar

• Hayvosh
              • dec 2012
              • 63

Jag bor inte i Stockholm, utan en bra bit därifrån men om du vill skicka så kan jag flasha åt dig skicka ett pm isf. Kan flasha både atmel och silabs

Sent from my HTC One using Tapatalk

Kommentar

Arbetssätt...