Installerade såna på min quad med naza och kalibrerade dom , men de beter sig konstigt , dels startar de inte samtidigt , 2 st startar först och sen när jag ökar trottle startar även de 2 andra , drar jag fullt framåt stannar de 2 främre motorerna helt ? likaså om jag drar höger eller vänster då stannar de motorerna åt respektive håll ??? nån som har nån idè ?? eller haft samma fenomen ??? motorerna är TM 2216 kv 800
Afro 30 A esc
Kollaps
X
-
Låter som nått rejält fel någonstans. inte så att du har nån skum kurva/mix i radion som dödar trottel vid fullgas??
KAlibrerat escarna ?
jag kör mt2216 på simonk escar utan problem iofs 980 kv -
Nope får inte dessa esc att funka som de borde , kalibrerat dem ett antal ggr nu och klippt röda kabeln men samma fenomen kan det vara att dom är på 1 GHz som spökar ? köpte dom för att prova med Simon K som ska vara så bra enligt många och prova ev skillnad , har i denna innan kört med Hobbywings flyfun 18 A , nu blir det Flyudino med Simon K iställetSenast redigerad av Stiffe; 2013-11-26, 22:43.Kommentar
-
Enligt timecop så bör man inte kalibrera dom över huvudtaget. Men det gjorde jag och dom funkar perfekt med min naze32. Du kanske har fått ett parti som är kass? Det är ju trots allt hobbyking du köpt från
men prova och köra dom direkt från mottagaren istället, på så vis ser du om det är fel på nazan eller escarna.
Kommentar
-
Dom startar och går mjukt direkt i mottagaren men inte förrän på 2-3 hacket och i nazan inte synkat med varandra , som du säger det var en chans och de kostade inte så mycket från HK . läropengar kanske men för andra funkar de tydligen , de lirar kanske inte med Naza , har gett upp dem vill ha grejor som funkar :banghead:Enligt timecop så bör man inte kalibrera dom över huvudtaget. Men det gjorde jag och dom funkar perfekt med min naze32. Du kanske har fått ett parti som är kass? Det är ju trots allt hobbyking du köpt från
men prova och köra dom direkt från mottagaren istället, på så vis ser du om det är fel på nazan eller escarna.Kommentar
-
Afro har fått väldigt bra kritik tror inte det va ett dåligt köp. något skumt är det.
Tror snarare att det ligger i nazan.
apropå inte kalibrera esc så är jag skeptisk simonk la till kalibrering efter konstaterande att det behövdesKommentar
-
Jag har upplevt samma problem som du!
Köpte en ny större hexa med MT2814-10.
Satsade då på afro30 då de var nya o skulle vara bra.
Fick det aldrig att fubnka och jag krashade flera ggr. Motorerna stallar vid pådrag och får jag igång allihop så "jittrar" de utav sjutton. Höll på att bli totalt gråhårig. Bytte tilslut till gamla hederliga flyfun o sen kände jag igen Nazan igen.
Reglagen fun´kar bra direkt i mottagare så ngt är det som inte lirar.
Trist är det...Kommentar
-
Tack då är jag inte ensam om problemet om det nu kan vara en tröstJag har upplevt samma problem som du!
Köpte en ny större hexa med MT2814-10.
Satsade då på afro30 då de var nya o skulle vara bra.
Fick det aldrig att fubnka och jag krashade flera ggr. Motorerna stallar vid pådrag och får jag igång allihop så "jittrar" de utav sjutton. Höll på att bli totalt gråhårig. Bytte tilslut till gamla hederliga flyfun o sen kände jag igen Nazan igen.
Reglagen fun´kar bra direkt i mottagare så ngt är det som inte lirar.
Trist är det...
, att inte Naza fixar att lira ihop med Afro verkar det som då
Kommentar
-
Hade samma problem som ni med mina Afro 12A. Dom verkar väldigt dåligt avstörda och plockar upp signal från varandra. Jag jordade ner minus på mina Esc till batteriets minus och efter det försvann det problemet och nu flyger quadden perfekt.
//Stefan
PS. Jag har provat dom till CC3D och KK2, inte mot Naza. DS.Kommentar
Kommentar