Vilken FC för nybörjare?
Kollaps
X
-
KK2 tycker jag med. Efter några ackar vill man som nybörjare ha nåt bättre med GPS för att man inte vill lära sig flyga. ;-) Började med 4st gyron, sen blev det KK2 (3 st) och nu är det APM på väg (sniffat på DJI samt Zero Tech som jag vart nyfiken på).www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Har kollar mycket på KK2 men den känns lite som en återvändsgränd.
Jag har tänkt att köpa det som är bra, och snåla smart. Motorer etc kan man uppgradera, lika så en FC, men bättre att börja på en platform som man kan köpa till gps och så med tiden. Med KK2 blir det FC byte till ett helt annat fabrikat i så fall. Känns ju bättre att börja med nått man kan växa i och lära sig att förstå. Sen kan jag erkänna att jag inte så så förtjust i hur man ställer in KK2. Då lockar OpenPilots mjukvara mycket mer.
Som det är nu lutar det åt en Revo helt klart, magkänslan säger så..
om det inte finns nått uppenbart dåligt med den förutom att den inte kan ta en GPS just i skrivande stund, men det går att komma runt med annan FW samt så "ska" det komma en GPS.
Har iaf fått för mig att en FC är nått man lär sig ställa in och bli bra på, då känns det bökigt att behöva byta istället för att köra lagt kort ligger.
Eller tänker jag fel?
Kommentar
-
Nya KK2 med extern display verkar vara ett utmärkt val.
Kör både Naza, APM och KK2. KK2 är utmärkt att lära sig att flyga med, enkel att trimma och kul att flyga. Nazan är enkel att flyga men sävlig.
APM har MYCKET finesser men en HÖG tröskel och MYCKET läsning och pillande väntar.
Kan nog tycka att KK2 är ett bra nybörjar alternativ. Har själv 4 st
Kommentar
Kommentar