Apm

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grimm
    • maj 2009
    • 147

Jag har lagt upp några video på mina APM maskiner både flygplan och multirotor som visar lite av vad den klarar av..

Hobbyking hexa med APM http://www.youtube.com/watch?v=wYkpcyIPo4c

Hobbyking UAV-3000 med APM http://www.youtube.com/watch?v=N9dfaRNm7fg

Kommentar

• Timtimtim
      • apr 2012
      • 838

Jag har afro 30 esc och ska kalibrera dem, kan man köra alla dirkt eller en o en?

Kommentar

• flunk
        • jul 2006
        • 396

Ursprungligen postat av Timtimtim
        Jag har afro 30 esc och ska kalibrera dem, kan man köra alla dirkt eller en o en?
        Starta APM i ESCkalibreringsläge och kör alla samtidigt:

Rekommenderar förövrigt att läsa igenom wikin steg för steg.

Kommentar

• UndCon
          • apr 2009
          • 2886

Ursprungligen postat av Peter_L
          Ibland är det kul med elektronik. Hade en kompis här och då fick jag för mig att visa honom problemet. Lade ut grejorna på altanen och kopplade in batteriet. Gick in i värmen och startade MissionPlanner på datorn. Och vadå? 6 satelliter och klockren låsning.
          Jag har ju för sjutton ägnat hela helgen åt att försöka få det att fungera, och så hoppar det plötsligt igång.

du svarade själv....du gick ut och fick satellitkontakt - som kan vara svårt eller omöjligt inomhus beroende på hur man bor....
          UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• pezon_
            • nov 2012
            • 91

Ursprungligen postat av Grimm
            Jag har lagt upp några video på mina APM maskiner både flygplan och multirotor som visar lite av vad den klarar av..

Hobbyking hexa med APM http://www.youtube.com/watch?v=wYkpcyIPo4c

Hobbyking UAV-3000 med APM http://www.youtube.com/watch?v=N9dfaRNm7fg
            Grimm, grymt flygfält!
            Var är du och leker?

/Fredrik
            Bor i Sigtuna
            Quad: TBS Discovery | Naza M Lite | Futaba T8J
            Flyg: Multiplex Twinstar | Spektrum DX6i

Kommentar

• Timtimtim
              • apr 2012
              • 838

Ja det fungerade bra, har maiden idag och allt fungerade bra. hur gjorde ni compass kalibreringen? utomhus eller inomhus? den verkar krånglig med tanke på sladden....

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
                • 179

Ursprungligen postat av UndCon
                du svarade själv....du gick ut och fick satellitkontakt - som kan vara svårt eller omöjligt inomhus beroende på hur man bor....
                Jadu, och det vore så enkelt. Den har legat ute på den där altanen flera timmar under helgen utan att hitta några satelliter.
                Däremot om jag kopplar modulen direkt till datorn via USB, då hittar den satelliter även inomhus. Var kanske lite otydlig hur jag testat, men du kan vara lugn för att jag tänkt på samma sak som du...

Kommentar

• Grimm
                  • maj 2009
                  • 147

pezon_ Jag bor vid ett av dom bästa modellflygfälten i sverige... :-) Den nedlagda F16 basen ligger vid Lunda mellan Uppsala och Östhammar. Missar man landningen här så ska man nog fundera på att byta hobby ;-)

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Är de så svåra att få till de där APM?

Jag har själv funderat på Pixhawk, men man blir lite orolig när det är så många som inte får till det.

Kanske för många parametrar eller för många finesser?
                    Ken
                    DS-24 operatör.
                    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Swedishclouds
                      • nov 2008
                      • 38

Ursprungligen postat av Kenneth E
                      Är de så svåra att få till de där APM?

Jag har själv funderat på Pixhawk, men man blir lite orolig när det är så många som inte får till det.

Kanske för många parametrar eller för många finesser?
                      Ken

Har APM 2.6 med uBlox GPS antenn och extern magnetometer, gick väldigt smidigt och lätt att installera… Välja firmware, Kalibrera radion, kompassen, autotune och min Tricopter flyger rikigt bra!...

Har bara KK kortet att jämföra med och den jämförelsen är inte korrekt i vilket fall. Nästa projekt blir Fixed-wing FPV med Pixhawk!

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Kanske är många lata och inte läser bruksanvisningen, eller är svår att förstå?
                        Ken
                        DS-24 operatör.
                        Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                        Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                        FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Swedishclouds
                          • nov 2008
                          • 38

Ursprungligen postat av Kenneth E
                          Kanske är många lata och inte läser bruksanvisningen, eller är svår att förstå?
                          Ken
                          Kan vara en teori. Om du går in på följande länk https://code.google.com/p/arducopter/ så hittar du verkligen allt om APM, tidiga modeller till senare/ste. Jag tycker den är oerhört förklarande steg för steg, kanske är en bra början och läsa lite innan man bestämmer sig om man ska köpa systemet?

Kommentar

• pille
                            • maj 2013
                            • 49

Tyvärr är det där den "gamla sidan". Den nu aktuella är denna:

ArduPilot is a trusted, versatile, and open source autopilot system supporting many vehicle types: multi-copters, traditional helicopters, fixed wing aircraft, boats, submarines, rovers and more. The source code is developed by a large community of professionals and enthusiasts. New developers are always welcome! The best way to start is by joining the Developer Team Forum, which is open to all and chock-full of daily development goodness.

/J

Kommentar

• Swedishclouds
                              • nov 2008
                              • 38

Ursprungligen postat av pille
                              Tyvärr är det där den "gamla sidan". Den nu aktuella är denna:

ArduPilot is a trusted, versatile, and open source autopilot system supporting many vehicle types: multi-copters, traditional helicopters, fixed wing aircraft, boats, submarines, rovers and more. The source code is developed by a large community of professionals and enthusiasts. New developers are always welcome! The best way to start is by joining the Developer Team Forum, which is open to all and chock-full of daily development goodness.

/J

Perfekt, ännu bättre!

Kommentar

• Timtimtim
                                • apr 2012
                                • 838

Vad kör ni för vibrationsdämpning?

Kommentar

Arbetssätt...